المقدمه 💙

46 5 3
                                    


_ ازيكم يا حلوين❤️

_حقيقي معرفش أبدا منين معاكم هنا 😂 ، كميه التوتر و الحماس إللي أنا فيها غير شكل المره ديه بجد.....

_ الروايات و القصص بدايتهم دايما بتكون معروفة لان هما عباره عن حكايات بتتحكي من خلال اسطر عريضه بتدور حول أحداث كتيره و أبطال بيمثلوا الموقف المذكور و الاستجابه الخاصه به ، لكن الكتب العلميه و الرسايل او الخواطر دايما في البدايات و التاسيس الخاص بهم بيختلفوا كل الاختلاف عن ما ذكر انفا......

_ فأنا حبيت من خلال الكتاب الصغير ده أن انا استفيد منه و انتم كمان تستفيدوا منه و النفع يعم على الجميع....

_ المره ديه هبدأ حاجه جديده جدااا ، انا مكنتش اتخيل اني هعملها في يوم و ده مش تقليل من الذات بالعكس ده لأنى شايفه ان ناس كتيره قبلي عملوها بمنتهي الروعه و مش هتبقى فكره حاجه جديده ممكن تتقدم ليكم......

بس مع الوقت فضلت افكر كتيرررر و ابحث و اسأل في إن إزاي اقدر اخلي فكره قديمه تبقي فكره جديده....

_ و لقيت مع البحث المتواصل ان ممكن من خلال الكتاب الصغير ده ، اساعد البعض منكم و اشجعه على قراءه روايات و كتب كتيره لو حد فيكم مش ببتحب يقرأ.....

_ ممكن كمان اساعد البعض منكم برضوا على أنه يتشجع و يكتب خواطر ، يوميات ، كتاب علمي، قصص صغيره او حتي رواية لو حد فيكم مش بيحب يمسك قلم او يشوف ورقه.....

_  ممكن كمان نعرف من خلال صفحات الكتاب الصغير ده السير الذاتيه لبعض الُادباء و الشعراء اللي قدموا اعمال ادبيه قويه و إللي لزم كلنا نتعرف عليهم و ناخذهم مثل نحتذي به.......

_  هنتعرف كماان على الأمثال الشعبيه القيمه إللي أجدادنا ورثوها لينا و تقريبا الاجيال الحديثه متعرفش عنها حاجه......

_ و كمان من خلال الكتاب الصغير ده ممكن ان شاء الله اساعدكم بشويه موضوعات صغيره هنتكلم فيها مع بعض و هتقدروا أنتم تشاركوني فيها رايكم و اقتراحاتكم في خانه التعليقات تحت و انا هرد عليكم علي طول ان شاء الله بانكم تكتشفوا هوايه مدفونه جواكم متعرفهوش عنها حاجه......

==============================================================================================================

اهم النقاط فيما سيطرح في هذا الكتاب و سيوضح بتفاصيل من خلال هذه المسودة :

أ /  الكتاب الصغير ده هيبقي هيكون موزع لأقسام عديده ، الأقسام ديه هتلاقوا فيها  :
١/ اقتباسات مهمه جدااا و متنوعه
٢/ عنواين لكتب مهمه مقترحه ليكم بانكم تقرؤها
٣/  سيرة ذاتية عن شُعراء و كُتاب و ادباء عظماء لزم تتعرفوا عليهم
٤/ هتلاقوا هنا موضوعات حلوه هنتكلم فيها مع بعض و خاليه من التدخل في السياسه و الدين و غيره.....
٥/أمثال شعبيه قديمه

ب/  هنتواصل مع بعض و هستقبل كل اقتراحاتكم و الاستفسارات الخاصه بيكم من خلال خانه الكومنتات تحت و هتلاقوني برد على طول عليكم بإذن الله ❤️

ج / مواعيد التنزيل هتنزل قريب جداااا.....

د / متنسوش تحطوا الكتاب ده في المكتبه الخاصه بيكم بتطبيق الwattpad علشان ينزل ليكم كل جديد......

===========================================================================================

ح

بيت استفتح معاكم دلوقتي مقدمه صغيره جدااا عن اللي هيتقدم ليكم ان شاء الله قريب  و اشوف من فيكم متحمس زيي كده و مستني المحتوى الجديد ❤️

بصرآحه أنا متفائله جداااا و مستنيه رايكم و دعمكم.....

انتظروني..... 💥💥

كتاب : بالورقة و القلم  ( قريباااااا ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن