𝐝𝐚𝐫𝐤 𝐫𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 !
çok eleştiriye açık bir tropela devam ediyorum: dark romance.
herkese hitap eden bir trope değil, genelde barındırdığı şiddet ve smut sebebiyle sevilmeyebiliyor, en büyük örneklerinden biri de basitçe adeline'ın peşinde.
kişisel görüşüm, herkesin kendi okuyacağı şeyi bilmesi ve onu okuması, size hitap etmeyeceğini ve rahatsız olacağınızı bile bile böyle bir trope okuyorsanız yapmayın derim. özellikle cinsel açıdan çok fazla hayal gücü zorlayan yazarlar olabiliyor, hoşuna gitmeyen insanlar tabii ki olacaktır ama abartmamak gerek. tercih meselesi.
şimdi biraz örnek vererek derinleştireyim, yabancı booktokdaki popüler kitaplardan sahneleri örnek vereceğim ki daha önce okumamış olan varsa kendimi daha iyi anlatabileyim. türkiyede zaten pek fazla dark romance kitabı yok çevrilmiş veya basılmış.
okuduklarımdan örnek veriyorum, adeline'ın peşinde kitabında erkek karakterin adeline'ı silahla becerdiği bir sahne var, onunla sevişen(tam hatırlamıyorum) adamın ellerini kesip kutuda kadına gönderiyor, adam zaten kadına takıntılı ve onu stalklıyor ancak kadın da bu tür şeylerden hoşlanan biri, korkmak kadını azdırıyor.
the ritual adlı kitaptan örnek vereyim, erkek karakter okudukları üniversitede bir kardeşlik üyesi ve dikkatleri dağılmasın diye cinsel birliktelik ilk üç sene boyunca yasak. ama dördüncü senede ritüel gibi bir şey yaparak seçtikleri ya da onlar için seçilen kadınları kendilerinin olarak benimsiyorlar. rızayla bu kadınları aralarında paylaşmak gibi şeylere tolerans gösterilebiliyor ancak ana karakterimiz bundan hoşlanan biri değildi. kadın karakterin de isteklerine önem veriliyor ancak olay çoğunlukla erkek karakteri tatmin etmekle alakalı. kitapta ayrıca kadının tecavüz fantazisi var ve erkek karakter bunu gerçekleştiriyor (daha önceden konuşup anlaşıyorlar).
yani anlayacağınız bu ve bunun gibi çok fazla tetikleyici içerik barındırabilecek kitaplar. türk yazarların yazdığı smutları pek okumadım ama hiç böyle bir şey yazdıklarını da görmedim. zaten yazılsa basılana kadar ne kadar linçlenir bilemiyorum.
millet olarak cinsel konulardaki rahatlığımızda pek ileri gidebildiğimizi düşünmüyorum, adeline ilk çıktığında kimse okumasın vesaire diye propagandası yapılmıştı ve biri beni okumaya ikna edene kadar içinde ne olduğunu bile anlamamıştım.
ben seviyorum, sevmeyenler vardır ki içinde çok fazla tetikleyici içerik barındırıyor ama zaten bu tropedaki kitapların başına bir uyarı mutlaka koyuluyor. onu okuduktan sonra devam etmemek etkilenenler için en mantıklı seçenek.
dark romance bile yazıyor olsanız karakterlerin bundan hoşlandıklarından ve istekli olduklarından emin olun, the ritualde bahsettiğim gibi sahneler geçebilir ancak rıza ve dark romance adı altında bunu prime çevirmemek önemli.
smut yazmak kolay değil bence. herkes beceremiyor ve son zamanlarda basılan kitaplarda değil ancak wattpad kitabının adına +18 ekleyerek okuyucu çekmeye çalışan yazarlarla dolu. içerik kısmından yetişkin olarak işaretlemek de yetiyor bence.
bu tropeun outlineını yazmak istemiyorum çünkü alacağım tepkiyi çoktan biliyorum. ama şuan yazdığım kurgularımda da yazıp yayımlamadığım sahneler var.
bu satıra kitap önerileri bırakıyorum.
bu trope için daha fazla söyleyecek bir şeyim yok, siz okumaktan keyif alıyor musunuz?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
no one compares to you. ─tropes.
Fiksi Penggemarçeşitli tropelar hakkındaki görüşlerimi belirtiyorum.