1. Preescriptura.
Aquest és el punt de sortida i comprèn diverses activitats.
a. Investigació sobre la temàtica: és fonamental documentar-se sobre allò que tractarem i quina és la manera més apropiada de desenvolupar-ho.
b. Elecció del gènere: això dependrà del tipus de història que escriguem. Hem d'assegurar-nos que escollim el gènere correcte i no tenir dubtes en el futur.
c. Tipus de narrador: escollir-ne el correcte ajudarà a que la història es desenvolupi sense problemes. Podem escriure unes línies o escenes emprant diversos narradors i escollir-ne el més apropiat.
d. Estructura de la història: això és el mapa físic de la història. Haurem de pensar en la quantitat de capítols, escenes, en quin punt situarem les escenes fonamentals de la trama, flashbacks i l'extensió general de l'obra.
e. Audiència a la que es dirigirà el llibre: cal conèixer el nostre públic literari. Si la història es dirigeix a la infància, els personatges no haurien de comportar-se i expressar-se com a persones adultes.
2. Escriptura o producció
durant aquesta etapa escriurem el primer esborrany. Tingueu en consideració aquestes recomanacions per a que el procés de redacció sigui més efectiu:
a. Escolliu un format d'escriptura, digital o en paper.
b. Establiu un moment del dia per a escriure.
c. No cal obsessionar-se amb la gramàtica, el vocabulari o la puntuació. Recordeu que és el primer esborrany.
d. Escriviu sense aturar-vos, tindreu temps després per a eliminar el material innecessari i corregir les errades.
3. Revisió
En finalitzar l'escriptura, deixeu córrer una mica de temps entre la redacció d'aquest primer esborrany i la revisió. Quan arribi el moment de corregir-lo, pareu atenció a les següents indicacions:
a. Verifiqueu l'ortografia, les majúscules i la puntuació.
b. Feu una lectura general i anoteu les errades que trobeu.
c. Reorganitzeu escenes, si fos necessari, per a que siguin més clares o interessants.
d. Llegiu en veu alta, això us ajudarà a percebre la fluïdesa i el ritme del text.
e. Si és possible, demaneu a algú que revisi la història.
f. Si disposeu dels recursos necessaris, sol·liciteu els serveis d'una persona professional per a corregir el manuscrit.
4. Publicació
Amb el text corregit, arriba el moment de compartir-lo amb la teva audiència.
a. El canal de publicació l'heu d'escollir vosaltres. Pot ser digital, autopublicació o publicació tradicional. En cas d'escollir la darrera opció, haureu de recórrer necessàriament a l'ajuda d'una persona professional.
b. Recordeu que els resultats milloraran cada vegada que poliu la història.
ESTÁS LEYENDO
Guía exprés
AléatoireEn este apartado encontrarás consejos y tips de escritura que te servirán de ayuda con tus textos literarios. La presente guía está disponible en español y en catalán.