Lol Afet 2. Kısım

40 3 9
                                    

Gardaslar Hoşgeldiniz
En son Kalista Can Suları'nı bulmak için Kutlu Adalar'a gidiyordu

Kalista Kutlu Adalar'a gitmek için gemiyle yola çıkar. Burda yeni birisiyle tanışıyoruz: Vennix. Vennix geminin kaptanıdır. Yolculuk sırasında Kalista'yla arada bi konuşurlar.
Sohbet muhabbet derken Kutlu Adalar'a ulaşmak için az bir mesafe kalmıştır. Önlerinde beyaz bir sis vardır. Sisten geçseler Kutlu Adalar'a ulaşacaklardır ama burda bir sıkıntı vardır: Sisten 30-40 kere geçselerde Kutlu Adalar'a ulaşamıyorlar. Çünkü sis onları hep en başa atar. Kalista bir çözüm bulmak için Nunyo'nun verdiği notları okur.
(Nunyo önceden Kutlu Adalar hakkında her türlü kaynağı temize çekmişti)

Detaylı araştırmalardan sonra Kalista, 10 gün uzakta olan eski bir limana gitmeleri gerektiğini bulur. Hemen Vennix'e gider ve ondan bilgi ister.
Vennix'in bilgisine göre Yılan Adaları denen bir yere gitmeleri gerekiyormuş

Yılan Adalar'a ulaştıklarında saniyesinde kendi silahlarını verirler. Halk yabancıları sevmezmiş. Hem bizimkilere yardım etmeyi de reddettiler.
En sonunda bir tane adam geliyor diyo ki: Aradığınız şeylerin cevabını bulamadınız ama size cevap verecek bir adam tanıyorum. Para karşılığında sizi oraya götürürüm.
Efendim o adamın yanına gittik. O adamda yine aynısını söylüyor: Para verin sizi bir kahine yönlendirecem o size yardım edecek. Kalista da napsın başka çaresi yok verdi parayı gitti kahinin yanına tek başına

Kahin mor renkli, boynuzlu, toynakları olan insan dışı bir kişidir. Efendim kahin Soraka'dır. Soraka'nın kehaneti şöyledir: "Havuz derin ve koya geri dönüyor.", "Altın Kız sana yol gösterecek." Kalista bu kehanetten çok bir şey anlamaz. Gideyim de Vennix'e anlatayım belki o bir şeyler anlar diye geri döner.

Gemiye biniyoruz, yolculuğa çıkıyoruz derken bir insan topluluğunun vastaya avcıları tarafından saldırıya uğradığını görürüz. Vennix ilk başta razı olmasa da Kalista'nın ikna etmesiyle insanlara yardım ederler.
Kalista çatışmada tam saldırıya uğrayacakken elleri ve kolları mor rünle parlayan bir genç onu kurtarır. Efendim bu kişi Ryze'dır, yalnız değildir. Hocası Tyrus'ta yanındadır.

Kargaşa bitince bizimkiler Tyrus'un tayfasıyla konuşur. Konuşmada saldırıya uğrayanların Tyrus'un tayfası olduğunu öğreniyoruz. Kalistalar yardıma gelmeseymiş kazanamazlarmış.
Sohbet muhabbet derken, Vennix, Tyrus'un gemisinin başında bir Altın Kadın figürü görür. Gider hemen Kalista'ya söyler. Kalista şok olur ve Tyrus'la daha çok konuşur.
(Hatırlayalım bu figür Kalista'nın kehanetinde geçiyordu.)

Kalista lafı dolamadan kendi derdini ve kehanetini anlatır. Tyrus'ta yardım isteğini kabul eder.
Yolculuk sırasında Kalistalara neden sisten 3782 kez geçtikleri halde Kutlu Adalara ulaşamadıklarını anlatır:
Beyaz Sis, Kutlu Adalar'a izinsiz girmeye çalışan herkese karşı doğal büyülü bir sismiş. Sisin içinden nasıl geçileceğini yalnızca sakinleri ve bazı yabancılar biliyormuş. Sisten geçmek için özel bir yol taşı lazımmış. O taşta herkeste de bulunmazmış. Böyle sohbet muhabbet derken bizimkiler Kutlu Adalar'a gelir.

Helia şehri (Kutlu Adalar) süslemelerden, etkileyici yapılardan oluşur. Ordu falan yoktur. Herkes bu yol taşının gücüne güveniyordur, şehir çok savunmasızdır. Yollarda dilenci yoktur. Tam bir ütopya şehridir. (Lol Gölge Adalar yazın. Lol'ün sitesine tıklayın. Orda bu şehri görebilirsiniz. Tabii ben 2. Kısmın ayrıntılarında koyacam ama ek olarak söyleyeyim dedim)

Kutlu Adalar'daki yönetim konseyle oluşur. Konseyde ustalar vardır, kararları alan onlardır.
Kalista Tyrus'un yardımıyla konseyle konuşur. Kendi derdini anlatır. Konsey biraz düşünücez diyince Kalista sinirlenir çünkü Isolde ölüm döşeğindedir.
Kalista cevap bekleyedursun biz Thresh napıyor ona bakalım:

Grael Can Suları'nı bulma çalışmalarındadır. 7382 tane sayfa falan karıştırır. Belge parçalarını, ne bileyim bilmem ne notlarını birleştirerek oraya gitmenin bir yolunu bulur. Efendim tam da bu sırada davetsiz bir misafir vardır: Ryze Grael'in mahzeninde dolaşır. Amacıysa güçlerini tamamen kontrol etmek için gereken kaynakları bulmakmış. Hocası Tyrus ona yardım etmiyormuş. Ryze'a göre Tyrus, Ryze önüme geçecek diye korktuğu için Ryze'a yardım etmiyormuş. Ryze'de ona uyuz oluyordur

Ryze etrafta dolaşırken Grael'e yakalanır. Direk kendi derdini anlatır. Ne münasebettir Thresh'in katılmak istediği bölüme de Tyrus girmiştir. (Hatırlayalım Thresh bir yere katılıyordu ve istediği yere başka birisi seçilmişti. O başka kişi Tyrus'tur)
İkisinin de uyuz olduğu kişi aynıdır.

