Kaçan her zaman kovalanır mı? Ya da kovalayan pes etmez mi? İlla ki bir yerde ve bir durumda kaçanda sıkılır kovalayan da değil mi bayım?
Siz bayım, kaçmaktan yorulmadınız mı?
Ben koşmaktan yoruldum çünkü.
Dizlerim yere düşmekten yara bere içinde kaldı.
Sizin görmediğiniz ya da görmekten kaçtığınız yaraları bir başkası gördü.
Bir başkası sardı bayım.
Size en ihtiyaç duyduğum anda siz ortadan kaybolmuştunuz.
Siz bayım, siz en çok ve en iyi kaybolmayı bilirsiniz. Bense sizin sürekli kaybolduğunuzu bilirim.
Kaçtığınızı.
Neyden veya kimden kaçıyorsunuz bilmiyorum ama kaçmak size hiç yakışmıyor bayım. Kaçmaların olduğu bu dünyada siz kaçmadan savaşamıyor musunuz?
Halbuki siz bayım, siz en çok savaşarak kazanırdınız. Kaçarak değil.
Sizin kaçmadığınız ve mutlu olduğunuz bir dünya istiyorum bayım. Çok mu şey istiyorum gerçekten?
Size en çok yakışmayan şeyi her zaman yapmanız ne kadar adilce?
Ben bayım, ben sizi tenhalarda tek başınızayken görmek istemiyorum.
Daha kalabalık yerlerde sahte gülümsemenizin olmadığını görmek istiyorum.
Tıpkı bir zamanlar olduğu gibi.
Tenhalarda yalnız başına takılan benken siz beni kalabalıklar arasında gülmeye alıştırmıştınız.
Kahkahasız bir dünyanın kötü olduğunu ve o iyiliğin de benim kahkaham olduğunu söylemiştiniz. Şimdi siz karanlık ve köhne bir yerde kahkahasız bir şekilde yaşıyorsunuz.
Bana gülmeyi öğreten adam şimdi gülmeyi bilmeyen adama dönüştü.
Bunun ne kadar can yaktığını bilebilir misiniz bayım?
Tabi ki bilebilirsiniz çünkü bir zamanlar sizde o kahkahasını yitirmiş kişiyle tanıştınız.
Gülmeyi öğrettiğimiz kişiler bizim gülümsememizi mi çalar bayım?
Bana hissettirdiğiniz olay tam olarak öyle çünkü.
Bir kişiyi hislerine kavuşturmak isteyen diğer kişi hislerini o kişiye adayarak yitirir ve bu hikayede tek bir kazanan dahi olmaz. Çünkü ikisi de kaybetmiştir.
Hisler yalan söylemez bayım, değil mi?
Bazen hayal olduğunuzu düşünüyorum bayım.
Hayalden bile öte geliyorsunuz bana.
O gülüşünüzü bana gösteriyordunuz ya bayım, ben o zaman kendimi kaybediyor, dizlerimin bağı çözülüyordu.
Şimdiyse sadece düş kırıklığısınız bayım.
Karanlık bir sanrı.
Bir yokoluşum...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İÇİMDEN GEÇENLER VE KURSAĞIMDA KALANLAR
Random"Sanatçı bensem sanatım sen olduğun içindir."