Öncelikle spor hakkında burada okuyacağınız tüm yazılar kendi fikirlerime tecrübelerime ve bakış açıma göre yazılmıştır.
Spor her şeyden önce bir amaçtan önce kişinin kendini sağlıklı, dinç ve mutlu hissetmesidir. Ve spor bir kaç evre ile devam etmektedir bu evreleri bir insanın dilinden aslında hep duyarız bu cümleler aslında bir insanın spora ne zaman başladığını, ne kadar sıyırdığını maddeler halinde gösterdiğim cümleler ile anlayabilirsiniz.
•''Spora başladım bende işte ''
•''o hareketi yanlış yapıyorsun''
•''protein tozu, bcaa aldım''
•''Makro sayıyorum artık bende''
•''Güray Aydın podcastleri dinliyorum çok şey katıyor''
•''spor konuşmasak olur mu?''
Bu görmüş olduğunuz maddeler aslında günlük hayatta çevrenizde sporcu var ise bu maddelerden birini elbet duymuşsunuzdur.
Peki mu maddeler neyi temsil ediyor? Hangi doğruları? Hangi bakış açılarını? Veya hangi yanlışları ? İşte şimdi başlıyoruz..."Spora başladım önce" : Bu evrede yapılan en sık hata genelde pazartesi günü başlayacağım... evet herkes bu cümleyi kullanır. Ben bile başlamadan önce kullandım ve pazartesi açlık sınırında dolaşır genelde 2 gün aç gezer ve 3. Gün kilo verdiğimi sanar davar gibi yerdim. Aslında kilo vermiyorsunuz vücutta yeterli besin alınmadığından vücut depoları kullanarak depoları boşaltır. En sık hatadır , bakın arkadaşlar spora yeni başladığınızda kesinlikle bunu yapmayın! Çünkü henüz spor konusunda ne irade gelişmiştir nede bilgi her şey yavaş yavaş bir anda kendine yüklenirsen sürmez bırakırsın.
Peki ne yapabilirim ben? En basiti yediğin porsiyonları kıs kendini dene çöz kilomu veremiyorsun biraz daha kıs, böyle böyle ilerleyin, antrenmanlarınızı yapın ,kendinizi çözün vücudunuzu bu disipline alıştırın.''o hareketi yanlış yapıyorsun'': Yaklaşık 2-4 aydır spor yapan arkadaşlar yada yaşlı göbekli dayılar! O arkadaşlardan biri bendim, dayılarada ilk gün maruz kalmıştım... vücutta pek gözle görülür bir değişim açıkçası yakalamak zor olan bu süreçte. Artık yavaş yavaş beslenme oturmaya başlar tavuk pilav felsefesidir bu genelde yada sabah yulaf akşam öğlen salata tonbalığı. Bazı şeyler ciddiye oturmaya başladıkça insan kendini bilge hisseder. Unutmayın hiçbir şey bilinmediği bir yerde bilmeyen kişi en bilendir. Bu evrede konuşur durur böyle yap şöyle yap ben böyle yapıyorum ediyorum aylardır geliyorum ya canıııım sinir bozucu bir evredir bu tip insanları NE DİNLEYİN NEDE UYUN. Sizlere sıyrılmanın tek formülünü vereceğim. "Haklısın abi, tamam uygulayacağım" eğer bunu demezde karşı bir en ufak cümle kelime dediğiniz an yandınız. Kendinize bir düşman ve ayrıca susmak bilmeyen bir çene edinirsiniz. Bu yüzden bu gizli formülü uygulayın!
''protein tozu, bcaa aldım'': evet, gelelim PARA TUZAKLARINA! insanları tamamen yaptıkları algı çalışmasıyla kandırıyorlar! Kullanmayın demiyorum her şeyin vakti yeri vardır bunada geleceğim. Bakın arkadaşlar sizlere en basitinden bir örnek vereceğim bcaa tavukta bulunan aminoasit veyahut vücudun ürettiği sindirim için kullanılan bir aminoasitdir peki bu bcaa yı sen spora yeni başladığında kullanırsan ne olur? Cevabı basit, firmaya para kazandırır ne faydası ne zararı olan bir şeye para vermiş olursun. Bakın bu tarz suplementler sizler için değil üst seviye pro dediğimiz sporcuların kullanması gereken destekler.Adamın günde 1 kilo 2 kilo tavuk yemesi gerekirken protein tozunu alıp proteinini iki ölçek atıp ortalama 500 gr tavuk yemekten sıyrılıyor protein tozu içtiğindende amino asit dengesi için bcaa tüketebilir. Spora yeni başlayan bir bireyin ne bu kadar yemesi doğru nede para harcaması. Diyeceksin ben çok zayıfım carb yiyemiyorum. Dostum sen şimdiden en başında ağlarsan vereceğin paranın altından kalkamazsın sana yemenin bir taktiğini söyleyeyim. Kilomu alacaksın yap 300-500 gr pirinç 400 gr tavuk koy leğene 2 saatte bir ye 3 öğünde yeme 6 öğünde ye. Küçük bir detay size bunların detayını diğer bölümlerde yazacağım fakat vakti olmayanlar vardır aranızda, hemen vücuda yüklenmeyin hafta hafta tartıya çıkın aç karna pazar sabahı kilomu vereceksin 1 haftada azalttığın besin az da olsa kilo verdirmediyse kıs biraz daha yada tam tersi kilo almadıysan yediğini arttır. Bakın vitamin alabilirsiniz bazı vitaminleri ihtiyaç vardır fakat vücut da susmaz böyle bir durumda sizlere belirti gösterir bu yüzden suplement almayın gerekmedikçe...
