🙏Selamın aleyküm kardeşim 🙏
Hoş geldin umarım beğenirsin kitabımı🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
Görevlerini sıralamalı, yapman gereken şeyleri tehir etmeden ve bu günün işini yarına bırakmadan yapmalısın.
● Mümine hanım, işlerini “ehem” olandan “mühim” olana doğru, yani en önemliden, önemi daha az olana doğru sıralar. Böyle yaparak hem en önemli işlerini ihmal etmekten uzak durmuş, hem de vaktini en güzel şekliyle değerlendirmiş olur. Şimdi gel, şu ibretlik olayı dikkatlice oku ve kendine dersler çıkarmaya çalış:
“Bir profesör varmış… Bu profesör sınıfa girip karşısında duran dünyanın en zeki öğrencilerine kısa bir süre baktıktan sonra “Bu gün zaman yönetimi konusunda deneyle karışık bir sınav yapacağız” demiş. Kürsüsüne yürümüş ve kürsünün altından büyük bir kavanoz çıkarmış. Ardından, kürsünün altından bir düzine yumruk büyüklüğünde taş almış ve taşları büyük bir dikkatle kavanozun içerisine yerleştirmeye başlamış. Kavanozun daha başka taş almayacağına emin olduktan sonra öğrencilerine dönmüş ve “Bu kavanoz doldu mu?” diye sormuş. Öğrenciler hep bir ağızdan “Doldu” diye cevaplamışlar. Profesör ‘Öyle mi?’ demiş ve kürsünün altına eğilerek bir kova mucur (küçük taş) çıkarmış. Mucuru kavanozun ağzından yavaş yavaş dökmeye başlamış. Sonra kavanozu hafifçe sallayarak mucurların kavanoza iyice yerleşmesini sağlamış. Sonra tekrar öğrencilerine dönerek bir kez daha “Bu kavanoz doldu mu?” diye sormuş. Bir öğrenci “Dolmadı herhalde” diye cevap vermiş. “Doğru” demiş profesör ve kürsünün altına eğilerek bir kova kum alarak yavaş yavaş kum tanelerini taşlarla mucur parçalarının arasına nüfuz edecek kadar dökmüş. Gene öğrencilerine dönmüş ve “Bu kavanoz doldu mu?” diye sormuş. Tüm sınıftakiler hep bir ağızdan “Hayır” diye bağırmışlar. “Güzel” demiş profesör ve kürsünün altına eğilerek bir sürahi su almış ve kavanoz ağzına doluncaya kadar suyu boşaltmış. Sonra öğrencilerine dönerek “Bu deneyin amacı neydi?” diye sormuş. Uyanık bir öğrenci hemen “Zamanımız ne kadar dolu görünürse görünsün, daha ayırabileceğimiz zamanımız mutlaka vardır” diye atlamış. “Hayır, demiş profesör, ‘Bu deneyin asıl anlatmak istediği eğer büyük taşları baştan yerleştirmezseniz, küçükler girdikten sonra büyükleri hiçbir zaman kavanozun içine koyamazsınız’ gerçeğidir.” Öğrenciler şaşkınlık içerisinde birbirlerine bakarken profesör devam etmiş: “Nedir hayatınızdaki büyük taşlar? Çocuklarınız, eşleriniz, sevdikleriniz, arkadaşlarınız, hayalleriniz, sağlığınız, bir eser meydana getirmek, başkalarına faydalı olmak, onlara bir şeyler öğretmek… Büyük taşlarınız belki bunlardan birisi, belki bir kaçı, belki de hepsi. Bu akşam uykuya yatmadan önce iyice düşünün ve büyük taşlarınız hangileridir iyi karar verin. Bilin ki büyük taşlarınızı kavanoza ilk olarak yerleştirmezseniz hiçbir zaman bir daha koyamazsınız. O zaman da ne kendinize, ne de çalıştığınız kuruma faydalı olursunuz. Bu da iyi bir iş adamı, gerçekte iyi bir adam olamayacağınızı gösterir. Profesör ders bittiği halde konuşmadan oturan öğrencileri sınıfta bırakarak çıktı gitmiş…”
Bu Profesör’ün verdiği örnekte olduğu gibi, mümine bir hanımın hayatındaki temel taşlarını çok iyi belirlemesi gerekmektedir. Bunları belirlediği takdirde hayatı düzene girecek ve vaktini düzenli olarak kullanmayı becerebilecektir. Bizim hayatımızın en büyük amacı, Allah’ın rızasını, hoşnutluğunu ve sevgisini kazanarak Allah’a iyi bir kul olmaktır. Bizi bu amaca ulaştıracak vasıtalar da bizim temel taşlarımızdır.
● Mümine kadın, asla yapması gereken işleri tehir etmez ve “Sevfecilikten”, yani bu günün işini yarına bırakma hastalığından alabildiğine sakınır. Bazı hikmet ehli âlimlerin de dediği gibi, “هَلَكَ الْمُسَوِّفُونَ” Sevfeciler, yani bu günün işini yarına bırakanlar helak olurlar. Bu nedenle ânın vacibini yerine getirmeli, bir an sonrasına çıkma garantisi olmadığı için yapması gereken şeyleri hemen yapmalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜMİN KADIN
Chick-LitDeğerli Bacım; Ümmet-i Muhammed'in diğer kadınlarına öncülük etmek ister misin? Eğer cevabın "Evet" ise, o zaman güzelce oku ve titizlikle yerine getirmeye çalış. Sen bunları yaptığın zaman göreceksin ki, tüm iman etmiş kadınlar sana gıpta edecek v...