1

198 7 4
                                    

POV MAY:

Donderdag ochtend,7.00 uur.


"Wakker worden Maytje, je moet weer naar school." Hoor ik iemand naast me fluisteren en ik draai me om, papa. "Pappp, kan je me niet gewoon ziekmelden. Ik heb echt geen zin in school." Zeg ik met een ochtend stem en ik ga recht op zitten in mijn bed.

"Sorry lieverd maar je moet, Freddie komt je om 8.05 uur ophalen want jullie beginnen allebei om 8.30 uur." Zegt hij en hij drukt een kusje op mijn voorhoofd.

Ik wil helemaal niet naar school, ik word elke dag gepest en ik heb geen vrienden. Ik heb alleen Freddie, hij is mijn neef maar ook mijn beste vriend eigenlijk voelt hij meer als een broer omdat we heel erg vaak bij elkaar zijn. Hij is 3 jaar ouder dan mij maar hij gedraagt zich soms alsof hij mijn vader is, het kan echt irritant zijn.

Hij beschermt me altijd tegen de pesters als hij er bij is maar soms is hij dat niet en dan kan ik er niks tegen doen. Hij weet wel dat ik word gepest maar ik hem gedwongen om niks tegen zijn vader en mijn vader te vertellen, Louis en papa zijn nogsteeds goede vrienden en we zijn vaak bij elkaar thuis dus ze vertellen alles aan elkaar door.

Ik sta op uit mijn bed en loop naar de spiegel, mijn hele lichaam zit onder de blauwe plekken van het pesten.

Ik loop naar mijn inloopkast en pak mijn outfit.

Ik loop naar mijn inloopkast en pak mijn outfit

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik pak mijn telefoon en ren naar beneden. "Hier, ik heb ontbijt voor je gemaakt!" Zegt papa vrolijk en hij geeft me een bord aan. "Dankje." Zeg ik, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in eten.

Papa komt tegenover me zitten en begint meteen met eten. "Tot hoelaat heb je school?" Vraagt hij. "Tot 14.30. Moet jij werken?" Zeg ik en ik neem een klein hapje van mijn pannenkoek. "Ik heb een paar meetings maar die doe ik online dus ik ben gewoon thuis, oh ja, Freddie en Louis komen vanavond mee eten." Zegt hij. "Leuk!!" Zeg ik.

TRIIIINGGG!!

"Ik ga wel." Zegt papa, hij staat op en loopt naar de deur. Ik gooi snel mijn pannenkoeken weg. Papa komt weer terug met Freddie. "Wat doe jij nou weer hier, je bent veel te vroeg. Normaal ben je altijd te laat." Zeg ik lachend, ik sta op en geef hem een knuffel. "Ja klopt, ik verveelde me thuis en papa moest al vroeg weg dus ik dacht dat het hier gezelliger was dus nu ben ik hier." Zegt hij grinnikend. "Jullie moeten wel opschieten, het is al 8.00 uur." Zegt papa. "Wacht hier, ik pak mijn tas en schoenen en dan gaan we." Zeg ik en ik ren, zonder te wachten op antwoord, naar boven, pak mijn tas, ren naar beneden naar de hal, pak mijn schoenen en ren weer terug naar de keuken. "Record tijd!!" Zegt papa en Freddie en papa schieten in de lach. Ik trek mijn schoenen aan en pak mijn tas.

"Kom Freddieeeee!!!!" Zeg ik en ik spring vanachter op zijn rug. "Maaaaayyyyyy!!!" Zegt hij en hij rent een rondje door de keuken. "We moeten nu echt gaan anders komen we te laat." Zeg ik en ik ga van zijn rug af. "Maar het is net zo gezellig." Zegt hij. "Jullie komen vanavond ook, dat word ook gezellig." Zeg ik.

We lopen naar de hal en pakken onze jassen. "Doei pap!" Roep ik en we lopen de deur uit. "May wachten!" Roept papa en ik draai me om. "Eerst een knuffel." Zegt hij en hij slaat zijn armen om me heen, hij deed dit vroeger ook al elke dag voordat ik naar school ging en nu nogsteeds. "Doei pap, tot vanmiddag." Glimlach ik en ik stap op mijn fiets en fiets samen met Freddie de straat uit.

"Moet je het niet een keer tegen je vader vertellen, over het pesten?" Vraagt hij opeens. "Nee, hij hoeft het niet te weten en jouw vader ook niet." Zeg ik vastbesloten. "Maytje, als hij het weet kan hij je helpen. Dan heb je geen pijn meer en kan je normaal naar school." Zegt hij. "Nee, ik los het wel zelf op en jij zegt absoluut niks tegen niemand anders ben je er geweest." Zeg ik. "Oké dan, als jij het wilt." Zegt hij met een zucht en we komen aan bij onze school. We zetten onze fietsen in de stalling en lopen naar binnen, onze kluisjes zitten naast elkaar dus we kunnen er samen heen lopen.

Ik heb Mila en Luna, de pesters, al wel gezien maar ze durven niks te doen als Freddie bij me is want hij is 3 jaar ouder. "Wat heb jij eerst?" Vraagt hij. "Engels, jij?" Antwoord ik. "Wiskunde.." Zegt hij. "Lekker gezellig bij mevrouw Wilson." Grinnik ik sarcastisch. Freddie heeft echt een hekel aan die vrouw. "Nou jij hebt niet veel beter hoor met meneer Edwards." Zegt hij. Hij heeft gelijk, die man haat mij volgensmij echt, hij is altijd chagerijnig.

"Hoelaat ben je uit?" Vraag ik. "14.30, jij?" Zegt Freddie. "Ik ook, samen terug fietsen?" Vraag ik. "Ja, tuurlijk." Zegt hij en hij geeft me een knuffel. "Tot straks." Zegt hij. "Doeiii" Antwoord ik en we lopen naar onze lessen.


- - - -

𐐪𐐪𐐪

1e hoofdstuk!!!

Vote/reactie? 🤍

x

- -

4/8/'23

𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 𝑶𝒇 𝑴𝒚 𝑳𝒊𝒇𝒆 | ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu