"We meet again, huh? "
Evelyn menuju ke balkoni biliknya. Dia memeluk kemas dirinya supaya cardigan yang dipakai tidak terbang ditiup angin. Sudahlah dia separuh naked.
Evelyn memejam matanya menghayati angin yang menampar dirinya. Tidak boleh tidur punya pasal.
Evelyn mengeluh. Sudah 10 tahun berlalu. 10 tahun juga dia langsung tak balik ke Spanish dan menetap sepenuhnya di Itali. Bukan kerana marah dengan keluarganya melainkan ada seseorang yang dia tidak ingin bertemu.
Seorang yang meninggalkan kesan yang dalam di hatinya. Seorang yang namanya masih kekal di hatinya.
Walaupun telah didesak beberapa kali untuk balik, Evelyn tetap mengelak. Kerana dia tidak tahu hendak berdepan macam mana dengan André yang dia tinggalkan tanpa sepatah kata.
Mesti André kecewa dengannya. Tapi mesti André sudah lupakannya setelah sekian lama. Masa dia tinggalkan pun, André bukan lagi berpenampilan kolot. Mesti sekarang dia sudah bernikah ataupun memiliki pasangan.
Memikirkan itu membuatkan Evelyn tersenyum nipis. Dia menarik nafas panjang.
"Hahhhh!"
Evelyn menarik rambutnya yang menghalang pandangan matanya. Kuat sangatlah pula angin ni. Dia semakin erat memeluk tubuh sendiri.
"Sejuk. Sejuk! Baik aku masuk."
Evelyn masuk kedalam semula. Baru dia ingin menutup pintu balkoni, dirinya dibuat terkejut dengan bunyi yang kuat.
Prangg!!!
Muncul kerutan di dahi Evelyn. "Kucing ke?"
Dia menutup sepenuhnya pintu balkoni sebelum keluar dari bilik.
Evelyn menuruni tangan dengan berhati-hati. Dia memandang sekeliling dengan fokus.
Prangg!!
Terhinjut bahunya. Evelyn dalam diam menyorok pisau kecil yang diambil sebelum dia turun.
Dia menuju kearah bunyi itu datang. Evelyn mengintai. Terkejut dia melihat kaca tingkapnya pecah.
Laju Evelyn meluru ke tempat itu. Dia melutut dan mengutip kaca dengan berhati-hati.
"Who the fuck did this?!" Carut Evelyn. Dia mengeluh kasar.
Evelyn membuang kaca-kaca yang pecah ke dalam tong sampah. Dia membasuh tangan untuk menghilangkan sisa-sisa kaca halus.
Evelyn kembali semula ke ruang tamu. Dia melihat dengan tajam tingkap yang sudah pecah.
"Habis ni macam mana? Kena rompak pula rumah aku nanti. Ish! Siapalah yang bodoh sangat pecahkan tingkap rumah aku ni? Nak kata haiwan, teruk sangat pecah dia. Haih...."
Evelyn merebahkan diri di sofa. Mata dia hanya memandang kearah tingkap yang pecah. Dapat dia lihat langit yang gelap gelita. Langsung tiada bintang.
"Apa aku nak buat? Dah pukul 4 pagi. Nak tidur tapi tak ngantuk."
"Hmm...agak agak es-"
Prangg!!
"Ish SIAPA SIAL?!" Evelyn berdiri dengan pantas.
Prangg!!
"TAKDE KERJA KE HAH?! HABIS SEMUA TINGKAP AKU KAU NAK PECAHKAN! AKU DAPAT KAU, AKU BUNUH TERUS!!" jerkah Evelyn hilang sabar.
"Chill, baby"
Seorang jejaka keluar dari tempat persembunyiannya. Evelyn memerhati lelaki bertubuh besar dihadapannya. Sudahlah serba hitam. Pembunuh ke?
"Siapa kau?!" Kasar Evelyn.
Dia membuka masknya. "You don't remember me, El?"
Berkerut dahi Evelyn. Seingatnya hanya masa sekolahnya saja yang memanggilnya El. Dia kawan sekolah ke?
"Aku malas nak berteki-teki. Just straight to the point. Siapa kau?" Evelyn memeluk tubuhnya. Sejuk la pula.
Dia beriak sedih. "Kau tak ingat aku? Lepas dah curi first and last kiss aku?"
Evelyn terdiam. First and last kiss? Dia....
Evelyn terkedu. Dia memandang jejaka di hadapannya.
"Hayes?...."
André tersenyum senget. "Urm! André baby. Not Hayes."
Evelyn terdiam. Dia mengundur kerana saking terkejut.
André mendekat. "We meet again, huh?"
"So?" Evelyn cuba terlihat biasa.
"Good to see you again, carino" André tersenyum.
"Huh? Excuse me sir? Who the fuck is your carino?!" Jengkel Evelyn.
"You are still the same, El" André tersenyum nipis.
Evelyn memutarkan matanya. Dia membelakangi André.
"Get out of my house" halau Evelyn.
"What should I, hm?"
Evelyn mengeras bila tangan berurat André memeluknya. Deru nafas André tepat di lehernya.
"Kenapa aku perlu keluar?" Bisik André.
Evelyn menelan liurnya.
"Why hm, Evelyn Danielle..." André menjilat telinga Evelyn.
Evelyn berdebar-debar. Dia kaku tidak bergerak.
Tangan André bergerak perlahan menyentuh tempat private Evelyn.
Evelyn terkejut. Dia menahan tangan André supaya tidak berbuat lebih.
"Do-don't Hayes..." Larang Evelyn.
André tersenyum senget. "You look delicious to me. I'm hungry...can I eat you?"
Mata André menggelap. "Right now..."
~
Tbc
YOU ARE READING
𝐃𝐚𝐧𝐠𝐞𝐫𝐨𝐮𝐬 𝐂𝐨𝐮𝐩𝐥𝐞
Romance𝐃𝐚𝐫𝐤 𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞́ 𝐊𝐚𝐢 𝐇𝐚𝐲𝐞𝐬 𝐄𝐯𝐞𝐥𝐲𝐧 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐥𝐞 - Can't you see?... I'm the only one you need... Only me, Carino. -André K. Hayes 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭 : 18062023 𝐄𝐧𝐝 : -cheesy but not to cheesy -sexy st...