>>•••<<>Winter Falls<
•Part 5•>>•••<<
Drttt drrttt
Bunyi dan getaran telefon membuatkan Changbin mengalihkan pandangannya dari laptop kepada telefon.
Tanpa fikir panjang, Changbin mengangkat panggilan tersebut.
"Hello Han?"
"HYUNGGG!!"
"woii sabar sabar rileks.. Kenapa ni?" tanya Changbin yang sedikit terkejut apabila Jisung jerit memanggilnya.
"Minho hyung!! Accident!! Aku tak sempat nak pergi dekat dia tapi ada seseorang bawa Minho hyung pergi"
Ucapan Jisung membuatkan Changbin sepenuhnya terkejut dan berdiri dari duduknya.
"Kau dekat mana sekarang ni? Bagitahu aku, aku datang sekarang" ujar Changbin panik.
"Aku dengan Peter sekarang pergi ke setiap hospital untuk cari Minho hyung tapi jejak dia dengan kereta yang bawa Minho hyung hilang macam tu je.. Kitorang sekarang ada dekat depan hospital Stay Medical Centre"
"Siapa Peter? Ok takpa, kau tunggu situ nanti aku datang.. Tunggu je jangan pergi mana-mana" ujar Changbin terus mematikan panggilannya dan mengambil jaket hitam dompet dan kunci kereta Minho. Tidak lupa untuk save kerja-kerja dia sebelum pergi.
Changbin sempat kejutkan Seungmin dan sekarang mereka berdua berakhir di hadapan Jisung dan seorang lelaki yang memiliki wajah iras seperti Jisung - Peter Han.
"Woii ni lelaki yang kita nampak tengah hari tadi" ujar Changbin selepas keluar dari kereta bersama Seungmin.
"Sorry?" - Peter Han.
"Dia tak penting, sekarang ni yang penting Minho hyung" ujar Jisung mengabaikan Peter disebelahnya.
"Macam mana Minho hyung boleh accident?" tanya Seungmin.
"Aku tak tau, aku rasa dia follow aku and dengar semua perbualan aku dengan Peter" ujar Jisung yang masih panik.
"So betullah Minho hyung cakap dengan aku yang dia dah curiga dengan kau?" ujar Changbin datar.
"Kau dapat tangkap tak nombor plate kereta yang bawa Minho hyung tu?" tanya Seungmin mengabaikan Changbin.
"Nombor plate aku tak sempat baca tapi Peter sempat tangkap gambar.. Nombor plate tu bukan kereta Korea melainkan luar negara.. Untuk soalan kau Changbin hyung, aku ada alasan sendiri yang membuatkan Minho hyung curiga dengan aku" ujar Jisung cuba untuk tenang.
Jisung curi-curi pandang pada Seungmin dengan perasaan takut.
"Ok macam ni, kau Changbin ikut aku pergi rumah aku dulu dan bincang dekat sana.. Jiji, kau dengan Seungmin balik sebab korang berdua ada kelas esok pagi.. Jangan risaukan aku.. Aku akan cari semua info tu dengan segera dan aku akan batalkan penerbangan aku balik ke Malaysia" arah Peter dengan tegas.
"Kau gila ke? Siapa yang nak uruskan syarikat dekat sana?" bantah Jisung.
"Yang tu kau tak perlu risau, bawahan aku akan uruskan yang penting sekarang kes Minho dan semua" ujar Peter.
YOU ARE READING
Winter Falls || •Stray Kids•
FanfictionPersahabatan yang telah lama terbina dan harus terputus di tengah jalan hanya kerana masalah daripada kedua orang tua mereka. Mampukah persahabatan itu disatukan semula? ⚠️ DISCLAIMER ⚠️ Cerita ini hanya rekaan semata-mata dan tiada kena mengena de...