Bölüm 1: Başlangıç ve son aynı yerdedir; adı baktığın yöne göre değişir.

705 18 40
                                    

Herkese merhaba.

Yargı'nın ikinci sezon finalinden önce tomurcuklanan bazı fikirlerin vücut bulmuş haliyle karşınızdayım. Öncelikle dizinin üçüncü sezona uzamasını buruk karşılayan ve son 7-8 bölümün toparlanma şeklinden pek memnun olmayan birisi olarak bu fice başladığımı belirtmek isterim. Gayem daha iyisini yazmak mı, elbette öyle bir iddiam yok. Alternatif bir devam hikayesi yazarak kırgınlığımı hafifletmek istedim sadece. Bu evrende benimle birlikte yolculuğa çıkmak isteyen herkese şimdiden teşekkürler.

Şu hususu söylemem gerekiyor, 55. Bölümden itibaren alternatif evrene geçiş yapmış olacağız ancak bu hikaye one-shot olarak yazdığım Firari adlı hikayenin evreninde geçecek. Yani ilk bölümlerde Pars Savcımın cephesinden giriş yapacağız lakin bu hikaye karakter odaklı olmayacak. Balkan mafyası hususunun çok çabuk kapatıldığını düşündüğüm için hikayeyi bu konu üzerinden kurdum. Amacım aslında vaka hikayesi yazmak, bunun yanında dizide gördüğümüz ve mahrum kaldığımız insani ilişkilerden beslenmeye çalışacağım.

Adı Yargı olmasına rağmen, çoğu dizi gibi yargılama usullerinde saç baş yolduran detayları olan bir dizi için fic yazarken "mevzuata uygun" iş çıkarmaya çalışacağım ancak bazı noktalarda hikayenin akışı için ben de bazı hukuki tabirleri artistik lisans olarak kullanmak durumundayım. Çünkü gerçek "yargı" böylesine kolay ve hızlı adımlarla ilerlemiyor.

Lafı uzatmayım daha fazla, Firari adlı hikayemi okumanız bu hikayeyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Buradaki detayların bazıları dizide bahsedilen şeyler olmakla beraber, "Altı Ay Sonra" noktasına kendi yolumuzdan gideceğiz. Tanıdığınız karakterlerin yanı sıra özgün bazı kişilerle de tanışacaksınız. Bu süreçteki görüşleriniz benim için çok kıymetli, yorumlarınızı bekliyorum.

Dikkat eksikliğinden muzdarip birisi olarak başka bir gözün denetiminden geçmemiş hikayedeki yazım zayıflıklarından dolayı şimdiden kusura bakmayın.

Hikayedeki kişi ve kurumlar hayal ürünüdür ve kendime ait olanlar hariç karakterler gerçek sahiplerine aittir.

Hoş geldiniz. İyi okumalar.


Girift (sıfat) :Birbirinin içine girip karışmış; girişik, çapraşık.

-o-o-o-o-o-



İddianamesini son kez gözden geçirirken çayından bir yudum daha aldı Savcı Ilgaz Kaya. Parada sahtecilik, TCK madde 197. Acemi kalpazanların belki de ilk denemesinin trajikomik sonu... Evrakı dosyasına takarken saatini kontrol etti, henüz öğlen sayılmazdı. Kalemi arayarak dosyaları alması için katibini çağırdı, birkaç dakika içinde kapısı çalındı. Özge'den sonra görevlendirilen bu yeni memurla birbirlerine yeni yeni alışmaya başlamışlardı, buna alışmak denebilirse tabii. Rıdvan'a olanlardan sonra savcılık kaleminde kimsenin huzuru kalmamıştı haliyle. Bu yeni gelen memur da Özge'nin yerine Ilgaz'a ve Derya'ya görevlendirildiğinde bu gergin ortamın içine düşmüştü. Öncesinde mahkemede çalışmasına rağmen işi hemen çözmüştü ancak iletişim kurmak konusunda zorluk çekiyorlardı. Haksız da sayılmazdı, bir savcıyla samimiyet kurmak zararlı hale gelmişti neticede.

"Teşekkürler Caner bey, bunlar tevziye gönderilecek. Şu dosya da uzlaştırma büroya gidecek."

"Anlaşıldı savcım. Başka bir isteğiniz var mı?"

YARGI: GİRİFTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin