Charlotte
13 epizod
Vydáno roku 2015
Drama, fantasy, Školní prostředíDěj
Příběh se točí kolem dětí, u nichž se projeví jakási zvláštní schopnost. Tou disponují během během dospívání a po čase o ni přichází. Jednou takovou schopností disponuje hlavní hrdina Yuu Otosaka a je donucen se přidat k ostatním dětem ve škole, která je chrání před organizacemi, jež se snaží jejich schopnosti využít.To stručně k ději, který se odehrává převážně ve školním prostředí. Z počátku má příběh lehce pomalejší tempo, než se divák stihne rozkoukat, jak tento komplexní svět funguje, jaké mají jednotlivé postavy schopnosti, proti komu bojují apod. Nejdříve jsem si myslela, že děj bude pouze plochý, kde hlavní hrdina se bude snažit zachránit všechny děti před jakýmisi záporáky a to bude celé. Děj je však mnohem propracovanější a má mnohé co nabídnout. Právě propracovanost, která se vešla do pouhých 13 epizod je neskutečná. Najdete zde zvraty, a vtipné momenty vystřídají ty smutné a vážné. Domnívám se, že anime mohlo být mnohem delší. Trochu mě zamrzelo, že dvouleté putování (doufám, že to byly dva roky) shrnul autor pouze do jedné epizody. Předpokládám, že autor toto udělal záměrně, jinak by se z toho mohla stát akční dobrodružství, kdy se hlavní hrdina snaží zachránit svět a bojuje s jedním padouchem za druhým, avšak nebránila bych se kdyby tato pasáž trvala o epizodu nebo dvě déle.
Trochu mě zklamal stereotyp, kdy zjišťujeme, že zvláštní schopností hlavního hrdiny je něco jiného. Postupně když jsem se na anime koukala, jsem to nějak tušila, je to bohužel již stereotyp tvořit hrdiny se zvláštními a skrytými schopnostmi, které jsou v nějakém směru OP.
Naopak se mi velmi líbila rozmanitost schopností, která zde byla ukázána, ať už se jednalo o pouhé jednoduché schopnosti, že postava nemohla být nemocná, až velmi silné schopnosti, jako může být například cestování časem, nebo zemětřesení, ovládání nějakého elementu apod.
Audiovizuání stránka
Po grafické stránce se nedá nic vytknout na druhou stranu ani vyzdvihnout. Příběh se z velké části točí ve školním prostředí a tomu odpovídá i animace, pestré bary a kresba. Naopak, v pozdější fázi příběhu jsem ocenila, že když si hlavní hrdina procházel peklem, pestré barvy vystřídaly temnější prostředí, noc apod.
Hudba byla pro mě průměrná, nijak mi nevadila, avšak sem si nevšimla, že by mě nějaká její část utkvěla v paměti.
Postavy
Děj se točí kolem 2 hlavních postav - Nao Tomori a Yuu Otosaka. Chemie mezi těmito dvěmi postavami je patrná již od začátku, nepřijde mi nikterak nucená a je v celku plynulá.
Yuu Otosaku jsem si celkem rychle oblíbila, neoplývá úplně hrdinskými rysy, ale není to ani žádný antihrdina. Z počátku prostý student, který se k lepším známkám dostává pomocí podvádění.
Nao Tomori mi z počátku přišla jako taková deux ex machina, vždy věděla co má dělat, přišlo mi jak kdyby mnohé věci očekávala, ale spíše se jedná jen o můj subjektivní dojem.
Ostatní postavy nebyly nevýrazné, některé z nich byly sice jen do doplnění příběhu, ale i jiné zde měli svůj úděl a divák si jich i všimnul.
Shrnutí
Toto anime má jistě mnohé co nabídnout. Vidím v něm relativně velkou originalitu v podobě, že tyto schopnosti se projevují pouze během dospívání a pak mizí. Nikdo není nějak vyvolený a prostě až vyroste, o tuto schopnost přijde. Stejně jako ,že některé postavy své schopnosti neumí používat, mají různé nevýhody apod. Konec je lehce uspěchaný, ale ne že by tomuto anime nějak zásadně ubližovalo. Děj je originální, není plochý, ale občas se neobejde bez zažitých očekávaných stereotypů.
Domnívám se, že hodnocení 7,75/10 na MALu je poněkud nízké a zasloužilo by si aspoň o půl bodu více.
Já toto anime hodnotila 8/10. Svým způsobem mu nemám moc co vytknout kromě nějakých drobných věcí, na druhou stranu mi u něj chybělo něco co by mě chytlo za srdce a řekla bych si to je geniální. Děj byl vskutku originální, provedení v některých částech již bohužel ne. Věřím však, že toto anime nemůže nijak urazit a vřele jej doporučuji komukoliv, kdo má rád školní prostředí a nadpřirozené schopnosti. Musím však říci, že v jeden moment mi toto anime silně připomínalo Plunderer.
Jinak v současné době mám rozkoukáno Psycho Pass, tak asi bude recenze příště na to, tedy pokud nechcete něco jiného (Shounen, Isekai, Romance, ...) nebo něco konkrétního ^^
Flirr
ČTEŠ
Anime recenze jedné otaku
RandomJistě se Vám někdy stalo, že jste se neměli na co koukat, brouzdali jste po internetu a nemohli najít nějaké dobré anime či mangu. Často se stane, že je něco nad hodnocené nebo naopak podhodnocené a člověk neví, zda tomu dát šanci. Já se pokusím Vá...