Chapter 29

294 15 0
                                    

Phuwin duduk di atas katil sambil memusing-musingkan telefonnya dengan pandangan mata yang kosong. Sekosong-kosong jiwanya saat ini juga.

Phuwin menghela nafas dan dia terus keluar daripada bilik tidur, mahu mengambil angin di luar rumah.

Keluar sahaja Phuwin dari bilik tidur, Pond baru selepas membuang air kecil. Pond melihat jam di dinding, sudah pukul 10 malam. Pond berjalan ke arah meja kecil di sebelah katil dan dia melihat telefonnya sambil berdiri.

Setengah jam kemudian, Phuwin masuk ke dalam bilik tidur dengan rambut yang sedikit serabai kerana angin malam yang dingin. Phuwin memandang Pond yang tengah berdiri membelakanginya.

Phuwin senyum dan dia berjalan ke arah Pond. Dia memeluk Pond dari belakang membuatkan Pond terkejut.

" I miss you " ucap Phuwin dan mengucup bahu Pond.

Pond ketawa kecil dan telefon di letakkan di atas meja. Dia berpusing ke belakang dan mengusap rambut Phuwin dengan lembut.

" I miss you too " balas Pond dan mengucup pipi Phuwin.

Phuwin senyum bahagia dan dia terus memeluk Pond dengan erat. Jantungnya berdegup indah. Pond membalas kembali pelukan itu dan ceruk leher Phuwin, dikucup lembut.

Phuwin melepaskan pelukan mereka dan dia terus menghempaskan dirinya di atas katil. Dia duduk sambil menyandarkan badan belakangnya di kepala katil.

Pond duduk bersebelahan Phuwin. Tangannya memegang tangan Phuwin dan mereka bertatapan.

" Since when you love me? " tanya Pond dengan kening terangkat.

Phuwin senyum dan menggelengkan kepalanya tanda tidak tahu, " Saya tak tahu. Tapi saya rasa, perasaan saya ni dah lama untuk awak tapi saya hanya menafikannya. Saya berusaha membenci awak kerana berkahwin dengan saya tapi saya tak boleh membenci awak langsung. Sampai satu masa ini, saya tahu saya cintakan awak sejak Chimon mengetahui pernikahan kita. Yang saya cakap saya tidak mahu berpisah dengan awak. Dari situ, saya tahu saya cintakan awak dan saya menerima perasaan itu. Cinta datang secara tiba-tiba tanpa kita sedari, sayang " ucap Phuwin dengan senyuman nipis di bibirnya.

" When I first meet you, I honestly didn't know you were gonna be this important to me. Dan saya juga memerlukan seseorang untuk mendengar segala luahan saya kan ? " sambung Phuwin dengan lembut. Dia memandang mata Pond dengan pandangan yang mendalam dan sayu.

Pond senyum dan dia menyelitkan rambut Phuwin di belakang telinga.

" Kalau awak ? "

" Yang mana sayang nak tahu ? " tanya Pond dengan kening terangkat.

" Everything single detail " pinta Phuwin dengan tekanan nada suaranya.

" Okay... Hmmm... " Pond memandang siling, seperti berfikir.

" Saya tahu saya kena kahwin dengan awak bila saya baru balik Thailand " belum sempat Pond nak menyambung ceritanya, Phuwin memotong.

" Baru balik Thailand ? Where you go ? " tanya Phuwin, bingung.

" Baru balik dari flight  di Netherland. Mereka menyuruh saya membantu melakukan pembedahan " jawap Pond dengan ringkas.

Phuwin cuma mengangguk.

" Bila saya tahu saya kena kahwin dengan awak, saya terkejut lah. Macam biasa, semua orang mesti terkejut kena kahwin secara tiba-tiba right ? Saya tolak nak kahwin dengan awak because I don't know you. But my dad give me your picture and dad tell everything about you near me. First time I saw you face in picture, I hypnotized. You so enchanted. Very very gorgeous  membuatkan saya nakkan awak. Saya nak miliki awak and I fall in love with you because just your face, dear but suatu hari, pho saya bagitahu saya awak belajar di Jerman dan saya ingin melihat awak di depan mata saya kerana saya tidak puas hati hanya melihat awak di dalam gambar sahaja... " Pond memberhentikan ceritanya seketika dan memandang Phuwin.

Phuwin perlahan-perlahan mengangguk sahaja. Memberi reaksi yang sungguh ringkas.

" Bila melihat awak di hadapan mata membuatkan jantung saya berdebar-debar. First time, saya tak tahu apa yang terjadi dekat saya kerana jantung saya akan berdegup kalau nampak awak seorang sahaja dan saya mulai rindukan awak and bila saya bertanya dekat Fourth, Fourth cakap yang saya jatuh cinta dekat awak " Pond mencuit hidung Phuwin dengan manja membuatkan Phuwin senyum manis.

" Dan selama dua bulan saya memerhatikan awak dari jauh. Saya akan ulang-alik dari tempat kerja saya ke Jerman hanya mahu melihat awak. Suatu hari, saya memberanikan diri mahu menegur awak dan iya, pertemuan pertama kali kita adalah semasa di musim luruh, yang saya menyuruh awak menyalakan rokok saya itu. Selepas berjumpa awak betul-betul di hadapan mata, saya gembira time tu. Seriously ! Sebab itu, saya okay bila buat one night stand dengan awak because your my future wife. I think you dah biasa lakukan one night stand but bila awak berjumpa dengan saya, saya memarahi saya kerana menyentuh awak di malam itu, saya baru tahu, itu pertama kali awak melakukannya. And I am proud and satisfied because I was the first person to touch you " cerita Pond lalu dia ketawa kecil bila melihat wajah Phuwin sudah memerah sampai ke telinga bila dia menceritakan tentang one night stand  mereka di Jerman.

" But seriously, you were really good at satisfying me that night and that time, I think you did many times with any man " kata Pond selamba bersama sisa ketawa.

" Err... Semua orang tahu melakukannya !! " bidas Phuwin dengan perasaan malu yang menggunung tinggi seperti Gunung Everest.

" Hmm ?? Maksud awak, awak pernah menonton di video mana-mana ? Sampaikan awak tahu melakukannya ? " usik Pond dengan senyuman nakal di bibir tebalnya.

" Shut the fucking up !! " Phuwin terus baring dan menyelubungi dirinya dengan comforter tebal. Malu dengan diri sendiri. Wajahnya berbahang, panas bila mendengar Pond masih ketawakannya.

" Sayang, sayang.. Jangan merajuk " Pond menarik-narik selimut yang menyelubungi tubuh kurus isterinya.

" Nak apa ? Jangan kacau saya lah " Phuwin berdecit dan keluarkan kepalanya dari selimut. Dia memandang Pond dengan pandangan death gaze.

" Berbual lah dengan saya. Saya boring ni. Tadi awak yang nak tahu sangat "

Phuwin memutarkan kedua bola matanya dan kembali duduk bersandar di kepala katil dengan selimut tebal berada di bawah pusat nya.

Pond dan Phuwin bertatapan. Pond terus mengucup bibir Phuwin. Phuwin menutup mata dan kembali membalas ciuman itu.

Pond memasukkan lidahnya ke dalam mulut Phuwin. Dia menjelajahi setiap rongga mulut Phuwin yang panas. Setiap deretan gigi Phuwin dan langit-langit mulut Phuwin juga disentuhi oleh lidahnya.

Phuwin meletakkan tangannya di leher Pond dan dia menghisap bibir bawah Pond. Ciuman Pond membawaknya menembus langit-langit biru.

Lidah mereka bergelut panas dan Phuwin menghisap lidah Pond. Phuwin terus menyelinapkan lidahnya ke dalam mulut Pond dan Phuwin mulai menguasai ciuman itu. Phuwin merasai keseluruhan mulut Pond.

Lidah mereka kembali menari bersama bersama saliva mereka yang bercampur-baur yang mulai turun di hujung bibir Phuwin dan mengalir di jawline Phuwin berganti ke leher.

Pond menolak Phuwin dan Phuwin merangkul erat leher Pond membuatkan Pond menindihnya. Pond menyentuh pinggang ramping Phuwin dan mereka melepaskan ciuman mereka. Benang saliva mereka sungguh jelas di mata mereka.

Pond mengucup leher Phuwin beberapa kali dan kembali mengucup bibir swollen Phuwin.

Tok... Tok.. Tok...

" Phuwin... Phuwin.." suara ibu Phuwin menerjah masuk ke dalam telinga mereka berdua.

Pond melepaskan ciuman tersebut dan memandang Phuwin yang memandang pintu.

" Haihhh.... " Pond mengeluh dan dia bangun dari menindih Phuwin. Kecewa.

Strawberry and Cigarettes ( S2 ) Where stories live. Discover now