2

112 9 1
                                    

'Heeeee!' Ik kom aan bij het plein waar Janne &  Zoé al op me staan te wachten.
'Hee Tes' zegt Zoé 'heb je het al gehoord?' Ik schud mijn hoofd 'nee, wat is er dan?' Janne begint te vertellen terwijl we aanfietsen 'Lydia heeft Sam gisteren kei hard geslagen. Super zielig voor Sam, want ik heb het zien gebeuren. Sam zat bij Femke, Layla en nog een paar andere vriendinnen aan de tafel te eten, maar toen kwam Lydia opeens naar haar toe en je zag aan dr blik dat ze echt boos was. Ze tikte op Sam haar schouder en toen ze omdraaide sloeg Lydia haar vol in haar gezicht.'
Ik kijk haar met open mond aan 'meen je dit serieus?' Wauw dat had ik echt niet achter Lydia gezocht, ik dacht dat ze altijd zo een lief meisje was enzo'. Zoé knikt 'Same' en op dat moment fietsen we het school terrein op.

*Even later in de les*

Ik zit in een groepje met Imke en natuurlijk Janne & Zoé, Imke is wel oke maar soms een beetje suf. Ze moet al bijna huilen als de leraar haar betrapt op praten door een uitleg heen. Maarja, zulk soort mensen heb je er altijd bij.
We zitten nu bij de les Natuur-Scheikunde en hebben het over krachten, normaal snap ik geen hout van het vak. Maar dit hoofdstuk is een eitje. 'Dus Tessa, wat is de formule om zwaartekracht te berekenen?'. Yes die weet ik 'Fz = Fg = 10 x massa' ze knikt me toe en zet ondertussen het antwoord op het bord, vervolgens gaat ze verder met de les maar ik droom weg. Ik denk aan de nieuwe jongen uit de JC1 bij de hockeyclub. Hij heette Teun ofzo. Toen Zoé, Janne en ik hem zagen staan na de training werden we wel benieuwd, we zijn gaan vragen van welke club hij kwam enzo. Het bleek dat hij verhuisd was vanuit Helmond naar Eindhoven en dat hij naar onze school zou komen, maar we hadden geen idee of we hem hier ooit tegen zouden komen, want we hebben zo'n grote school en twee vestigingen, die liggen 100 meter van elkaar af. Maar als je eenmaal op de ene vestiging zit, kom je bijna niet meer op de andere school.
Yes de bel gaat, eindelijk pauze.
Ik loop met de meiden naar de aula, samen zoeken we een tafel uit en gaan eraan zitten. Nog voordat ik mijn broodtrommel uit m'n tas kan halen zie ik de hele aula kijken naar de klapdeuren ook hoor ik heel veel mensen joelen, ik kijk uit nieuwschierigheid ook naar achteren. Daar loopt Lydia met haar ouders, die zal zo wel een gesprek hebben met de directeur, groepsleider & haar mentor. Van de ene kant vind ik het wel zielig voor haar, maar aan de andere kant is het haar eigen schuld. Had ze Sam maar niet moeten slaan toch?
Als Lydia de aula uit loopt, wordt het snel weer rustig. Ik begin aan mijn lunch, net wanneer ik alles op heb gaat de bel al, die pauze van 20 minuten voelt echt niet als 20 minuten hoor.
Nou nog 1 les, wiskunde pfft. Een kutvak met een kut docent, die vent geeft me echt overal de schuld van ..

Ik stap het lokaal binnen en loop naar mijn plek, daar pak ik meteen mijn boeken en ga stil zitten. Ik heb mezelf namelijk voorgenomen om deze les goed mee te doen, omdat ik nooit iets snap van dit vak.
37 minuten later **

Gelukkig is de les bijna om, nog iets minder dan een kwartier. 'Pssst Tess' ik kijk op en zie Janne wijzen naar de gang. Ik kijk achterom en zie hem daar gewoon lopen met meneer van Dongen, de kerngroepleider. Ik slaak een gilletje 'Teun omg!' Meteen krijg ik een boze blik toegeworpen en doe weer rustig.
Ik hoor geklop en even later staan Teun en meneer van Dongen in de deuropening ze lopen naar voren en even later begint hij te praten 'Hoi jongens, graag wil ik jullie even voorstellen aan Teun. Vanaf morgen zit hij bij jullie in de klas' mijn geluk kan serieus niet meer stuk. Ik zie Teun de klas een beetje rondkijken, zijn blik stopt bij ons

I got a war in my mind { MainStreet }Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu