في الصباح عند سليم كان محضر الفطار ل قدر.
سليم: صباح الخير اي الاخبار دلوقتي.
قدر:
تمام انا احسن بس لسة مش متذكرة حاجة.سالم:
قريب ان شاء الله هتفتكري كل حاجة واوعدك ب دا قريب اوي.وكان بيتكلم بجدية شوية قدر اتوترت شوية بس مش اظهرت ده وخرج وسابها تاكل.
سالم خرج وراح مكتبه.
سالم بعصبية:
الصبر يا سالم الصبر اهدى وانت هتعرف تتصرف مع الاشكال دي ازاي مش لازم قضية زي دي تروح من ايدك في لحظة لازم تهدى وتركز مش دول الي يأقصرو عليك.............................
في البيت عند حورية
كانت حورية صحيت وخرجت لقت أسد نائم على ألاريكة من التعب لأنه أشتغل كتير دا غير قلقه عليها وعلى الولد واخير باله ارتاح خلص القضية وكمل الأجراءات واطمأن على حورية واخير وقت الراحة( لكل شئ طاقة حتى اذا كان مثل الحجر فسيأتي وقت تذهب تلك ويكون كالجسد بلا روح لا حول ولا قوة له)
حورية ابتسمت على وسامته حتى وهو نايم وقد ايه حنون رغم انه ظابط ورغم ضغط الشغل و الوقت القصير الا انه بهتم بيها و بيقضي وقت راحته جمبها. دخلت جابت بطانية وغطته وراحت تجهز الفطار.
بعد لما جهزت الفطار دخلت تشوف مالك مش لقته في الاوضة خرجت جري تشوفه لقته كمل نوم في حضن أسد رغم ان اسد مش حاسس الا انه حضنو وغطاه قعدت حورسة وفلضت تتفرج على جمالهم وقد ايه اسد لو كان اب كان هيكون افضل اب وقد ايه ربنا عوضها خير.................................
عند سالم في البيت خاصتا في مكتبه
قدر كانت في مكتب سالم ولقت ملف القضية وعرفت في الوقت دا ان سالم عرف هيا وانها كانت بتمثل وانها مش فاقدة الذاكرة فالوقت دا قررت انها تهرب بعد كدة لقت ان سالم مش هيسكت وهي عارفة مين سالم الاسيوطي رجعت اوضتها كان سالم رجع وكان معاه كل المعلومات عنها وكمان على الي شغالة معاهم ودخل مكتبه وقعد يراجع القضية تاني بعد ساعة قدر صرخت سالم جري على فوق دخل لقى قدر وقعة على الارض وسايحة في دمها في سكينة في ضهرها من الواضح انها اتقتلت واكيد واحد من الي كانت شغالة معاهم طبعا قالتهم على انها اتكشفت سالم خرج يجري على برة هلى امل انه يلاقي الي قتلها لاطن مفيش حد ابدا طلع تاني على الاوضة وجاب كرسي وطلع عليه عشان ينزل الكاميرا ما سالم اول لما عرف انها المجرمة الي بيدور عليها وان دي الي هتساعده يخلص القضية حط كاميرا في اوضتها وهي نايمة علي شان يعرف كل تحركاتها بتكلم مين بتعمل اي..
سالم فتح الابتوب بتاعه وشغل الفيديو الي اتسجل وكانت الصدمة..
انتى البارت دعم ابليز 🥺♥
أنت تقرأ
الـقـدر جـمـعـنـا 🍁
Romanceابطال الرواية. حورية: بنت في سن الشباب اسمها حورية وهي حورية اية فالجمال عندها 19سنة خرجت تعليمها عشان تشتغل وتقدر تجيب الدوا لوالدها المريض وهي حاليا بتشتغل مربية عند عائلة غنية لأبنهم مالك الذي يبلغ من العمر 3سنوات. ليث ضابط عنده 30سنة وعمر ماكا...