05

5.2K 306 21
                                    

EMIR dan Serena menapak ke arah dapur. Kelibat Harden yang sedang mengelap wajahnya dengan tisu itu dipandang dengan pelik. Apa yang membuatkan Emir bertambah pelik ialah Aruna yang sedang bersandar pada kaunter dapur sambil menutup matanya.

"Runa ada dekat rumah?" soal Emir dengan pelik.

Aruna yang mendengar soalan bapanya itu langsung menoleh ke arah Emir. Senyuman manis dilemparkan pada lelaki itu sebelum Aruna menapak mendekati Emir.

"Daddylah tak kejut Runa. Tengok dah terlajak nak pergi kerja dah."

Emir yang mendengar kata-kata Aruna itu hanya mengusap kepala Aruna beberapa kali sambil tersengih. Dia yang bangun lambat, orang lain yang disalahkan.

"Har, let's go." Kini Emir menumpukan tumpuannya pada Harden.

Namun wajahnya berkerut apabila terpandang baju Harden."What happened to your shirt?" soal Emir dengan pelik.

Rasanya baju Harden tadi warna putih, sekarang tiba-tiba ada corak berwarna kuning pula. Lain macam!

Harden tidak menjawab. Matanya melirik ke arah Aruna yang ada di sebelah Emir itu. Gadis itu hanya menayang wajah tidak bersalah. Amboi, amboi, dah buat Harden sekarang boleh pula acah macam bukan salah dia ya.

"Entahlah..." tutur Harden perlahan.

Aruna buat muka. Menyampah sangat dengan Harden sekarang ni. Kalau nak mengadu dekat Emir tu mengadu jelah. Tak payah nak acah baik sangat depan Emir.

"Daddy nak pergi mana?" soal Aruna tanpa mempedulikan Harden yang memandangnya itu. Pandang-pandang pula, cucuk mata tu karang!

"Pergi mana lagi? Nak gerak pergi Italy lah. Honeymoon." Jelas Emir seraya merangkul pinggang Serena dan menarik wanita itu mendekatinya.

Aruna mengangguk faham. Eloklah tu honeymoon jauh-jauh sikit. Tak ada lah Aruna dengar bunyi pelik-pelik setiap malam. Penat Aruna nak tayang muka innocent setiap kali menghadap Emir dan Serena.

"Nak ikut hantar daddy pergi airport sekali boleh tak?"

Rasa bersyukur pula dia terbangun lewat tadi. Bolehlah dia pergi jalan-jalan kan alang-alang nak hantar bapa dia kan? Sambil-sambil tu bolehlah Aruna date dengan pakcik gatal tua kerepot ni.

Benda kalau boleh menggatal, kita menggatal jelah kan? Buat apa kerja kalau boleh menggatal dengan pakcik gatal tua kerepot. Ehek!

"Sure, dear. Jomlah gerak sekarang. Nanti lambat pula sampai." Ujar Emir seraya bergerak semula ke ruang tamu. Bagasi yang diletakkan di sebelah sofa tadi ditarik untuk meletakkannya ke dalam kereta.

Aruna yang masih lagi ada di dapur itu mengalihkan pandangannya pada Harden.

"Tunggu kejap. Jangan naik kereta dulu." Arah Aruna pada Harden.

Tanpa menunggu balasan daripada Harden, dia terus naik semula ke tingkat atas. Pintu biliknya dibuka dengan sedikit kasar sebelum Aruna menuju ke arah almari.

Sebuah kotak hadiah yang berada di dalam almari itu dibawa keluar sebelum Aruna turun semula ke bawah.

Harden yang masih lagi berada di dapur itu Aruna pandang sebelum dia mendekati lelaki itu.

"Nah, tukarlah baju ni. Tak sure lah kalau muat ke tidak. Kalau muat pakailah, buat raso-raso." Kotak tadi diberikan pada Harden.

Harap-harap Harden tak fikir bukan-bukanlah dengan tindakan Aruna ini.

"For me?" soal Harden ragu-ragu seraya mengambil kotak tersebut. Wow, adakah Aruna memang berniat nak bagi Harden hadiah? Sukalah macam ni! Tapi tak ke macam tiber? Ah, tapi Harden kesah apa kan?

 Forbidden Temptation [ E-Book ]Where stories live. Discover now