"Bu yaz çok güzel olacak." dedi Asya neşeyle. Kırmızı ışık yeşile döndüğü an gaza bastı.
"Ya ne demezsin!" Alya, Asya'nın yüzüne bile bakmadan cevap vermişti. Yol kenarında yürüyen insanları seyrediyordu.
Asya kardeşinin bu cevabına alınmıştı. Son zamanlarda her dediğine ters ve iğneleyici cevaplar veriyordu. Bilmeden yanlış bir şey mi yapmıştı?
"Neden öyle dedin ki şimdi? Sınav derdi yok... Ders derdi yok... Daha ne istiyorsun?"
"Çok klişe bir söz değil mi? 'Bu yaz harika olacak!' Hiçbir zaman harika geçmez... Hiçbir zaman."
"Çünkü," dedi Asya sondaki ü harfini uzatarak, "sen eğlenmeyi bilmiyorsun. Bu yaz kızlarla takılalım, belki son görüşmemiz olur. Onlarla eğleniriz."
"Hep onlarla takılıyoruz ve hep sıradan geçiyor. Yine öyle geçecek ve iş hayatlarımız da hayal ettiğimiz gibi olmayacak." Aslında Alya arkadaşlarını çok seviyordu. Onlarla geçirdiği bir saniyeden bile pişman değildi. Belki de kız kardeşinin canını acıtmak için söylemişti bunu.
"Olaylara biraz daha pozitif bakmalısın Alya. O zaman mutlu olursun."
"Ya, öyle mi? Hatırladığım kadarıyla sen de geçen sene mutlu değildin. Oysa her şeye pozitif bakarsın."
Asya buna karşılık vermedi. Alya'yla polemiğe girmek istemiyordu. Ama karşılık vermemesinin asıl nedeni bu değildi. Biliyordu kardeşinin haklı olduğunu. Karnına besili bir öküz oturmuş gibi hissediyordu. Dikkatini yola vermeye çalıştı, birine çarpmak istemiyordu.
"Başarıyla mutlu olursun, pozitif bakmakla değil." dedi Alya. Asya bu cevabı beklemiyordu. Kafasını yolculuk boyunca hiç kardeşine döndürmedi. Doğru muydu dedikleri yoksa yine mi o abartıyordu? Ancak ona hiç karşılık vermedi.
Alya'nın böyle demesinin bir nedeni vardı aslında. Çok geçerli bir nedeni...
Her şey bundan tam bir yıl öncesine dayanıyordu.
UYARI: Kitabın iki başkahramanının da ismini değiştirdim. Eğer "İpek" veya "Begüm" isimlerini görürseniz bana bildirin lütfen.
#Not: Kapak yapım @auralorina'ya aittir. Kapak isteyenler facebook'tan Hawkorina Wattpad Kapak Tasarım sayfasına ulaşabilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Şehrin İnsanları #Wattys2015
Teen Fiction"Bu yaz çok güzel geçecek!" dedi Asya neşeyle. "Ya ne demezsin!" "Alya... benim için yaptıklarını biliyorum ama böyle yapma... lütfen." "Ne yapmamı bekliyorsun? Hiçbir şey olmamış gibi davranmamı mı? Üzgünüm ama hayatımı mahvettikten sonra yapamam."...