"I don't need sweet food to smile, I need you."
Seorang jejaka menatap pantai dari sliding door tempat dia tinggal. Air kopi yang masih panas itu dihirup tenang.
Evan mengeluh berat. Sudah sebulan dia menghilangkan diri. Kekanakan kan? Tapi apa boleh buat, fikirannya bercelaru selepas apa yang Evelyn luahkan pada hari itu. Dia merasa kesal kerana dia fikir dia sudah memberikan yang secukupnya kepada adik-adiknya. Tapi rupanya masih ada yang kurang.
Kasih sayang.
Evan berdecit kesal. Dia meletakkan cawan kopi di atas meja. Kakinya dengan lemah longlai berjalan kearah katil. Tubuhnya dibaringkan. Mata dipejam. Cuba membuang perkara yang mengasak fikirannya.
...
Evan duduk santai di tempat yang sedikit tersorok. Dia sekarang sedang berada dalam kedai yang ada di pantai itu.
"Here your dessert sir." Muncul seorang pelayan perempuan menghantarkan dessert kepadanya.
Berkerut dahi Evan. "Sorry but aku takde order dessert pun. Kau salah meja ni."
Gadis itu tersenyum. "This is my treat. Kata nenek I makanan manis mampu buat orang tersenyum. Dari tadi I tengok you muram je so I belanja you dessert. Jangan bersedih, berat apa pun masalah you, pasti akan ada jalan penyelesaiannya. Jangan hanya merenung meratap. Itu hanya membuang waktu. Keep smiling ya? Your smile can make other people smile too including me."
Evan tersenyum. "Do you know who I am?"
Berkerut dahi gadis itu. "Kenapa? You orang berkuasa ke? Idol korea ke? I tak berminat untuk ambil tahu pasal orang lain kecuali pasal kpop. Hehe siapa you?"
Evan menggeleng. "Nama kau siapa?"
"Harra!"
Evan mengangguk. "Beautiful name."
Harra tersenyum malu. "Err nama you pula?"
Evan terdiam agak lama. Harra menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Kalau you takna-"
"Ev"
Harra blur. "Only Ev?"
"Yes only Ev, ninita."
Harra tersenyum. Dia mengangguk. "Ok Ev! Until we meet again! Remember keep smiling! You smile, I smile!"
Evan tersenyum. "Ninita"
"Yes? Anything else?" Harra berpaling kearah Evan semula.
"Thanks for remind me. Thanks for open my eyes." Ikhlas Evan.
Harra tersenyum menampakkan dimple di kedua belah pipinya.
"No need to thanks me. I'm happy to help you."
YOU ARE READING
𝐃𝐚𝐧𝐠𝐞𝐫𝐨𝐮𝐬 𝐂𝐨𝐮𝐩𝐥𝐞
Romance𝐃𝐚𝐫𝐤 𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞́ 𝐊𝐚𝐢 𝐇𝐚𝐲𝐞𝐬 𝐄𝐯𝐞𝐥𝐲𝐧 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐥𝐞 - Can't you see?... I'm the only one you need... Only me, Carino. -André K. Hayes 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭 : 18062023 𝐄𝐧𝐝 : -cheesy but not to cheesy -sexy st...