❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋Dikolong blok❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋
"Rayan, apa ni semua? Aku tak faham.." tanya Qashim teman rapat Rayan.
"Apasal Lisha nak khawin dengan sepupu aku?" "Bukankah korang nak bertunang tahun depan?" "Cuba kau cerita, kenapa diam?" Kata Qashim pajang lebar.
"Macam mana aku nak jawab? Kalau kau asyik berbual?" Jawab Rayan.
❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋Qashim pun tersenyum.❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋
"Gini cerita dia, last week aku gaduh dengan Lisha. Dia minta break up. Tiba tiba tadi pagi ni dapat kad jemputan" kata Rayan dengan nada hambar.
"Fuuu dahsyat girlfriend kau, last week putus this week kahwin, habis sekarang apa kau nak buat?" Kata Qashim
"Habis nak buat macam mana? Takkan aku nak rosakkan majlis orang. Biarkanlah dia kahwin" kata Rayan.
"Kau nak tengok je? Habis Makcik aku terima je menantu macam tu?" Kata Qashim
"Kan Makcik kau suka sangat kat Lisha, selalu nak jodohkan dengan Aiman, oklah tu" jawab Rayan.
"Bro, kau tak sedih ke?" Tanya Qashim.
"Siapa tak sedih, hati siapa tak hancur? Aku dengan dia dari kecil, sekolah tadika sama, sekolah rendah sama, Semua sama sampai ke NUS. Lepas tu berjanji untuk hidup bersama. Tapi sayangnya dia pilih pangkat dan harta. Sepupu kau Aiman kan kaya, aku cuma jurubina biasa je." Kata Rayan.
"Relax bro, aku rasa kau memang tak sesuai dengan Lisha. Dia tu mata duitan, kau pergilah bercuti ke utk tenangkan fikiran." Nasihat Qashim.
❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃ ❋❀ ✿ ❁ ✾ ✽ ❃