Poliserna kollade på mig och jag fick lite dåligt samvete eftersom jag var den enda som inte blivit skadad.
- Du vet väll att vi kommer döma alla tre för bankrån och mord?
- Den tredje personen mördade ingen!!! Han kunde inte ens mörda mig. Så hur skulle han kunna mörda någon annan?? Förresten så var jag kissig då och han följde med mig till toan så att jag inte kunde ringa polisen eller smita ut genom fönstret. Vill ni att jag beskriver hur det gick till när vi gick tillbaka in i det stora rummet?
- Ja!! Sa båda samtidigt
- skotten låt ungefär så här, PANG!!! PANG!!!! det var ännu fler skott sen så klart. Vi sprang så klart för att se vad som hände, när vi kom dit såg vi vakten ligga på golvet och blodet blev så småningom en blodpöl. "Ledaren" den muskulösa personen sa bara " han försökte rymma", vi kollade på honom. Och jag skulle gå fram för att se om vakten forfarande levde men då kom den andra personen som hade lite mörkare hy fram och höll pistolen mot huvudet. Han sa något namn på J och den tredje personen tog tag i min arm och drog bort mig till en fåtölj och tvingade mig att sitta där. Han band fast mig och sa något i mitt öra, det var något om att det snart var över hoppades han. En äldre dam vid femtioårsåldern ställde sig upp och sa "Jag kan inte sitta på golvet så länge?" Då sköt Ledaren henne mitt i pannan. Det är bara 5 personer plus mig då. Det var några äldre personer och en vakt till. Vakten sa "Ska ni inte bara ta pengarna och lämna oss?" Ledaren hade planerat allt redan, den tredje personen sprang för att hämta pengarna, medan ledaren sköt vakten i huvudet. Jag satt och grät lite för mig själv. En mamma skulle byta ställning där hon satt, dom sköt henne också. När den tredje personen var klar sa dom åt honom att skuta mig. Men han kunde inte, sen hörde dom polisbilarna och lät mig vara kvar levande.
- då tror vi att vi har fått reda på allt vi behövde för idag. Vi ringer om vi behöver veta något nytt. Sa polisen med dom blå ögonen.
Jag gick ut från förhörsrummet och gick ut till utgången.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Ett rån som gick fel
ContoHandlar om en tjej som var med om ett rån i en bank. Det är lite Stockholm syndrom i det hela Jag skrev den här novellen när jag hade i uppgift på svenskan att skriva en novell. Hoppas ni gillar den