''Makro sayıyorum artık bende'': Bu evredeki adam çoğu şeyi oturtmuştur. Beslenmesinide antrenman stilinide. Bakın işler makroya geldiğinde benim bile hala yaptığım fakat aşamadığım büyük bir sorun var. Bazı şeyler günlük hayatımda engel oluyor en çokta beslenme. Kız arkadaşımla dışarı çıktığımda diyetimi bozamıyorum mahçup oluyorum kendimi kötü hissediyorum böyle bir psikolojiye sahip olup onuda kötü hissettirdiği için bakın hiçbir zaman özel hayatınızda gündelik hayatınıza engel olmasın yiyin bozun bir şey olmaz. Tatlılara çok yaklaşmayın aman diyim, bu evreye en başından kendinizide alıştırırrsanız yarın bir gün çile çekip kendinizi kötü hissetmezsiniz . Diyeceksin ki yanımdaki insan da buna ayak uydursun beni anlasın. Sen anla be adam hep omu anlayacak kim istemez sevgilisiyle hamburger gömüp çiğköfte sarmayı? Yiyin kendinizi buna alıştırın sonra benim gibi zorluk yaşamayın kötü hissetmeyin.Antrenmanıda kaydırın bir şey olmaz vücut dinlenir kas kaybetmezsin bu evre önemli bir evredir dediklerimi kesinlikle uygulayın ileride sorun yaşamayın.
''Güray Aydın podcastleri dinliyorum çok şey katıyor'': en çok doğru ilerleyen fakat bir o kadar psikopata bağlanılan evre. Bu işte bir şeyler başarmış sporcuları dinlemek cidden çook fazla şey katıyor çünkü onlar benden de başkasından da her şeyi deneyimleyip doğrusunu direk bizlere aktarıyorlar fakat altını çiziyorum kendilerine göre çünkü her vücut farklı bir makinedir yazılımdır işte bu insanı kısır döngüye sokuyor .insanın artık çileden çıktığı bir cümle duyup bunun doğru veya yanlış olduğuna başka kaynaklardan da bakmaya itiyor bu evre ,çünkü doğruluğundan emin olmuyorsun her şeyi kusursuz yapmak istiyorsun sen bir başkası değilsin o sporcu kendine göre en doğrularını anlatıyor belki sende doğru olmaz bu yüzden insanı kısır döngüye sokuyor uykusuz gecelere mani oluyor.
Bu işte kendini geliştirmek isteyen bir insanı bundan alı koymak doğru olmaz alamazsında adam doğru yapmak ister ve hedefleri vardır en güzel fakat bir o kadar mental olarak insanı çökerten evredir.''spor konuşmasak olur mu?'': insanın artık sporu sevipte yorulduğu bıktığı evredir bu zor fakat bir o kadar rahat çünkü bazı şeyler kafanda oturduğundan kafanı daha fazla yormanada gerek kalmayacak.
Arkadaşınla oturdun spor konusu açıldığında hemen kapatmak istersin çünkü içinde ki boğulmuşluğun bir önceki evredeki boğulmuşluğun aslında sonradan farkında vardığın için seni ne kadar yorduğunu anladığın evre. Fakat her şey kısmen oturmuştur bu yüzden disiplininde aynen devam edip rahat olduğun evredir.
Bu bölümde sizlere sporun evrelerini kısa bir tanımını ve yapmamanız düşmemeniz gereken hatalara yer vermek istedim. Diğer bölümlerde artık sporda neyi nasıl yapmanız gerektiğini paylaşacağım. TAKİPTE KALIN
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Spora Giriş
AdventureSpor nedir ? Bende 4 yıl öncesine kadar obezite ile mücadele etmiş bir bireydim sizlere ilk bir yılda nasıl 40 kilo verdiğimi ve sonrasında yaşadığım spor tecrübelerimi aktararak bildiğim doğru bilgilerimi aktarmayı hedeflediğim bir çalışma. Nasıl z...