Yuukoku no Moriarty

12 2 2
                                    


Yuukoku no Moriarty v angličtině Moriarty the patriot je anime o 2 sériích a celkově o 24 dílech.

Příběh Sherlocka Holmese je nám všem velmi známý, většinou se dnešní generaci vybaví Sherlock v podání Roberta Johna Downey Jr., který mimo jiné ztvárnil Iron Mana, nebo Benedict Timothy Carlton Cumberbatch, který hraje Sherlocka Holmese v seriálové verzi a mimo něj ztvárnil například i Doctora Strenge. Tentokrát jsme se dočkali i anime adaptace.

Děj

Příběh nevypráví o Sherlocku Holmesovi a jeho zdánlivě nevyřešitelných případech, avšak o jeho úhlavním nepříteli, který nebyl nikdo jiný než William James Moriarty, který sám sebe označoval jako kriminálního konzultanta. 

Sociální třídy jsou pevně dané a vyšší šlechta využívá svého postavení k uzurpaci a vládě nad sociálně nižší populací Londýna i samotné Velké Británii. K oné smetánce patří i profesor matematiky a génius William James Moriarty. Se svými bratry Albertem a Louisem  nechávají vyplout na povrch činy některých z aristokracie a tím se snaží očistit srdce Británie. Jenže to není jediné co je jejich cílem. Kromě potrestání jednotlivých šlechticů, kteří se dopustili zvěrstev na lidech z nižší třídy, mají mnohem větší plány a součástí těchto plánů se stává i detektiv konzultant, Sherlock Holmes.

 Kromě potrestání jednotlivých šlechticů, kteří se dopustili zvěrstev na lidech z nižší třídy, mají mnohem větší plány a součástí těchto plánů se stává i detektiv konzultant, Sherlock Holmes

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Příběh má pomalejší rozjezd z počátku se jedná o jedno až dvoudílné případy. Pokaždé nám je ukázán nějaký ohavný čin šlechty, ať už se jedná o zabití, neposkytnutí péče, korupce nebo něčeho jiného. Následně se objevuje Moriarty, který obětem tohoto bezpráví nabízí pomstu. Často on sám není ten který "zmáčkne spoušť" k potrestání osoby, která zrůdnost provedla. Je myslitel, konzultant, který obětem vymyslí strategii pomsty a naservíruje ji na stříbrném podnosu. Zda se oběť rozhodne vykonat svou pomstu či nikoliv je jen na ní.

Svým způsobem se děj posunuje skrz tyto jednotlivé případy, které jsou za dvě epizody vyřešené a finální akt neměl více jak tři epizody, což je pro mě velké zklamání. Příběhu často chyběla návaznost a prostě skočil do dalšího problému, u kterého se nakonec ukázalo, že měl nějaký větší důvod v pozadí. 

Toto anime dost splácává několik osob a událostí dohromady, což působí trošku na sílu ve snaze nacpat všechno zajímavé do jednoho anime - James Bond, Jack Rozparovač nebo velký požár který postihl Londýn v roce 1666, ačkoliv se příběh odehrává až v době 19. století.

Dalším problémem tohoto anime je dokonalost s jakou Moriartymu vše prochází a  vychází. Nikdy není zahnán do kouta a vždy ví jak má dál pokračovat a i samotný Holmes "skáče" jak Moriarty zamýšlí.

Co se týče konce, líbilo se mi, co Moriarty zamýšlel, jak anime skončilo ve skutečnosti mě bohužel nepřekvapilo a jen jsem jej zařadila do oněch stereotypních konců, tím však samotnému příběhu nijak neškodí, avšak jej ani nijak nevyzdvihuje.

Postavy

Jak sem jsem již zmínila hlavní antagonista William Moriarty je prostě dokonalý génius, kterému není nikdo roven. Každý plán mu vyjde a nikdy se nespálí, což nepříjemně bije do očí. Zbytek postav jej poslušně poslouchá na slovo a nedostává se jim patřičného prostoru.

Jeho protějšek Sherlock Holmes je sice též geniálním a umí dost případů rozlousknout, avšak na rozdíl od Moriartyho nepostrádá onu vřelou lidskost, kdy je ochoten zahodit všechny plány či svůj život ve prospěch štěstí přítele. Zpracování tohoto přátelského a sympatického Sherlocka se mi velmi líbí a liší se dosti od jeho častých a stereotypních zobrazení.

V tomto anime nehledejte žádné zajímavé ženské charaktery, je to striktně bishounen a na konci seriálu si budete v lepším případě pamatovat jednu ženskou postavu. Naopak věřím, že příznivci yaoi zde najdou spousty zajímavých shippů.

Audiovizuální stránka

Anime si hraje hodně s kontrasty barev například barva očí či vlasů u hlavních postav. Zdůrazňuje barvu krve a ačkoliv je tento kontrast velmi výrazný, nijak nerušil při sledování anime. Naopak co mě občas rušilo, byl výrazný bishounen, kdy postav vypadaly velmi vyumělkovaně.

Co jsem si zamilovala byl opening první série, ale na zbytek hudby mě nijak neuchvátil ani neodradil. V některých momentech krásně vystihl situaci, ale žádná melodie mi neutkvěla v paměti jako u jiných anime.

Shrnutí

Anime je značně průměrné, ale snaží se jevit jako něco extrémně promyšleného, často zde funguje princip Moriarty vše plánoval a prostě to tak je. Některým může žánr bishounenu hodně být do očí, ale není to něco kvůli čemu anime nevidět. Pokud již máte něco nakoukáno, tak toto anime Vás neurazí, ale ani nenadchne. Děj pomalu spěje k jednomu finálnímu bodu, který divák očekává, že se stane.  Obě série jsou dle MALu hodnocené 8/10. Dle mého je to přemrštěné a obě série bych hodnotila jako 7/10  anime má své kouzlo a liší se od častých stereotypů.

Já první sérii hodnotila jako slabších 7/10 a druhou sérii jako slabších 8/10, anime mě bavilo, bylo vskutku originální, ale vadilo mi, jak hlavní postava je prostě dokonalá a všichni k ní vzhlíží

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Já první sérii hodnotila jako slabších 7/10 a druhou sérii jako slabších 8/10, anime mě bavilo, bylo vskutku originální, ale vadilo mi, jak hlavní postava je prostě dokonalá a všichni k ní vzhlíží. Intriky ačkoliv byly zajímavě promyšlené ( řešení případů, vražd apod.), chyběl mi tam jakýsi přešlap prostě chyba v dedukci, chyba v plánu.

Rozhodla sem se to tu oprášit a začít přidávat vždy stručné hodnocení aktuálního anime, které sleduji, pokud chcete hodnocení nebo můj názor na nějaké anime klidně se ptejte, už jsem pár stovek jich viděla

Flirr


Anime recenze jedné otakuKde žijí příběhy. Začni objevovat