Emma's PoV
De fuif is al eventjes bezig en Amy is er nog steeds niet. Ze was dus serieus vanmiddag. Vince loopt naar mij toe.
Vince: "Heb jij nog gepraat met Amy? Na de training heb ik haar nog niet gezien."
Ik: "Hetzelfde. Ik maak me zorgen om haar."
Vince: "Ik ook."Amy's PoV
Ik stap uit de auto bij het SAS.
Scott: "Kom je mee?"
Ik: "Nee ik blijf buiten."
Scott: "Ik ben binnen."Ik knik en ga op het muurtje zitten. Ik kijk op mijn telefoon. 23 gemiste oproepen. 8 van Vince en 15 van Emma. Ik zit daar nog een paar minuten. Wanneer ik mensen hoor roepen kijk ik om. Rook. Ik bel meteen de brandweer. Ik probeer de mensen wat te kalmeren. Vince, Maria, Scott en Yemi komen naar buiten gerend. Daarna Emma. Ik neem haar in mijn armen.
Ik: "Alles oké?"
Emma: "Ja het gaat."
Vince: "Waar is Caro?"
Emma: "Nog binnen."Vince rent naar binnen.
Ik: "Vince!!"
Ik wil achter hem aan rennen maar Emma en Scott houden mij tegen.
Scott: "Je bent ongedeerd, houd dat zo."
Na eventjes rent Vince naar buiten met Caro in zijn armen. Het scheelde niks of ze waren bijna dood, omdat het bord van de gevel af viel. Vince legt Caro neer op de stoep.
Vince: "Het is voorbij."
Fluistert Vince. Hij loopt naar ons toe. Caro staat langzaam recht. Iedereen kijkt naar haar terwijl de brandweer er aan komt. Ik sla mijn arm om Emma heen en Vince, Emma en ik lopen naar de motor van Vince en de fiets van Emma. We rijden naar ons huis. We lopen naar binnen en Philippe en Olivier zitten in de zetel.
Philippe: "Was het leuk?"
Zei hij kil.
Olivier: "Mannekes, Wolfs is wel helemaal over zijn toeren hè! Mannen ga slapen we praten morgen wel."
Ik loop met Emma naar mijn kamer.
Emma: "Sorry, ik moe-"
Ik: "Nee ik moet sorry zeggen. Caro werkt mij op dit moment op de zenuwen niet jij. Ik moest niet zo doen tegen jou.'
Emma: "Ik moet ook sorry zeggen. Ik moest er iets van zeggen. Ik merkte dat je je niet goed voelde en ik heb er niks van gezegd."
Ik: "Allé 't is goed. Maar wij moeten wel wanneer het kan met Caro praten."
Emma: "Ja maar eerst slapen."
Ik: "Oké."Ik geef haar een kus. Daarna gaan maken we ons klaar voor bed.
Emma: "Waarom maak ik het ook zo moeilijk voor jou?"
Ik: "Het is oké. We hebben het beide moeilijk en om dat samen te compenseren is heel lastig."
Emma: "Compenseren?"
Ik: "Om dat in een te brengen."
Emma: "Hoe ben jij zo goed in Vlaams."Ik kijk haar streng aan.
Emma: "Alleé dan Nederlands."
Ik: "Das goed."We gaan in bed liggen en vallen langzaam in slaap.
De volgende ochtend word ik wakker omdat Emma aan het panikeren was.
Emma: "Kut kut kut kut kut."
Ik: "Wat is er?"
Emma: "Caro moet terug naar de Ardennen."
Ik: "Wat?!
Emma: "Oh en ik heb geen kleren."Ik sta op en haal een jogging pak uit mijn kast. Ik geef het aan haar.
Ik: "Mag je houden."
Emma: "Amy.."
Ik: "Tatata niet tegenstribbelen, ik heb er genoeg."
Emma: "Oké."Ik hoor Olivier en Vince al praten.
Emma: "Ga maar."
Ik loop er naar toe.
Olivier: "Jongedame, waarom was jij op de fuif?"
Ik: "Was ik niet. Ik wou het zelfs niet. Ik was bij Scott en hij wou daar nog even naar toe. Ik ben de hele tijd buiten gebleven."
Olivier: "Maar alsnog was je daar."Emma loopt binnen.
Emma: "Ze heeft geen stap binnen gezet. Ik moet sorry zeggen. Ik heb de fuif samen met Caro georganiseerd. Ik moest naar Amy luisteren toen het nog kan. Ze heeft heel duidelijk gezegd dat het en illegaal was en dat het fout ging aflopen."
Olivier: "Vince, 2 maanden huisarrest. Amy we praten nog en Emma jij gaat naar huis. Amy ga maar mee."Ik ga met Emma mee naar haar huis. We lopen naar binnen.
Benny: "Jongedame! Waar heb jij gezeten?! We waren ik weet niet hoe ongerust."
Ik: "Ze is bij mij blijven slapen."
Benny: "Emma, heb jij iets te maken met het organiseren van die fuif?"
Emma: "Ja. Amy heeft mij en Caro duizend keer duidelijk gemaakt dat het geen goed idee was, maar ik heb niet gehandeld."
Benny: "Dus even voor de duidelijkheid. Emma en Caro jullie hebben de fuif georganiseerd en Amy heeft jullie proberen tegen te houden maar jullie hebben niks gedaan om het stop te zetten."
Julie: "Om eerlijk te zijn ik begrijp jullie beiden. Amy kijkt meer naar de details en Emma is meer van het praktische."
Ik: "Jullie moeten dit regelen, ik ga naar huis. App je mij?"
Emma: "Is goed."
Ik: "Dada."
Vera: "Doei! Kom nog eens langs he!"
Julie: "Jazeker ik wil nog weleens praten met je!"
Ik: "Doei!!"Ik loop naar buiten.
JE LEEST
#LikeMe- Amélie Dubois
FanfictionAmélie/ Amy Dubois, Vince's nichtje, komt wonen bij Vince, Philippe en Olivier. Natuurlijk moet zij ook nog naar school dus komt ze bij het SAS.