Ben Mehmet Ağa'nın dedikleri ile öksürük krizine girerken Yekta pişkin pişkin sırıtıyordu.
-Baba ne kadar erken istiyorsun ?
Ben Yekta'ya sinirle bakarken Mehmet Ağa halimize gülüyordu.
-Kızım biliyorum ilk evliliğin.Fakat Şehnaz düğün yaparsanız kahrından ölür. Bence sade bir nikah yapın olmaz mı ?
İstemeye istemeye kabul ettim.Ama içim kan ağlıyordu. Hayallerim buruşturulup atılmıştı. Yekta yüzümde ki hüznü görmüştü. Ama bir şey dememişti.En çok da bu üzmüştü beni.
-Madem gelinime düğün yapamıyoruz , onu ilk gece tatile kaçıracağım.
Yekta'nın bu dediği beni biraz da olsa mutlu etmişti. Ezo Ana bağırarak Yekta'yı uyardı.
-Şehnaz üzülmesin diye düğün yapılmıyor zaten oğul.
Yekta sinirle bağırdı.
-İki gelinim arasında ki adaleti size mi soracağım anne ? Bukre'de Şehnaz'dan farksız.İkisi de karım.
Babam durumu sakinleştirmek için araya girmişti.
-Tamam sakin olun.Karar Bukre ve Yekta'nın olsun.Bize karışmak düşmez.
Yekta sinirle masadan kalkarken bana baktı.
-Hazırlığını yap Bukre.Üç gün sonra nikahımız olacak.
****************************************************
Ağlamaktan gözlerim şişmişti.Duvarımda asılı duran gelinliğime baktım.Ne kadar da güzeldi.Odamın kapısı çaldı.Giren bu sefer babamdı.Yatağımın ucuna oturdu.Odada sadece hıçkırıklarım yankılanıyordu.Duvarı izledi bir süre babam.Yirmi yıldır beni koruyan adam şimdi koruyamıyordu.
-Bukre.
Cevap vermemiştim.Verememiştim.
-Kızım.
Yanıma yaklaşarak sarıldı.Sıkıca.
-Özür dilerim meleğim.
Göz yaşlarım babamın gömleğini yeterince ıslatmıştı.
-Sen hala benim biricik prensesimsin.En sevdiğimsin.Hala benim için en değerlisisin.Ve çocuğun olduğunda , bana bir torun verdiğinde..Hayatımda ki en güzel kadın ve anne olacaksın.
Gülümserken babama baktım.
-Benim için sakın üzülme olur mu baba ?
Tebessüm etti.
-Göz yaşlarına tüm dünyayı yakarım ay parçam.Mavi gözlerin kan çanağına dönmüş.Haydi aşağıya in.Bir nefes al , kendine gel.
Başımla babamı reddettim.
-Zaten yarın nikahım var baba.İznin olursa uyumak istiyorum.
Babam alnımı öperken aklına bir şey gelmiş gibi uzun uzun baktı.
-Sana bir şey göstermem lazım.
Merakla babama bakarken elimden tutmuştu.
-Ama uzun bir yolculuk geçireceğiz.
Merakla babamı izlerken yatağımın ucundan örtümü aldım.Başıma örterken Baran'la karşılaştık.Yarın evleneceğimi bildiğinden yüzüme bile bakmıyordu.İlk öğrendiğinde tüm camları kırmıştı.Sonra beni kaçırmayı denemişti.Evden çıkarken annem dahil herkes bize bakıyordu.