KAPITEL 1

146 8 2
                                    

Jag stängde bildörren med en smäll och satte mig längst, mot fönster. Jag suckar och tar upp mobilen och ser att Emma hade skrivit "Text me when you see a hot guy❤️ miss u baby" jag skratta för mig själv och skrev "Oh..hell no❤️😂 miss u to". Jag gick in på Spotify och satte på "you carry home" Av någon anledning sätter jag på den när jag åker bil. Mamma ger mig en sur blick och hoppar in i fram sättet och väntar på pappa. Efter att pappa packat de sista sakerna i bilen börjar bilen rulla iväg. Efter att ha suttit i bilen i 3 fucking timmar. Äntligen mumlar jag för mig själv och öppnar dörren. När jag reser mig känner jag att min rumpa är fuktig från allt sittande så de känns att jag har kissat på mig. Jag kollar runt och ser en strand längre bort och när jag vänder mig åt höger så ser jag kanske tusen stugor med kanske tio meters mellan varandra. Så här fint trodde jag inte att de skulle vara. Men vem bryr sig? Jag vill fortfarande vara med mina bästa vänner.

Vi börja röra oss mot vår stuga som pappa låste upp och gick in i. Jag blev helt förvånad när jag gick in i stugan. De var helt rent städat och var så där vitt, så man känner sig himmel. Mamma! Ropa jag. Aa gumman sa mamma som svar. Jag går ut sa jag och strunta i hennes svar och stängde dörren efter mig. När jag kommer fram till den mjuka sanden knyter jag upp mina converse och går barfota i sanden. Jag hitta inga rena strumpor idag så jag var barfota. När jag kom fram till stranden så var de fyra killar som spela "beach volly boll" tror jag de kör.
Jag sätter mig ner i sanden och kollar ut på fina stranden. Jag börja störa mig på killarna längre bort, de röstar allt. Dem för stör utsikten och dem skrattar som åsnor. Ärligt talat så stör de mig så jag tänker gå och säga till dem. Jag reser mig upp och går mot dem. Jag hör en bit bort att en kille med fluffigt stort hår pekar mot så den andra killen ska se mig och han säger "Deam... Ragga henne Felle" Jag ställer mig mittemot dem och säger " Kan ni vara lite tysta för jag försöker slappna av här sa jag med en väll kaxig ton. Vem tror du, du är? Sa killen vid namn Felle tror ja... Jag tror inte att jag är nån och jag är Ebba...fucking problem eller? Säger jag kaxigt. Gå hem och "slappna" av då säger killen. Inte fucking fel att mina föräldrar skicka mig hit Felle! Sa jag med en aning betoning i Felle. Han hann inte säga något innan jag vände ryggen mot dem och gick därifrån.

Jag öppna dörren till vår stuga och klev in och kände doften av lasagne som är en av min favorit rätt. Jag gick in i köket där alla satt och skulle börja äta. Jag satte mig ner och börja hugga i mig maten.

Jag vakna av att mamma kom in och skrek som ett får. Vakna nu! Skrek hon och plocka upp min bh som log på golvet och la den på sängen och gick ut. Jag sucka en hög suck och reste mig upp. Jag satte på mig min morgon rock efter som jag hade somnat i bh och trosor. Jag öppnar dörren och går in i de lilla köket och rostar två mackor som jag snabbt äter upp. När jag är klar kommer mamma in i köket och säger "Hänger du med mig och fiskar om du vill?" Sa hon. Jag tänker fan inte vara med på någon fiske grej. Skämtar du med mig de är de värsta som finns. Asså jag tror jag avstår sa jag till mamma och gick in i mitt lilla rum eller vad man säger. Jag sätter på mig ner på sängen och tar fram mitt smink och spegel och sminkar mig ganska lätt. Jag sätter på mig puder och fyller i ögonbrynen. Sen sätter jag på mig min bikini och över den sätter jag på mig en vit klänning och går ut. Jag tar inte med mig min mobil eller nycklar för mina föräldrar ska ju vara hemma. Jag går mot stranden och ser en sol stol ledig längre bort som jag snart sätter mig på. När jag satt mig ner på solstolen och lägger solglasögonen över ögonen så suckar jag nöjt.
Drygt 2 min så kommer de någon och ställer sig framför min solstol och skymmer solen. Först bryr jag mig inte och efter någon stund blir jag riktigt irriterad. Vad fan! Flytta på dig säger jag och sätter mig upp på solstolen. Innan han svarar ser jag att de är den jobbiga killen från igår, han hette Felle eller något. Du störde oss igår så jag tänker störda dig sa han.Fine! Jag går då säger jag och mummlar jävla idiot lite tyst efter. Jag reser mig och sätter på mig klänningen jag hade tagit av mig och börja gå mot min stuga. Kille står kvar där och gör inget. När jag kommer fram till stugan rycker jag i handtaget men dörren är låst. Fan säger jag och sätter mig på trappan utanför dörren. Jag hade glömt mobilen och nycklarna. Mamma och pappa var i väg och fiska så de skulle komma hem sent. Aha..fan så kul jag hade då...tänker jag för mig själv. En bit bort ser jag killen som prata med mig "Felle" och några andra. En svart hårig kille kommer och sätter sig bredvid mig och säger "Omar, Omar heter jag". Jag nickar och säger Ebba. Jag vet säger han. Hur vet du säger jag. Du kom fram till oss och sa att vi störde dig. Jag nicka som svar. Varför sitter du här? Sa han efter en lång paus. Jag glömde mina nycklar och mina föräldrar är inte här sa jag som svar. Du kan hänga med till vår stuga så länge sa han. Jag hade ju direkt inget val så jag bestämde mig för att hänga med honom.

Hoppas ni gilla första kapitlet❤️

Sommaren med dom (The fooo)Onde histórias criam vida. Descubra agora