𝐠𝐫𝐮𝐦𝐩𝐲 𝐱 𝐬𝐮𝐧𝐬𝐡𝐢𝐧𝐞 !
ucundan enemies to loversa benzeyen ama bir tık daha iyi olduğunu düşündüğüm bir trope: grumpy x sunshine.
karakterler kendi kulvarlarında kalırsa ve her zaman aynı davranışları sergilemek yerine normal insanlar gibi arada duygu geçişleri yaşarlarsa daha samimi ve romantik hissettiriyor.
okumaktan hep keyif alıyorum, çokça da kullanılıyor zaten.
biraz genel hatlarına değinelim, iki karakterin zıt ama birbirini tamamlayan özellikleriyle çekim hissetmeleri biraz enemies to loversa benziyor ama hem huysuz x günışığı hem de onu aynı anda yazmayı kendimce doğru bulmuyorum. bu trope aklımda daha çok huysuz karakterin günışığı karakterden daha önce onun gibi insanlarla iletişim kurmadığı için etkilenmesi gibi geliyor. ama aynı zamanda sinir bozucu olduğunu düşünür ve bu yüzden hoşlandığını kabullenmek istemez, huysuz karakterler genelde bir sır saklarlar (bkz: twisted love'dan alex.) ya da büyük hatalar yaparlar.
o sert kabuklarını kırabilecek birinin varlığına inanmak istemediklerinden başında soğuk ve mesafelidirler, ellerinden geldiğince kendilerini uzağa itmek isterler ancak günışığı olan karakterimizin öyle bir aurası vardır ki çabalamadan onu kendine çeker.
fantastik kitaplarda biraz tuhafıma giden bir konu aslında çünkü durmadan savaşan karakterlerin pozitifliğine inanmakta güçlük çekiyorum ama modern kurgulardaki kadar keyifli olmasa da yazılabilir.
ama çok fazla görmezden gelinen bir yanlış olduğunu düşünüyorum. başta da bahsettiğim gibi bazen yazarlar karakteri fazla abartılı ya da çok basit yazdığında istediğimiz hissiyatı alamayabiliyoruz, başarısız altyapılar kitabın gidişatını tahriş ediyor.
bunun huysuz karakterde çok fazla yapıldığını görmiyorum çünkü zaten halihazırda sessiz, soğuk ve mesafeli biri için kendi çizgisinde kalmak zor değil ancak günışığı için aynı şeyi söyleyemeyiz.
karakteri yazarken hem onun hayata dair olan pozitifliğine bir sebep katmalı, hem de gerçek bir insan olduğunu unutmamalıyız. bu tropela ilgili son okuduğum kitap olan the divorce kişisel olarak en çok hoşuma giden karakter anlatımlarından birine sahipti. ─gerçi tam grumpy x sunshine sayılmayabilir ama kadın karakter tam olarak sunshinedı.
günışığının sürekli aynı şekilde yansıtılması ve en absürt olayda bile patlamaması tuhaf geliyor, tabii ki birden tamamen karakterden çıkmayacak ancak gerçek bir insan gibi şekil vermek tek bir çizgide ilerlemesindense daha doğru olacaktır.
yine kendim kısa bir outline oluşturmak istersem;
öncelikle nerede geçeceğine karar verelim, genelde huysuz karakterler ya çok zengin olurlar ya da zengin ve bağımsız olurlar. yani ya iş adamıdırlar ya da paralarını kendi hobilerinden, sanatsal ve kafa yoran bir meslekten çıkarırlar ama varlıklı bir ailede büyümelerine rağmen destek almak istemezler. belirli travmaları vardır, genellikle aile ile ilgili sorunlar ama bu her karakterde olduğu için bir özellik olarak sayamıyorum.
ben iş yerinde geçen bir hikaye yazmak istiyorum, öyleyse günışığı karakterimizin de yanında çalışıyor olması gerekir. huysuz karakterler hırslı oldukları için kariyer konusunda pek sıkıntıları olmaz.
günışığımız her olaya pozitif yaklaşan, ailesiyle sorunları olan ancak bunu hayatın kendisine ilerlemek için bir fırsat olarak verdiğini düşünen, bir gözünüz kör kalsa 'en azından diğeri görüyor' diyebilecek biri olsun isterim. aynı zamanda duyguları inişli çıkışlı değil de olması gerektiği gibi, mutluluk ve acı için kendilerine gerekli zamanı veren, ihtiyaç duyduklarında yas tutan ve hislerinden kaçmayan bir karakter yazardım. her zaman bardağın dolu tarafından bakan ve diğer insanlar için de bunu sağlamaya çalışan biri olmalı. arkadaşlık ilişkilerini iyi tutar, kötü bir yalancı değildir ama çok da iyi söyleyemez ve huysuz karakterin gözünde ona kıyasla saf ve masum gözükür.
romantik komedi olarak yazılmasının taraftarıyım ancak bu ikisinin fake dating yapmak zorunda kaldığını düşünerek zorunlu birliktelikleriyle birlikte daha fazla vakit geçirmelerini sağlamış oluruz.
huysuz karakter günışığına teklifte bulunur, karşılıklı bir anlaşmaya varırlar ve bu gidişatla birbirlerine çekilirler vs vs.
basit ama okurken keyif alacağınız kısa bir outline yarattık, bu şekilde uğraşılmadan dikkat çekeceğini düşünüyorum. yazması kolay ve eğlenceli olacağından çerezlik olarak adlandırılabilir.
grumpy x sunshine için önerdiğim kitapları satır arasına bırakıyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
no one compares to you. ─tropes.
Fanfictionçeşitli tropelar hakkındaki görüşlerimi belirtiyorum.