merhabalar, bu kitapta kendi yazdığım ya da okuduğum tropelar hakkında fikir belirtmek istiyorum, nasıl olmalı, nasıl olabilir ya da nasıl kesinlikle olmamalı ve neden kesinlikle olmamalı diye düşündüğüm noktaları paylaşacağım, çok fazla var. bu kitabı yazma amacım hem kendimde hem de başka yazarlardaki eksiklere (ifade etmenin en doğru yolu bu olmasa da) biraz olsun dikkat çekebilmek.
sizin görüşlerinizi de okumak isterim, buraya ya da satır aralarına fikir belirtebilirsiniiz
℘
𝐞𝐧𝐞𝐦𝐢𝐞𝐬 𝐭𝐨 𝐥𝐨𝐯𝐞𝐫𝐬 !
enemies to lovers ile başlamak istiyorum. ilk bölümü hak edecek kadar iyi bir trope ancak bazı yazarlar bu tür basit konuları doğru işleyemeyerek karman çorman, düzensiz bir kelime yığınına dönüştürebiliyorlar. guideline olduğunu söyleyemem ama kendi zevklerime göre neredeyse kusursuz bir enemies to lovers kurgusunda yer alması gereken ögelerden bahsedeceğim, aynı zamanda da yapılan yanlış ve doğrulara değinirim.
nasıl olmalı: aslında bunu kendimiz de bir okuyucu olarak düşündüğümüzde sonuca kolaylıkla ulaşıyoruz fakat iş yazmaya gelindiğinde benim de eksikliğini çektiğim konulardan biri.
eğer fantastik bir evrende geçiyorsa,
kurgu kesinlikle normalden daha ağır ve karmaşık bir hal alıyor. karakterlerin kişiliklerinden tutun onları bir araya getiren sebebe kadar detayları sıkı tutmanız gerekir, okuyucuyu memnun edebilmek adına tansiyon yüksek kalmalı, akış yavaş ama tadında ilerlemeli. fantastik evrenlerde kitabın sonuna kadar durmadan uçuruma sürüklenen bir olay örgüsü bulunur. harry potter, marvel gibi geniş evreni olan serilerde de olduğu gibi. sonunda thanos ya da voldemort olmadıkça kitap genelde hiçbir yere varmadan sona erer ve hiçbir yazarın bunu istediğini sanmam.
bunlar zaten fantastik kurgularda bulunan temel şeyler, asıl konu onların neden düşman olduğu sorusuna gelindiğinde başlar. ben şahsen cruel prince tadında enemies to lovers kitapları okumaktan keyif alıyorum, yavaş ilerlemesi, karakterler arasındaki gerilim ve cinsel tansiyonun yüksek olması ve gerçekten birbirlerinden nefret etmeleri beni okumaya itiyor. ayrıca yanlış anlaşılma ya da basit şeyler üzerine kurulan düşmanlıklar genelde kitabın ilk sekiz bölümünden sonra karakterlerin aşk itirafına atlıyor ki nasıl kesinlikle olmamalı kısmında bahsedeceğim en sinir bozucu konu bu.
eğer modern dünyada geçiyorsa,
daha kolay. sürekli akılda tutmak zorunda olduğunuz kafa yoran detaylar olmadan ilerlemek daha kolay olur, yazdığınız kurguya inancınız da varsa akacağını düşünüyorum.
bu tür hayran kurguları pek okumadığım için detaylı yorumum yok ama fantastik evrenler kadar tatmin etmediğini söyleyebilirim. karakterlerin daha önceden tanışıyor olması ya da uzun zamandır birbirlerinden nefret ediyor olmalarının kitabın önünü açıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
no one compares to you. ─tropes.
Fanfictionçeşitli tropelar hakkındaki görüşlerimi belirtiyorum.