13

243 22 11
                                    

"awalnya kamu nak balik kahar. duduk lah sini lagi sehari. aunty baru plan nak masak ayam sambal harini" soal puan alyssa kepada aku.

"saya banyak kerja lah aunty. ni datang pun sebab aria suruh" jawabku. aria mengerutkan dahi.

"kepala ot— bila masa pulak aku suruh. kau yang nak datang en?" aria menyampuk. aku dan puan alyssa ketawa serentak.

"ok gurau. saya balik dulu ye aunty. assalamualaikum" aku berkata. puan alyssa mengangguk dan terus masuk ke rumah. aku memandang aria yang sedang leka bermain dengan seekor... katak? weird but nevermind.

aku menepuk bahu aria lembut. "sayang, aku nak balik dah ni. kau stay sini sampai bila?" soal aku. aria terjaga dari lamunan dia dan menjawab persoalan aku.

"tak tahu lah. lagi dua or tiga hari kot" jawab aria namun masih lagi bermain dengan katak tersebut. aku mengambil gambar sebagai kenangan. comel bro.

"ha yalah. nanti apa apa chat tau. tak pun call je" ucap aku. aria senyap, tidak memberikan respon.

"dengar tak tu?" soal aku lagi.

aria mengangguk. aku mengusap rambutnya dan masuk ke dalam kereta. "jumpa nanti sayang!" aku memulakan enjin kereta dan terus memandu balik.

aria's pov.

aku melihat kereta milik kahar keluar dari perkarangan halaman kampung aku. aku masuk ke dalam rumah. ngantuk pulak bila tak ada member nak borak. aku berjalan masuk ke kawasan dapur.

"mama jadi ke nak masak ayam sambal" kataku kepada mama aku.

"tak tahu lagi lah. jadi kot. kenapa? aria nak ke? kalau aria nak, mama masakkan" soal mamaku. aku berfikir sejenak.

"hm boleh lah mama. orang pun dah lama tak makan ayam sambal" jawab aku. mama aku mengangguk dan menghalau aku supaya tidak kacau dia masak. baru ingat nak tolong tapi dah kena halau.

aku jalan masuk ke bilik. bosan weh.

ting!
ting!

milik orang iaitu aku
online

milik orang iaitu aku
sayang
tengah buat apa tu

you
buat bodo je
asal?
rindu aku ler tuu

milik orang iaitu aku
aik baru bape minit tak jumpa
awal lagi nak rindu

you
ok kahar
noted 👌🏻

milik orang iaitu aku
sayanggg
aku gurau jeeee
[seen by you]

milik orang iaitu aku
weh aria sumpah gurau
jangan la bluetick jee
sierra ariaaaaaaaa
weh takbaik do
sampai hati kau buat bakal suami kau begini
sedihnya hatiku
jangan seen je aria
sorry sayang, kita janji kita buat lagi

you
tf kahar
hypocrite siot

milik orang iaitu aku
ha baru nak on
sorry sayang
mianhe yeobo
🙏🏻🙏🏻🙏🏻

you
yolahhh
ngantuk ler
bosan takde member

milik orang iaitu aku
alahai sian dia
nak vc tak?
aku teman kau

you
takde line ler

milik orang iaitu aku
habistu kau chat aku ni guna apa?
niat?

best part | abd. kaharWhere stories live. Discover now