Hari yang dinanti kini telahpun tiba.
masing-masing semua sibuk dengan persiapan diri..
maklumlah kiter nak terbang kat USA eh? tak tak.. AUS
"morning beb.. kau dah siap?" soal Aurora
"morning dah.. aku dari semalam lagi dah siap" kata Wilma sambil tersengih.
"wah.. pandainya kau bergurau erk" cebiknya sambil tersenyum memandang ke arah Wilma.
"kau janganlah marah.. aku gurau je" katanya sambil memegang erat kedua tangan Aurora itu.
"kau ni aku tak marahlah.. tu pun nak emosi" katanya sambil tertawa kecil.
"Ish kau ni.. dahlah jom kita keluar mungkin Ali dah ready kot" ajaknya sambil menarik bag bagasinya itu keluar.
Aurora mengangguk lalu menyusul di belakang Wilma.
🌼🌼🌼
"ngantuknya!" kata Hadi sambil berbaring diatas sofa itu.
semalaman juga mereka tidak tidur demi menjalankan tugas hakiki mereka.
"kalau iya pun ngantuk mandilah dulu" arah Charles sambil memandang Hadi yang sudah terbaring diatas sofa itu.
"aku tak laratlah nak mandi.. mata aku berat sangat ni" jawab Hadi. Mulutnya pula langsung tidak berhenti menguap
"eii kau ni.. kau tu dahlah jatuh dalam parit tadi bau tau tak!" cebik kim
"bau ke? aku tak terhidu pun" balas Hadi sambil melelapkan matanya
Charles dan kim mencebik ..
"korang aku dah siap mandi.. pergilah mandi" kata Steve yang baru keluar dari bilik mandi itu
Steven Gyrell orang yang paling pembersih antara mereka berempat setiap kali habis misi mesti dialah orang pertama yang pergi mandi dulu.. tak kisahlah dia penat macam mana pun
seorang yang sangat suka bergurau tapi ada masa-masa juga dia boleh jadi serius dan paling sioknya dia suka memasak.. sedar-sedar lagi makanan dah ada depan mata !
"Kim kau pi lah mandi dulu " arahnya sambil berbaring diatas kerusi malas itu.
"mengaku jelah yang kau pun malas nak mandi" Cebiknya.
"eh takdelah.. aku saja je nak bagi kau mandi dulu" jawabnya sambil tersengih.
"ceh"
🌼🌼🌼
matanya ralit memandang skrin telefon itu, jarinya mulai mencari nama 'abang' dalam log panggilan itu.
sejurus saja menemukan nama itu, ia pun terus menghubungi lelaki itu.
"abang?"
"mm kenapa?" soalnya.
"abang tak kerja ke hari ni?"
"hari ni aku cuti.. aku baru je balik dari misi semalam, kenapa tanya?"
"mm ni aku nak bagitau yang aku pergi Australia hari ni.."
"eh.. misi?"
"takdelah.. bos aku bawa pergi bercuti seminggu kat sana" sambil menghirup minuman panas itu perlahan.
"Hmm.. ingatkan ada misi kau nak aku pickup kau kat airport ke?" Soalnya.
"tak perlulah.. aku cuma nak bagitau abang je, yelah aku ni taknaklah jadi adik derhaka pada abang dia"
YOU ARE READING
Charles & Aurora (EDITED)
AcciónMengisahkan pertemuan diantara Aurora dan Charles yang secara tidak sengaja menumpahkan air coffee nya diatas meja lelaki itu. Charles serta beberapa orang yang duduk berbual disitu terkejut lantas memandang reaksi Aurora yang panik itu. Selepas ke...