Law sudah sampai dirumahnya. Masuk-masuk..Law terus menuju ke biliknya dan mengunci pintu biliknya. Hidupnya sepertinya akan berakhir jika dia tidak mengunci segera.
Dup dap dup dap
Jantungnya tak habis-habis berdengup dengan kencang. Tubuhnya mula mengigil ketakutan. Law terus ambik dan menekup wajahnya. Law pejam matanya.
Kejadian tadi masih teringat di otaknya. Law tak habis fikir. Nasiblah dia sempat melarikan diri. Kalau tidak, pasti dia akan dibunuh. Kenapalah hidupnya harus ketemu orang berbahaya seperti orang tadi. Jika terlambat seaaat, pasti orang tadi sudah membawanya pergi.
"Mama..Papa.."
Law hidup sendirian setelah kematian ibubapa 10 tahun lepas. Dan selepas kematian ibubapanya..Law dijaga oleh Ibu saudaranya selama 5 tahun. Dan Law duduk keseorangan disini dan belajar di sekolah yang berdekatan sini. Law tidak mau menyusahkan ibu saudaranya..maka Law mau hidup mandiri. Tapi kadang- kadang, saudara-mara Law datang menziarahi Law.
Dan Law terlelap.
____________
"Doffy..ini maklumat yang kamu mau." Trebol masuk ke ruangan kerja Doflamingo tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu.
"Letakkan disini aja." Kata Doflamingo.
Trebol akur. Dia letakkan document yang Doflamingo inginkan. Trebol malah berdiri disitu. Menunggu Doflamingo mengatakan sesuatu.
Doflamingo perasan bahwa Trebol masih diruangan kerjanya.
"Kamu nak apa, Trebol?." Tanya Doflamingo.
"Etto.." Sesekali..Trebol ngintip maklumat yang Doflamingo suruh cari. "Kenapa kau nak sangat tau pasal budak ni?." Tanya Trebol penasaran.
"Saje." Balas Doflamingo.
Doflamingo lihat maklumat yang dicari anak buahnya.
"Trafalgar Law.. masih belajar dan bujang lagi. Dan umurnya sekarang ni sudah mencecah 17 tahun. Hm... jauh sangat umur aku dan dia." Kata Doflamingo sambil geleng kepalanya. Doflamingo sambung baca. "Dia kehilangan ibubapa ketika berumur 7 tahun. Dan dia dijaga oleh ibu saudara nya. Dan 5 tahun lepas..dia keluar dari rumah saudaranya dan duduk di rumah sewa Xxx jalan Xxx. Bukan ke ini..kawasan tadi. Dekat jelah." Kata Doflamingo. Terangguk- angguk kepalanya.
"Kenapa kau teringin tau mengenai budak ni?." Tanya Trebol penasaran.
"Ada lah. Sudah. Keluar sana!. Pergi buat kerja!." Doflamingo halau Trebol keluar dari biliknya.
YOU ARE READING
You Are Mine {Doflaw}
RomanceBook malay>< "Jangan bunuh sesiapa..tolong lah." -Law "Kamu hanya milikku sahaja..Law." -Doflamingo