Ascendance of a Bookworm

4 0 0
                                    


Ascendance of a Bookworm v japonštině  Honzuki no Gekokujou: Shisho ni Naru Tame ni wa Shudan wo Erandeiraremasen

V současné době vyšly 3 série

Stav: nedokončeno

Předloha : manga

Poslední vydání v roce 2022

Fantasy, středověk, kouzla, oddechové, isekai

Děj
Příběh je o dívce jménem Urano, která miluje knihy více než cokoliv na světě a přesně to se jí stane osudným, když se na ni sesype celá knihovna s knížkami. Ještě předtím, než umírá, má Urano poslední přání a to, žít ve světě kde může opět číst knihy. Život je k ní však nemilý a hlavní hrdinka je reinkarnována do těla pětileté dívky, dcery prostého vojáka a švadleny. O co hůře, tento svět je ještě na úrovni středověku, nemalá část populace neumí ani číst a dostat se ke knihám je téměř nemožné. Reinkarnovaná Urano, nyní již Myne má jediný cíl, opět spokojeně číst své knihy a stát se knihovnicí. Její cesta za knihami právě začíná.

Takto nějak bych asi stručně nastínila děj Ascendance of a Bookworm

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Takto nějak bych asi stručně nastínila děj Ascendance of a Bookworm. Hned od začátku vidíme jak svět ve kterém se Urano reinkarnovala je pro ni krutý. Žije, život v chudší čtvrti, neumí číst, ani psát, nic jako knihkupectví neexistuje a knihy má pouze šlechta. Dalším velkým problémem je její křehké tělo a špatné zdraví, které ji znemožňují si jít za svým snem. I přesto se Myne snaží co jí síly stačí, aby si mohla napsat vlastní knihu. S jejími kamarády vymýšlí různé postupy, na co může psát, ať už to jsou hliněnné destičky nebo papyru. Vždy jí však něco stojí v cestě, ale ona se nevzdává a výměnou za své znalosti z minulého života postupně si jde za svým cílem, učí se číst, psát a má i vliv v obchodní společnosti. Když už vše jde dobře dle plánu, dožene ji její zdravotní stav a ona musí překopat své priority.

První série se jeví jako lehce průměrná. Je vskutku originální svým příběhem, není zda žádný úchvatný hrdina co má porazit krále démonů a zachránit svět. Ba naopak příběh je svým způsobem prostý, chudá dívka co si chce číst a snaží se co ji síly stačí dosáhnout tohoto cíle. Občas velmi úsměvným způsobem, občas ji život hází klacky pod nohy a jeden nápad za druhým se bortí. Co zde je jako pěst na oko je věk Myne, která je v 5 letech naprosto geniální, žije ve středověké společnosti a dospělí kolem jí "zobou z ruky" jak chrlí jeden nápad za druhým. Nikomu tolik nepřijde divné, že  se z nenadání tolik změnila a kde všechny nápady vzala. Kdyby byla třeba o 3-5 let starší tak ještě nad tím přimhouřím oko, ale představa pětiletté dívky co jedná s dospělými různého postavení jako s rovnocennými mi velmi narušovala požitek z příběhu. To stejné vztah k jejímu kamarádovi Lutzovi, kde můžeme sledovat takovou tu onu dětskou lásku. Jenže... Myne je duší již dávno dospělá a jejímu kamarádovi je pouze pět let.

Druhá a třetí série mi přišla již o něco zajímavější než ta první, která byla v mých očích ryze oddechová a nic moc velkého se tam nestalo pokud pomineme konec první série kde hrdinka řeší svůj zdravotní stav. Nyní se z Myne stává kněžka, přežití již není klíčový problém, k nějakému zlomku knih se již dostane a objevuje se zde i magie. Velkou překážkou jsou různé postavení kněžích a snaha Myne v tomto světě šlechty přežít. Myšlenky na čtení knih jdou do pozadí a do popředí se dostávají problémy jakož je sociální status aj. 

Audiovizuání stránka

Grafika si hraje s velmi pestrými barvami a místy si připadáte jak kdybyste se dívali na dobrodružnou pohádku. Neobjevují se zde žádné tmavé, šeré prvky, které by naznačovali, že se jedná o nějaké temné anime. Naopak rozmanitostí barev to jen žije a vůbec to nepůsobí křečovitě. 

To stejné i hudba, která je milá, klidná a přesně na oddech, ačkoliv patří mezi ty, které brzy zapomenete, protože je velmi nevýrazná. 

Postavy

Hlavní hrdinkou příběhu je energetická Myne, jež jsem si velmi oblíbila. Je potrhlá a často jí musí ostatní klidnit, protože často nad svými následky nepřemýšlí a jedná často dříve než myslí. Je velmi vynalézavá a s nejednou překážkou si poradí.  Jak sem psala však výše, trochu mi vadilo její dospělé chování, jak kdyby se ani nesnažila skrývat, že pochází z jiného světa. Naštěstí tento fakt byl vyvážen její občasnou bezmyšlenkovitostí a impulzivností která připomínala dětské chování.

Lutz je další z vedlejších postav. Je jejím kamarádem a snaží se ji ve všem podporovat a pomáhá ji. Avšak jeho charakter mi přijde trochu "hloupý". Řekla bych že je perfektně napsán jak by měla postava pětiletého chlapce být, avšak vedle Myne je velmi nevýrazný, bez vlastního nápadu, názoru a jen následuje hlavní hrdinku.

Benno - byl obchodníkem a naučil Myne  "chodit" v obchodování. Moc ráda jsem sledovala tu dynamiku vztahu jakou měl s Myne. Vždy mi připadalo, jak kdybych sledovala otce s dcerou. Je ochranářský, ale nebojí se poučovat Myne o jejích chybách. A ačkoliv je kupec, nemyslí jen na zisk.

Ferdinand - Tuto postavu jsem si velmi oblíbila, objevil se převážně v pozdějších dílech a byl pro Myne takovým mentorem. Často ji pomáhal, chránil, ale i poučoval o chybách, které hlavní hrdinka natropila. 

Další postavy ačkoliv neměly tolik prostoru si člověk dokázal zapamatovat a nijak nesplývaly s okolím. Co by se jim dalo vytknout je taková ta "podřízenost k Myne". Ať už to byli její rodiče, přátelé, služebnictvo.... všichni na ni pohlíželi jak na svatý obrázek a téměř bez mrknutí oka idealizovali její plány.

Shrnutí

Toto anime má vskutku originální příběh a pokud hledáte něco na oddech tak doporučuji kouknout na tento kousek. Co příběhu ubírá trochu na kvalitě a v mých očích to autor úplně na 100% nezvládl je fakt, že dospělá dívka která má znalosti moderního světa žije v těle pětileté holčičky, která se vůbec, ale vůbec nechová na svůj věk a téměř nikomu to nepřijde zvláštní.

Domnívám se, že průměrné hodnocení všech sérií 8/10 na MALu je oprávněné. Anime je vskutku originální, na oddechové večery ideální, ačkoliv se domnívám, že první série je trochu slabší.

Já u tohoto anime hodnotila první sérii slabšími 7/10, ale zbylé dvě mě mile  překvapili a již jsem jim dala o ten bodík víc a to 8/10

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Já u tohoto anime hodnotila první sérii slabšími 7/10, ale zbylé dvě mě mile  překvapili a již jsem jim dala o ten bodík víc a to 8/10. Svým způsobem nemám toho tolik co vytknout a mé výtky jsou napsány již výše.  Shlédla jsem to za pár dnů, avšak toto anime ve mě nenechalo nějakou větší "stopu" avšak na další série se plánuji v budoucnu podívat.

Pardon není to Psycho pass, nějak sem se sekla u třetí série a místo toho zkoukla dalších x jiných anime, ale není to kvůli tomu, že by to bylo špatné to nikoliv. Jen mi dělá problém, že tam je teď čtyřiceti minutový díl a já jsem zvyklá na svých krásných 25 minut. 

Zase někdy, až budu mít prokrastinační chvilku

Flirr 

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Nov 22, 2023 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Anime recenze jedné otakuKde žijí příběhy. Začni objevovat