Chapter 3

4 2 0
                                    

Suara beberapa orang di sekitarnya membuatkan Woojeong tersedar dari pengsannya. Kepalanya masih terasa pening .

"-jadi saya harap puan dapat pantau keadaan cik Woojeong sebab buat masa ni badan dia agak lemah. Oh , hi ! Awak dah okay , cik Woojeong??" Doktor itu beralih ke arahnya. Woojeong mengangguk.

"Kalau macam tu saya pergi dulu " ujar doktor itu kemudian pergi dari bilik itu.

Oh, dia berada di biliknya sendiri.

"Jeongie, nak makan apa-apa tak? Mama masakkan." Soal ibunya. Woojeong menggelengkan kepalanya.  "Kenapa dengan jeong??" Soalnya pada ibunya.

Ibunya mengeluh , dia tidak tahu ingin menjawab bagaimana.

"Mama... Please, tell me?" Rayunya lagi.

"Kalau mama cakap , janji dengan mama, woojeong tak marah okay??"

Woojeong mengangguk .

"Ha... Woojeong pregnant... seminggu lebih." Ujar ibunya . Dia tidak kecewa bahawa anaknya hamil luar nikah kerana itu bukan salah anaknya . Dia tahu anaknya yang menjadi mangsa keadaan , dia kenal anaknya lebih dari orang lain.

Woojeong tidak memberi respon. "Jeongie, mama takkan pernah marah pun. Mama tau , anak mama mangsa keadaan . Tapi mama takkan terima perogol tu bertanggungjawab. Mama taknak anak mama sakit lagi."

"How about my study mama ? I still need to finish my Master..." Woojeong tidak tau ingin menangis ataupun marah . Dia pun tahu kandungannya tidak bersalah .

"Macam ni , Woojeong study dekat rumah je . Nanti mama bagitau pihak kampus , bagi kebenaran dekat woojeong untuk study dekat rumah smpai woojeong habis pantang. Okay??" Kata ibunya. Woojeong mengeluh namun kemudian mengangguk. Dia tidak mahu dikutuk lagi .

"So, Woojeong rest dulu . Kejap lagi mama prepare makanan untuk Woojeong. Woojeong kena kuat , untuk cucu mama ." Ujar ibunya sekali tergelak kecil , itu pun sudah cukup menghiburkan hatinya.

"Okay mama, thank you~ sayang mama!" Kata woojeong kemudian mengecup pipi ibunya.

---

Kampus

Wooyoung terpandang ke arah Yeosang yang termenung sendiri di hadapannya. Dia kemudian menyiku San . "Weh tengok tu , Yeosang termenung jauh. Mesti rindu adik kau tu." Bisiknya. San ketawa kecil , dia kemudian menegur Yeosang. "Jauh termenung, rindu adik aku ke??" Guraunya membuatkan Yeosang sedikit merah dipipinya.

"Takde lah. Eh , btw . Bila Woojeong boleh balik campus??" Soalnya. San mengerutkan dahinya.

"Entah , mama cakap buat masa ni mama tak bagi dia pergi kampus dulu. Aku pun kalau boleh taknak bagi dia turun dulu. Sakit hati pulak dengar mulut dorang." Kata San , menerima anggukan dari Yeosang.

"So, macam mana dengan posting twitter tu?" Soal Seonghwa , sambil menyedut americano aisnya.

"Dorang dah delete dah , San siap paksa dorang buat permohonan maaf dekat situ. Lepas ni  , kalau adik San datang kampus balik San suruh dorang berdepan dengan adik San . " Kata San . Mereka bertujuh mengangguk.

Tiba-tiba telefonnya berdering.

Mama 🤍 is calling...

