Kini Lydia dan Danish hanya mendiamkan diri. Tiada siapa pun di antara mereka membuka suara.
"Yang tadi tu kawan baik kau ke?" soal Danish tiba tiba.
Lydia menggigit kecil bibir di bawahnya sebelum bersuara.
"Haah. Kawan sejak dari kolej lagi.. kenapa tanya?" soal Lydia kembali.
"Saja" balas Danish sepatah.
"Bila hari perkhawinan kita?" tanya Lydia yang sejak dari tadi lagi mahu menanya soalan yang asyik terjeda sahaja dalam fikirannya.
"Khamis ni" respon Danish yang tidak lepas memandang ke hadapan. Sikit pun dia tidak menggerling ke arah Lydia di sebelahnya.
"Jadi dua hari lagi la?"
"Hm"
Lydia merengus kecil sebelum dia melemparkan pandangan ke arah luar tingkap. Terngiang-ngiang di fikirannya kerana teringat berbualan antara dia dengan kawan baiknya Dhia.
"Kau betul ke nak khawin dengan dia?" soal Dhia yang mahu kepastian.
"Entah la. Kau rasa?"
"Kau tak rasa something ke dengan mamat tu? Tiba je nak khawin dengan kau"
"Aku pun ada rasa macam tu jugak tapi entah la"
"Kau dah minta restu ibu ayah kau?" soal Dhia . Tak boleh harap jugak si Lydia ni. Entah-entah dia tak minta restu.
"Sebelum aku datang butik kau ni.. aku ada juga pergi rumah ibu ayah aku tu.. sakit tekak aku panggil diorang tapi sorang pun tak keluar.. aku pun pelik la.. dah la masa aku hilang hari tu diorang langsung tak cari aku" kata Lydia. Dia merengus kecewa.
"Kau betul betul akan khawin dengan dia ke?"
"Aku rasa.. aku tekad dengan keputusan aku la babe"
"Apa keputusan kau?
"Khawin dengan dia."
"Kau fikir baik baik babee.. dia tu something kot.. aku takut apa apa jadi kat kau.. dah la kau kenal dia entah dari mana aku pun tak tahu tetiba je dia bagitau yang dia tu bakal suami kauu apa cita gila?"
"Walau bagaimana cara sekali pun aku tetap dengan keputusan aku babe.. s..sebab sebab..." Sukar untuk Lydia beritahu hal yang sebenar. Tapi dia tak ada pilihan lain. Dia tetap kena bagitahu hal sebenar yang terjadi pada diri dia kepada Dhia.
Dhia berhak tahu tentang dirinya."Sebab? Sebab apa?"
"Sebab aku pernah tertidur sekatil dengan dia."
"What?!"
"Ehhh perlahan la sikit suara kau tu bonggokk! Nanti dia dengar lahh eeishh kau ni!" amarah perlahan Lydia.
"Kau biar betul? Macam mana kau boleh tertidur sekatil dengan dia?" soal Dhia tidak percaya.
"Panjang cerita dia.. tapi bukan sekarang babe kalau aku nak cerita semua ni kat kau"
Dhia merengus kasar.
"Okay fine. Nanti kita jumpa balik.. dan aku nak kau cerita semuanya dekat aku okay?"
"Okayy thanks babee"
"No problem. Dah la design macam mana yang kau nak?"
꧁ꨄ𝓜𝓻. 𝓟𝓼𝔂𝓬𝓱𝓸 𝓗𝓾𝓼𝓫𝓪𝓷𝓭ꨄ꧂
YOU ARE READING
Mr. Psycho Husband [✔︎]
RomanceDANISH HAZIQ terlalu mencintai LYDIA MARISSA sampaikan dia sanggup menculik gadis itu dan jadikan isteri tanpa restu ibu bapa mereka. Disebabkan dia terlalu taksub dan tergila-gilakan gadis itu dia sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia...