Kak Kam memasukkan nasi ke dalam mangkuk besar untuk direlaikan. Makan tengahari sudah mencukupi baginya sekeluarga. Dia hanya memakai apron tanpa pakaian lainnya. Tadi dia dapat dp dengan dua anak-anaknya sebagai penyudah sesi mereka pada pagi ini.
Dia tersenyum sendirian memikirkan anaknya Azam yang cukup suka main bontot. Mungkin kerana itulah bini dia tak dapat anak lagi. Kalau nak dp mesti Azam yang minta main bontot. Malahan kalau tidak dp pun Azam tetap minta untuk jolok bontot selepas jolok pepek.
"Hai senyum sorang-sorang bini abang ni apa hal?" tiba-tiba terdengar suara Jamil menegur Kak Kam.
"Eh! Abang, dah balik jumpa Imam?" Tanya Kak Kam.
"Dah" jawab jamil.
"Banyak buka kitab bang?" Tanya Kak Kam lagi.
"Adalah bab depan, bab belakang, kitab baru pun ada, kenalah buka juga"
"Emm, seronoklah abang boleh baca banyak kitab hari ni" Kat kak Kam.
"Seronok macam biasalah, letihlah sikit, tapi boleh baca lagi abang ni kalau nak" Kata Jamil.
"Kam tahu abang kalau pasal baca kitab, suka sangat, bertenaga!" Gurau Kam.
"Awak kat rumah macam mana dengan budak budak tu?"
"Itu yang Kam senyum tadi tu, Kam terfikir tentang Azam"
"Hah! Kenapa dengan Azam?"
"Kam perasan dia tu suka sangat lalu belakang, mungkin itu sebabnya Si Sheila tu tak lekat-lekat lagi nak dapat anak"
"Cakap pasal pintu belakang, abang pun rasa berselera tengok ponggong sayang ni" sambil tangan meramas ponggong gebu Kak Kam.
"Tadikan abang kata dah baca kitab belakang" kata Kak Kam.
'Kitab belakang tadi berlagu-lagu dah jeritnya, tapi nak kitab ni pulak, iramanya lain" sambil menolak Kak Kam menonggeng di meja makan.
"Heiih! Abang ni, tak pernah cukup" Sambil menyediakan bontotnya untuk disula dengan kote besar suaminya.
Jamil menekan,"Emmm elok licinnya ni" kata Jamil.
"Azam punya ada kat dalam tu lagi bang... emmmph! Abang!!! Emmmph!" merah muka Kak Kam menahan jolokan suaminya.
Azam membuka vc yang dibuat dengan isterinya. "Sayang tak pergi kerja ke?"
"Tak lah bang, bangun lambat" Jawab Sheila.
"Letih? Tidur lambat ke?" Tanya Azam
"Malam tadi hujan lebat, Ayang takut, so call Kak Niah sebelah minta anaknnya temankan, Si Zarah tu, tapi Zarah tak ada yang datang Si Zahar anaknya yang tingkatan 6 tu".
"Ooo! Habis kenapa Ayang tidur lambat pulak" Tanya Azam.
"Apa lagi bang kena kacau dengan Zahar tu lah, lepas seround dia call kawan dia Manjit rumah hujung taman, dalam hujan pun Manjit datang, apa lagi bang, Ayang kena dengan dia orang berdualah. Abang kan tahu Manjit punya tu panjang semacam dan Zahar punya tu pun tebal macam abang. Semua lubang dia orang tarok. Jalan pun ngangkang lagi rasanya ni. Itu yang Ayang tak pergi kerja ni" Panjang cerita Sheila.
"Habis, budak-budak dah balik?" Tanya Azam.
"Belum, dia orang tahu yang Ayang tak pergi kerja dia orang minta nak lagi hari ni, Ni ayang baru lepas kena dp dengan dia orang, nak ke dapur nak masak. Dia orang tidur dalam bilik. Letih agaknya"
"Tunjuk sikit pepek lunyai tu" pinta Azam.
Sheila merakam pepeknya yang meleleh air mani lagi.
"Emm, best Nampak Ayang kena malam tadi, naik steam pulak abang"