Emma's PoV
Ik ben met Amy aan het bellen terwijl ik me klaar maak voor het feestje van Caro.
Ik: "En waarom kan je precies niet komen?"
Amy: "Ik heb een afspraak weet je nog?"
Ik: "Een afspraak om 8 uur 's avonds? Raar tijdstip."
Amy: "Zo raar is het niet. Ik heb afgesproken met wat vrienden uit Brussel. Ze komen hier naar toe voor een slaapfeestje. Ze zijn hier over een uur."
Ik: "Je hebt helemaal geen afspraak met vrienden uit Brussel. De laatste vriend uit Brussel was die meid die je verraden had."
Amy: "You got me there."
Ik: "Wil je dan niet met mij gewoon een filmpje kijken?"
Amy: "Nee, je moet gewoon naar het feestje."
Ik: "Ik ga het toch niet leuk vinden. Over twintig minuten bij Karel?"
Amy: "Ja. Oké zie je dan, liefje."
Ik: "Bye bye!"Ik hang op en stap op de fiets. Binnen tien minuten ben ik Karel. Amy komt aangelopen.
Ik: "Lekker gelopen?"
Amy: "Jazeker."Ik geef haar een kus op der wang en zij op die van mij. We knuffelen.
Ik: "De volgende keer gewoon zeggen he dat je niet wilt he."
Karel doet de deur open. Hij loopt naar buiten hand in hand met Titin.
Karel: "Hi, meisjes."
Titin: "Awel een beetje vroeg voor het feestje he."
Amy: "Ja, wij kunnen niet komen naar het feestje."
Emma: "Dus wij komen even onze cadeau's afgeven en daarna weer door."
Karel: "Dat is oké meisjes. Het is fijn dat jullie nog even langskomen!"
Titin: "Dat zeker. Tot ziens he meiden."
Amy: "Bye bye!"
Ik: "Doei Nonkel!"Ze stappen in de auto en rijden weg. We lopen het huis binnen.
Amy: "Joe Peter?"
Peter: "Ah, jullie komen als geroepen. Ik ben in de keuken! Ik probeer mocktails te maken, maar het lukt niet!"We lopen naar hem toe en helpen hem.
Peter: "Dankje, meiden. Waarom zijn jullie hier al?
Amy: "We kunnen er niet zijn dus we komen even onze cadeau's afgeven en dan zijn we weer weg."Ik knik.
Peter: "Dat is oké."
Amy en ik helpen Peter nog even en gaan daarna weg.
~volgende dag op school~
Amy's PoV
Emma en ik zitten op de speelplaats wanneer Caro boos naar ons toe loopt.
Caro: "Waar waren jullie gisteravond?!"
Ik: "Goedemorgen, Caro. Hoe gaat het? Hoe was feestje gisteren?
Emma: "Een goedemorgen kan er inderdaad wel van af."
Caro: "Waarom waren jullie niet op mijn feestje?!"
Emma: "Caro, we kunnen het uitleggen."
Ik: "Nee, Emma. Dat hoeven we niet als zij niet kan zien waarom we er niet waren hoeft dat niet."Ik loop weg. Ik hoor nog net Caro tegen Emma zeggen 'kies je nou voor je beste vriendin of voor uw vriendin'. Emma bleef daar zitten.
Ik besloot naar het park te gaan. Ik doe mijn oordoppen in en luister naar muziek. Ik weet dat de schooldag technisch gezien nog niet begonnen is, maar ik kon het nu al niet meer aan. Ik loop naar de boom waar ik normaal tegenaan zit, het is een soort van mijn usual boom geworden.
Scott's PoV
We hebben net de eerste 2 lesuren gehad, wiskunde en artistieke vorming. Het rare is dat ik zag Amy voor de lessen nog, maar in de lessen niet.
Ik: "Vince?"
Vince kijkt op naar mij.
Ik: "Is Amy ziek, Vince?"
Vince: "Niet dat ik weet. Vanochtend was ze nog der blije zelf."Waar kan ze dan zijn? Ik denk even na.
~flasback naar de zomervakantie~
Amy en ik zijn aan de wandel. Caro en Emma zijn met hun familie op vakantie. Yemi en Jonas zitten in Plopsa met Yemi zijn familie.
