crush 1

17 3 0
                                    

"Weh! Taehyung! Kau bukak insta sekarang!"

Pekikan Sungjae mengganggu kosentrasi Taehyung yang sedang menaip sesuatu di komputernya. Dia menatap Sungjae jengkel.

"Kau kenapa?"

"Satu kampus tengah heboh sekarang! Anjay, berani betul dia."

Tentunya Taehyung sedang keliru sekarang. Kampus? Heboh? Ada acara JomHeboh ke macam mana ni? Telefon Sungjae disambarnya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Liked by you, j

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Liked by you, j.m, bogummy and 143 others

fairytaele you are the person i'll never stop looking for in a crowded place.

Hi! The reason i created this account is to confess my love to Kim Taehyung. I can't confess directly to him as i am a coward. Anggap sahaja ini bukti cinta untuk kamu, ya :).

78 comments

phs1116 : gila! ni la yang buat group kampus heboh tu!
_mariahwasa : nyah! taehyung dah ada fansite @jennierubyjane
_ri__na____ : budak-budak accounting broken semua sebab ig ni😂
choiliaaa : tak silap ni waktu rehearsal dinner kan? woi, budak photography siapa je yang seumur dengan bang taehyung?
zyozyo_ : @choiliaaa banyak. kak Irene, kak Jennie, Mina, Lisa, the list goes on
momo : @zyozyo_MESTI SALAH SORANG DARI DIORANG!!!
roses_are_rosie : aku ada sekali dengan bang Taehyung waktu ni. aku ingat.
bogummy : main mengaku je atas aku ni

Load more comments...

"Eleh, untung ah kau ada fansite tangkap gambar diam-diam. Aku tak jeles k!"

"Untung? Seram ada la. tetiba ada orang tangkap gambar diam-diam."

Taehyung bergidik ngeri. Rasanya dia dah tak selamat di kampus. Pasti si stalker mengikutinya ke mana sahaja.

"Apa kata kau ambik bahagian positif? Dia suka kau tapi tak berani nak confess, dia buat cara ni untuk tarik perhatian kau. Bagi aku dia bijak, mesti sekarang kau nak ambik tahu pasal dia."

Muncul Jimin tiba-tiba. Mungkin dia terus mencari Taehyung apabila tahu tentang kewujudan akaun instagram tersebut.

"Tak penting la semua ni, mengarut. Biar la dia nak buat apa-apa pun. Asalkan tak kacau aku sudah."

Taehyng masih keras kepala. Sekarang dia tidak kisah tentang pemilik akaun tersebut. Baginya tidak penting. Mungkin dalam seminggu dua dia akan putus asa dan memadam akaun itu.

"Tapi, Taehyung, gambar ni waktu rehearsal dinner kan? Kau tak ingat ke siapa yang ada waktu tu?"

Jimin yang memang penasaran, bertanya terus kepada pemilik badan. Mana tahu, terus dapat pemilik akaun tersebut.

"Rasanya, yang terlibat cuma board members je. Jennie, Irene, Nayeon, Jihyo... banyaklah! Aku pun tak ingat."

"Mesti salah sorang dari diorang tu. Tapi sweet sial caption dia! Mesti dia suka kau lama."

Taehyung mengaku, ayat pemilik akaun tersebut berjaya membuat hatinya berdetak laju. Pemilik akaun tersebut memang puitis.

"Woi, woi! Diorang sekarang tengah siasat siapa si fairytaele ni! Diorang cakap mungkin salah sorang budak photography. Siot la sampai macam tu eh nak cari tau identiti dia."

Sungjae yang dari tadi fokus dengan telefonnya mula bersuara. Sungguh tertarik dengan identiti fairytaele. Maklumlah, budak bahagian hukum.

"Okay, kita tengok sejauh mana permainan dia."

tbc

crush ; kthWhere stories live. Discover now