(Yaş:9)
"Anne sence benim şiirlerim güzel mi?"
Küçük kızın annesine sorduğu soru ile annesi ona doğru dönmüştü.
"Evet kızım ama neden böyle bir soru sordun? Yoksa bir sorun mu var?
Küçük kız gözleri sulu bir şekilde annesine bakmıştı "arkadaşlarımın hepsi şiirlerimin çok igrenç olduklarını söylüyorlar! Ve birde başkalarindan çaldığımi söylüyorlar yalan söylüyorlar anne!"
Annesi şaşkın bir şekilde kızına bakar, ıslak ellerini siler ve kızının önünde eğilir.
Gülümseyip kızının önüne gelen küçük saç tutamlarini kulağının arkasına sıkıştırır. "Hayır benim minik kelebeligim sen şiirlerini kendin yazıyorsun görmüyor musun? Gözlerini kapatıyorsun" annesi kızının gözlerini kapatır. "Ve önüne bir tahta beliriyor etrafına bakıyorsun ve kelimeler havada süzülüyor." Annesi de kızına yaptığı gibi gözlerini kapatır
Kız annesinin dediği gibi etrafına baktığında kelimeler süzülüyordu. "Sonra aklına bir konu gelir mesela papatya..."
Küçük kızın annesi gözleri kapalı bir şekilde gülümser ve gözlerini açar.
"Aklına geldi mi bebeğim?"
Küçük kız kafasını sallar ve heyecanlı Bir şekilde konuşmayan başlar.
"Papatyalar benzeyen birinin gülüşleri güneş olur tıpkı annem gibi"
Annesi içindeki şaşkınlığı bir kenara bırakır ve gülümser bu kadar güzel bir cümle kurduğuna inanmıyordum annesi.
"Peki sen anne?"
"Sonbaharın gelmesi için gün sayıp
Papatyalar aşık olmak gibiydi kızını sevmek"Küçük kız ışıldayan gözlerle annesine bakıyordu annesi yanağına bir öpücük kondurup ayağa kalkmıştı.
"Baban birazdan gelir tatlım hadi sofrayı kurmama yardım et"
_______
(Yaş:16)
"Özür dilerim anne baba çok özür dilerim"
Genç Kız ağlamaktan kızaran gözlerle anne ve babasının fotoğrafına bakiyordu.
"Kuzen"
Kapıdan gelen ses ile genç kız burnunu silmişti. "Gelebilirsin kuzen"
Kapının açılması ile dolu gözlerle kendisinde bakan kuzenini gördü.
Elinde bir açılmış zarf vardı "annen ve babandan Bir not özür dilerim açtım affet beni"
Kuzeni yanına gelip zarfı ona uzattı, genç kız ne kadarda istemesede aldı zarfı.
"Ben gitsem iyi olur" diyerek çıktı odadan kuzeni
Genç kız zarfı açtı ve içinden bir not çıktı .
"Sevgili kelebeliğimiz. Eğer bir gün sana elveda demeden bu Dünyadan ayrılırsak sadece şunu bil en güzel anılarımız seninle seni daima seviyoruz güzel şiirli yılların dileğiyle papatyalar her zaman kalbinde olsun...
Sevgililerle annen ve baban"
Genç kız yaşlarını tutamamıştı ağlaması gittikçe artıyordu.
Ama habersizdi kapının ardında ağlayan kuzeninden.