Jam 9 malam.
" Eh kau nak pergi mana tu ? " Tanya Naqib.
" Nak masak la. " Jawab Hana.
" Aku tolong ya. " Kata Naqib.
" Eh tak payah la. Awak rehat je. " Jawab Hana. Dia menggeleng.
" Takpe. Bukannya selalu dapat tolong isteri masak kan ? " Balas Naqib.
Hana menangguk.
" Kau nak masak apa ? " Tanya Naqib.
" Tak tahu. " Hana menangkat bahunya.
" Macam mana pulak boleh tak tahu ? Kau kata nak masak ? " Tanya Naqib lagi.
" Bagitahu aku sebenarnya kau ni pandai masak ke tak ? "
" Err tak. Saya pandai buat dessert dengan makaroni goreng je. Itu pun mama yang ajar. " Jawab Hana menggeleng.
" Takpelah kau pergi duduk. Biar aku je yang masak. " Kata Naqib..
" Awak pandai ke ? " Tanya Hana.
" Eh mestilah pandai. Tengok orang lah. " Jawab Naqib berlagak.
Amboi berlagak ek ?
" Pergilah duduk dulu. Nanti dah masak aku panggil " kata Naqib.
Hana menangguk. Dia terus berjalan pergi ke arah ruang tamu itu. Tombol remote tv itu ditekan.
20 minit kemudian...
" Butterfly jom makan " ajak Naqib.
" Okay. " Hana menangguk. Dia terus bergegas bangun untuk pergi ke arah meja makan.
" Makan lah " kata Naqib.
Hana menangguk lagi..
" Serious lah dia yang masak ni ? Sesedap ni ?? " Tanya Hana sendiri. Sungguh dia terkejut. Matanya sudah membulat.
" Macam mana ? Sedap tak ? " Tanya Naqib.
" Sedap. " Hana menangguk tersenyum.
" Saya tak sangka awak boleh masak sesedap ni. " Kata Hana.
" Haish aku ingatkan kau ni pandai masak. Sebab haritu masak makaroni goreng tu bukan main sedap lagi. " Kata Naqib.
Hana hanya tersengih.
" I'm sorry. Lepasni saya belajar okay. " Kata Hana.
Naqib menangguk.
Setelah selesai mereka berdua menjamu selera , mereka berdua hanya meluangkan masa bersama sama di ruang tamu sahaja.
15 minit kemudian...
" Kau dah nak naik tidur ke ? " Tanya Naqib.
" Eh tak lah. Nak pergi dapur kejap. Buat air. " Jawab Hana menggeleng.
" Awak nak air ke ? Kalau nak saya boleh tolong buatkan sekali. " Tanya Hana.
" Takpelah. " Naqib menggeleng..
" Okay. " Kata Hana. Dia terus berjalan pergi ke arah dapur.
Sedang enak Hana membuat air, tiba tiba....
Tanpa dia sedari , dia telah pun menuang air panas ke arah kakinya. Entah apa yang di fikirkan olehnya sehingga tidak sedar.
" Aduh " kata Hana.
" Butterfly kau okay tak ? " Tanya Naqib panik. Dia terus bergegas pergi ke dapur untuk melihat apa yang terjadi sebentar tadi.
" Kau okay tak ? " Tanya Naqib lagi. Dia terus menyentuh kaki isterinya yang terkena air panas itu.
YOU ARE READING
Her Perfect Husband
RomanceBOOK | 3 Status : Complete Tengku Naqib Afif - Seorang jejaka yang dingin dengan semua orang termasuk dengan pekerja nya juga. Seorang jejaka yang bekerjaya dan kacak. Bekerja di salah sebuah syarikat keluarganya itu. Seorang jejaka yang setia akan...