Amy: "En weet je wat nog erger was? Hij trapte met zijn bloot voetje in de puree die hij net op grond had gegooid."
Ik: "Hoe oud was Vince?"
Amy: "4"We lachen.
Amy: "Simpele tijden."
Ik: "Jazeker. Toen wel."We gaan zitten bij een boom.
~terug naar vandaag~
Ik: "Ik denk te weten waar ze is."
Vince: "Ik ga mee."
Ik: "Ik denk dat het beter is dat je hier blijft, Vince."
Vince: "App me als je haar gevonden hebt."
Ik: "Doe ik."Ik pak mijn tas en loop naar buiten. Ik laat mijn auto hier staan en ga gewoon meteen naar het park.
Amy's PoV
Ik zit in het park tegen de boom aan. Ik ben gewoon lekker naar muziek aan het luisteren, wanneer het nummer 'meltdown' van Niall Horan op komt voel ik me een beetje leeg van binnen. Dat nummer zetten (of zingen) Emma of ik op als de ander zich niet goed voelt op eender welke manier (denk aan paniek aanvallen, breakdowns of als het gewoon niet goed gaat). Soms als het regent gaan we gewoon naar buiten en zingen en dansen de zorgen weg, onder andere op dit nummer. Ook al is het een (soort van :) ) happy nummer moet ik er van gaan huilen. Ik zit helemaal in de muziek, wanneer ik bekende voetstappen hoor.
Scott: "Ik dacht al dat je hier zou zijn."
Ik: "Scott, hi."Ik zet mijn muziek uit en Scott komt bij me zitten.
Scott: "Wat is er gebeurd?"
Ik: "Je weet dat Emma en ik er gister niet waren toch?"
Scott: "Ja? Wat heeft dat ermee te maken? Als jullie niet komen, komen jullie niet. Anders was het te veel voor je."
Ik: "Ja, het was Caro. Zij kwam boos op ons af en ze vroeg waarom we er niet waren. Met zo'n ondertoon dat ze dacht is onze vriendschap niet belangrijk voor jullie. Ze weet hoe ik me voel bij feestjes, dat weet ze. Dat was de precieze reden waarom ik er niet was op de fuif vorig jaar."
Scott: "Ja dat was raar, je was één van de meest enthousiaste leerlingen."
Ik: "Ik weet het. Nee het was zo dat, ik was inderdaad heel enthousiast, ja. Maar toen ik een keer op een gala was voor Olivier kreeg ik een paniek aanval en ik durfde daarna niet meer naar feestjes, omdat ik gewoon zo bang ben dat het weer gebeurde. Maar ook al ga ik niet meer naar feestjes krijg ik nog steeds paniek aanvallen, bijna op een dagelijkse basis."
Scott: "Dus, toen Caro daar vanochtend over begon..."
Ik: "Kwam de paniek al op ja. Ik ben net op tijd weg gegaan en mijn muziek op gezet, anders."
Scott: "Was het losgebroken... op school."
Ik: "Inderdaad."~~
Hi Dramalama's,
Het heeft inderdaad wat langer geduurd tot er weer een hoofdstuk online kwam, sorry daarvoor.
Ik heb zeker wel inspiratie om te schrijven, maar het lukt me niet.
Ik ga proberen weer zo vaak mogelijk te schrijven en uploaden.Kleine side note: wie heeft er van de week ook gehuild bij #LMTFC op streamz en spotify?
Ik heb het nog niet kunnen kijken, want Nederlander 🥲
Hopelijk komt het snel genoeg op VRT MAX!!En even als je hetzelfde meemaakt of heb meegemaakt als in dit hoofdstuk beschreven: er zijn altijd mensen die je willen helpen!!
Je ouders, je broers of zussen ook docenten!
Dus voel je wat minder praat erover! Het helpt geloof me!Voor de belgen, nog een fijne paasvakantie en voor de Nederlanders, veel succes op school het is nog een paar weken tot de meivakantie!!
Bye bye Dramalama's
XXX Noa
~~
JE LEEST
#LikeMe- Amélie Dubois
FanfictionAmélie/ Amy Dubois, Vince's nichtje, komt wonen bij Vince, Philippe en Olivier. Natuurlijk moet zij ook nog naar school dus komt ze bij het SAS.