Efendim.

Bu ikili saniyesinde ittifak olurlar. 💥🎟💥🎟💥

Anlaşmaya göre Ryze, Grael'in Can Suları'nı bulmasını yardım edecek; Grael'de Ryze'a ona ihtiyacı olan ders notlarını verecektir.
Grael Can Suları'nı bulduk dedik ama Can Suları'nın giriş yolu aşırı küçüktür. Grael o dar ve uzun tünele hayatta sığamaz

Düşünelim, Tartışalım.

Sizce Grael napmıştır?
A) Ryze'yi o tünele kapatmıştır
B) Ryze genç çocuktur, onu tünele atmayayım. Baska yol düşüneyim

Doğru cevap A. Napıyoruz, Ryze'yi oraya atıyoruz arkasından da kapıyı kapatıyoruz. Acılar hissettiriyoruz. Travmalar yaşatıyoruz: Kapkaranlık, dapdar; in, cin, peri her şey var. 🙌🤗
Tünel o kadar dar ki Ryze orda emekleyemez, anca solucan gibi kıvrılarak ilerler. Süründük, acı çektik, muhafızlara görünmedik derken Can Suları'nın olduğu alana geldik. Ryze su tulumuna biraz su doldurur ve burdan bir yudum içsem en fazla ne olur ki diye sudan bi içer ve odada gizlenen cin, hortlak, ruh, peri ne varsa hepsi bunun peşine düşer. Ryze'da ay bu küçük dar yere nasıl sığacam cart curt demez direkt hızlıca sürünerek kaçar. Kapıya da alacaklı vurarak açtırır.

Nefes nefese Thresh'e su tulumunu verir. Sonra suyun gücü gerçek mi yoksa efsane mi diye Ryze'in eli kesilir. Grael suyu onun eline döker. Yara saniyesinde yok olur.
Ryze bu gücü görünce Kalista'nın derdini anlatır. Bu olay da Thresh'in dikkatini çekmiştir. Sonra Grael ben sözümün eri adamıyım diyip Ryze'a ihtiyacı olan kitap, not ne varsa verir.

Gardaslar biz Kalista napıyor ona bi tekrar dönelim.
Kalista konseyden cevap beklerken birisiyle tanışır: Jenda'kaya. Jenda'kaya zanaatkârdır, silah yapıyordur, arkadaş canlısıdır. Kalista kafa dağıtayım, zaman geçsin diye Jenda'kaya ile çokça zaman geçirmiştir: Konsey hakkında dedikodu yaparlar, kültürleri hakkında konuşurlar, silahları incelerler...

Sohbette önemli bir detay vardır. Bu detay 3. Kısım için hazırlık olacaktır. Sohbette, silahları yapanın sadece Jenda'kaya olduğunu öğreniyoruz. Ustalar onun silahlarıyla hiç ilgilenmiyodur. Çünkü ustalar Kutsal Sis'e sahipken böyle silahlara ihtiyaç duyulmadığını ve gereksiz olduğunu düşünürler.

Sohbet muhabbet derken Ryze yine peşinden in cin hortlak tarzı şeylerle gelir ve Kalistaların konuşmasını böler. Kalista mızrağıyla olaya müdahale eder ama mızrağını hortlağa atsa bile, mızrak hortlağın içinden geçmiştir. Hortlak hiçbir zarar görmemiştir. Sonra Jenda'kaya kendi silahını kullanır ve hortlak yok olur.
Bağırış çığırış bittikten sonra Ryze'la niye ruh takıldı, noldu, ne bitti diye konuşurlar. Ryze ise hiçbir şey bilmiyormuş 😀

Efendim konsey sonunda Kalista'yı çağırır. Ustalar, Kalista'nın yardım isteğini reddeder. Başka çare yoktur. Gemiye binip saraya geri dönülecektir ama hop, Grael gelir. Grael, Kalista'ya: Ustaların yalancı olduğunu, Can Suları'nın gerçekten var olduğunu ve kendisine yardım edebileceğini anlatır. Kalista Grael'e bu işteki çıkarını sorar. Grael konseyi sevmediğini, Camavor kralının himayesine razı olduğunu ve kraliçenin buraya getirilmesi gerektiğini söyler. Bunun karşılığında Camavor sarayında pozisyon ve unvan istiyordur.
Böylece Kalista'ya yol taşı + Can Suları'nın olduğu şişeyi verir. Artık Kalistalar Camavor'a geri dönecektir.

Efendim 2. Kısım bu kadar

Isolde öldü mü?
Viego ne halde?
Thresh amaçlarına ulaşabilecek mi?
Camavor'da durumlar nasıl?

Hepsi 3. Kısımda. (Ondan önce 2. Kısmın Ayrıntılı hâlini yayınlayacam)

He gardaslar bi de oy atın la

Afet Kitap İncelemesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin