can ozan-toprak yagmura
nasilsa sonunda zaten biteceginu bildigimiz bi iliskiye neden gireriz veya severiz ki kendimizi yipratmaktan baska hicbir sey degil bu insan bunu bile bile neden kendine bunu yapar ki? (bende yapiyorum)
takilmak icin konusmak, flortlesme tarzi olaylar bilincaltimizda guven problemi olusturuyo, aslinda inanmiyosunuz dediklerine ama bilincaltiniza kaziniyo ornegin 'seni aska birakmayacagim' diyen biri ertesi haftasi birakinca kendinize ne kadar umrunuzda olmadigini kabul ettirmeye calissaniz da bilincaltiniza size yalab soyledigi kaziniyo bu tur iliskilerde ayni seyler yasana yasana buyuk bir guvensizlik yaratilmis oluyor.
bir iliskide 3 temel deger var: saygi, sevgi ve guven. bunlar olmadan saglikli bir iliski yasayanmasi mumkun degil anca yalab dolanla..
oncelikle sevgi en onemlisi... bir cocukla konusurken karninda kelebek hissi olusturmasi insanlar arasinda askin belirtisi olarak goruluyo ama bence alakasi yok. cunku o kelebek hissi cok stresliyken de olusuyo ve kimsenin asik oldugu kisinin yaninda strese giricegini dusunmuyorum. aslinda o kelebek olarak nitelendirdigimiz his adrenalin hormonunun fazla salgilanmasiyla olusan bi histir ask degildir.
birini seversin hoslanirsin ama asik olmak cok farkli bir his. mesela birinden hoslandiginda bir nedenin vardir yakisiklidir, guzeldir, zekasi hosuna gitmistie vb. ama ask oyle degil asik oldugunda neden asik oldugunu bilmezsin bunun altinda neden aramazsin..
sevgi olmadan ask olmadan bir iliski yurumez. iliskinin icinse bulunan kisiler o sevgiyi karsisindaki insanda bulamayinca baska kisilere yonelirler ve boylelikle fiziksel olmasa da aldatmis olur. yani sevgi iliskideki temel ihtiyactir sevgi olmazsa iliski zedelenir.
diger onemli bir unsur ise saygi. iliskide karsilikli saygi olmazsa tartismalar artar ve bu iliskinin bitimine bir adim daha yaklastirir.
benim acimdan en onemli olan ve yikilinca bir daha kazanilmasi imkansiz olan duygu: guven.
birini seversin ona baglanirsin ve gozun kapali guvenirsin resmen gozune perde iner. aslinda cevrendekiler guvenmemen icin seni uyarirlar ama icindeki duygudan dolayi beynin onlarin uyarilarina hice sayar. o kisi tum guvenini kirar sevgini nefrete donustur cevrebdekiler hakli cikar.
sahta iliskilerle artci depremler gibi binaya yani guvene hasar verir asil deprem oldugunde buyuk bir sarsintiyla yikilir. depremde yikilan binanin tamamen aynisini tekrar yapabilmek.mumkun olmadigi gibi yikilan guven de tekrar insa edilemez.
selaaaammmm
aslinda aklimda hic boyle bise yazmak yoktu ama sonra yasadigim seyleri gozumun onunden gecirdim bi dedim deftere yazmak yerine neden wattpadte yayinlamiyorumm ani bi kararla yazdimmsimdiden soylim profosyonel degilim yazim yanlisi veya anlam bozuklugu vs olabilir..
goruseuyzzzz🤍💗💒🏩
ŞİMDİ OKUDUĞUN
toprak yagmura
Randomuzgunken aklimdan gecenleri yasadiklarimi yazdigim bir kitap olucak anlam butunlugu beklemeyin.