San : Ye mama?
Mama: Sannie , ni ... Nanti tolong mama
               belikan powdered milk yang mama
               send dekat San tu boleh?? San cari
               la dekat farmasi kalau tak tau .
San     : Enmum ?? Ni bukan untuk
               perempuan pregnant ke? HA?!,
               Mama  pregnant lagi?? Ma , San ni     
               dah separuh 50 dah ma, kuat betul 
               mama??
Mama: Eh kamu ni, bukan mama la. Aduh ,
               beli je la apa susah? Nanti mama
               explain . Dahlah , mama nak masak
               untuk adik kamu ni .
San     : Okay ma, bye~ Lop you!
Mama: Bye~

San meletakkan telefonnya didalam poket seluarnya.

"Eh aku nak balik dulu, ada something mama aku nak cakap. Urgent je bunyi dia. Pstu nak singgah farmasi jap." Kata San pada rakan-rakannya.

"Ha, hati-hati drive tu . Cakap kat aunty , kitorang tak dapat datang tau?" Ujar Seonghwa pula. San mengangguk dan kemudian pergi dari tempat itu .

---

San membawa plastik yang berisi kotak susu tepung yang dibelinya tadi. Dia masuk ke dalam dapur , mendapati adiknya dan ibunya sedang berborak .

"Mama~ ni susu yang mama suruh beli tadi." Ujar San , kemudian meletakkan kotak itu diatas meja. Dia kemudian duduk di hadapan mereka berdua.

"Okay , sebelum Woojeong bagitau perkara penting... Mama decide Woojeong mula homeschooling start dari minggu depan sampai August next year..." Kata ibunya membuatkan San mengerutkan dahinya.

"Kenapa?"

"Uh... Woojeong pregnant" terang Woojeong.

"Huh? Jap , serious?? But itu anak--"

"Yes, his child. Tapi Woojeong taknak anak woojeong berbapa kan dia. Whatever it is , I won't let him take my child or responsible for his wrongdoings... I don't want him" jelas Woojeong lagi.

"hmm, sokay . Jeong ada mama , ada papa, ada abang untuk jaga Jeong. Just tell us anything." Kata San . Woojeong mengangguk.

Mereka kemudian bercakap tentang perkara lain .

---

Malam itu , Yeji ber chatting dengan Woojeong .

Anak Hwang 💨
Weh kau tau tak , diorang dah tak cakap pasal kau lagi 😌

Me
As they should🤡
Eh btw, aku nak cakap something.
Well, i guess you can expect why it happened 🤡

Ha ! Aku tau 😨
Kau terberak dalam seluar kan? 😱
OMGGGG

BODO😭
BUKAN LA SHIBAL
SIAL LA KO NI😞
Tak , sies ni .

Actually.... Aku
Pregnant 🤡

Damn...
WOW CONGRATS MY PREND 😻😻
wait..
Maksudnya , tu anak dia lah?!

Uhuh
Unfortunately yes , but it's my child
Not him
Aku takkan bagi anak aku dapat surname dia
Never.

Damn relax gurl😔
But if I was you
I'll do the same 💀

And probably aku balik kampus next year
Sebab mama nak aku rest je sepanjang
pregnancy aku and tempoh berpantang aku
Soooo , kau boleh la datang jenguk aku 😻

Halah😞

Btw , apa cite kau dengan abang aku?
Macam takde progres je
Halah , dating jelah aduh korang ni
Lembab betul lah

Masalahnya abang kau tu yang lembab
Aku ni try hard tau nak dia jdi boiprend aku
😔😔
Bakal kakak ipar ku sayang~
Tolonglah kawan mu yang comel lagikan cantik ni 🥺😞

I'M DYING😻
Tengok la kalau dapat
Eh nak tido lah
Esok chat lagi

Ha
Rest elok ii , jangan makan benda yang tak elok.
Kau tu baru first time
seen at 12.36 a.m
KAU JANGAN NAK SEEN EH
seen at 12.36 a.m
EH KIMAK NYE ANAK CHOI NI
GN SAYANG~👺🤍💋💗

------

To be continued...

Only You | KYS |Where stories live. Discover now