part 5

20 1 9
                                    

ملكه الفا ✨
✨الفصل الخامس ✨

دخلت تلك المرأة وعندما دخلت شعرت بألم شديد يحتل صدري وقلبي
جلست امامي وانا اطالعها بصمت حتي قالت
( خير يا أستاذ ايه مالكش ام تسأل عليها)

( لا ماليش)
قلتها ببرود مصتنع علي الرغم من الألم الذي شعرت به وقتها

(كارمن) مالكش ايه

اجبتها بنفس البرود: مش انت بتسألي وأنا برد عليكي

(كارمن) ياااه لدرجاتي مش طايقني يابني

شعرت بغضب لكني تصنعت البرود لمرة اخري (ماتقولليش يابني ثم انت ايه الي جابك )

ردت بغضب : انت ازاي تكلم امك بشكل ده

اجبتها ببرود: أنا حر

( انت ماشفتش ريحه التربيه)

اجبتها بصدمه مصتنعه ( ايه ده انت عرفتي منين..... اصل بعيد عنك ماكنش في حد يربيني)

اصتنعت الحزن كالعادة (تمثيلها مكشوف ونظرة الكره التي في أعينها واضحة وتمزقني لأشلاء بدون رحمة)::(ايه يابني مش ناوي تسامحني بقى أنا تعبت اوي من غيرك)

اجبت بحدة وقد كانت الدموع تتجمع في عيني فنظرت في ملف كان امامي حتي لا تراها وحاولت ان امنع دموعي (تعبتي من غيري ولا من غير الفلوس)

غضبت وخرجت من المكتب بسرعة بعد ما خرجت تركت الملف ونظرت للباب بحزن ظلت ذكريات كثيرة وغير مرتبة تتضارب في عقلي علي اي منها سيألمني اكثر
ظللت سارح في الباب لا اشعر بشئ سوي تلك الذكريات فقط

F. B

طفل بخوف وبكاء (لا.... لا يابابا ماتمتش وتسبيني لوحدي)

رجل ما (ماتخفش ياحبيبي انا معاك وهنوديه المستشفي وهيبقي كويس)

الطفل ببكاء اكثر وهو يري والده غارقًا في دماءه (بالله ياعمو ماتسبني وساعده عشان خاطري)

الرجل حمل والده وذهب به إلي المستشفي
وهناك دخل العمليات
وبعد قليل

الطبيب وهو يكلم الرجل ( للأسف ماقدرناش ننقذه والبقاء لله)

B

فقت علي صوت دقات علي الباب
مسحت دمعة فرت من عيني وقلت (ادخل)

دخلت وجدتها ألورا

ألورا( ينفع قعد يافندم)

( اتفضلي يا ألورا)

ألورا( اسمحلي يا فندم اتكلم معاك زي أخويا بعيدا عن الشغل)

حركت رأسي بمعني نعم فجلست ألورا علي الكرسي امامي

ألورا( بص انا معرفش ايه الي مزعلك بس ايا كان حتي لو الحاجه دي كبيره مافيش احسن من انك تقعد بليل قبل ماتنام مع ربنا شويه وتصلي وانت في السجود افضل اتكلم واشكي لربنا كل الي مزعلك وافضل اتكلم مع ربنا وماتحطش حاجز بينك وبين ربنا ربنا سميع بصير واي حاجه بتحصل في حياتنا دي بتبقي اختبارات من ربنا بسم الله الحمن الرحيم «ان الله مع الصابرين اذا صبروا» اصبر وخلي عندك ايمان بربنا لأن ربنا مابينساش حد وان ربنا هيجبلك حقك لو كنت مظلوم وأفضل ادعي كتير افضل ادعي وربنا هيستجيب قال عز وجل بسم الله الرحمن الرحيم ( وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ)

ملكه الفا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن