البارت الثالث وببقي الحب

45 3 0
                                    

البارت الثالث.

في الشركه عند جاسر
احمد...ضربتها ليه عملت ايه تاني ما انا عارف منه استاذه مصايب هي محرمتش من اخر مره كنا في النادي.

جاسر...الهانم جايه تقولي بحبك وعايزاني اروح عيد ميلادها وده طبعا استحاله يحصل بعد ما بابا قطع العلاقه مع فاروق بيه وفض الشراكه واللي خلاني اضربها بتقولي قال ايه متستنضفش فريده تشتغل خدامه عندها اتعصبت عليها وضربتها عشان تفوق.

احمد بتفكير..بس ياصاحبي خلي بالك منه مش سهله ومستحيل تعدي القلم ده بالساهل وكمان ما تنساش انها مع فريده واختك في نفس الجامعه.

جاسر..ربنا يسترها يا احمد ما هو ده اللي مخوفني انها معاهم في الزفته وكمان دي صاحبه جاسمين من زمان ومافيش حد في البيت يعرف اننا قطعنا الشراكه مع ابوها وفي مشاكل.

احمد...بس يستاهل فاروق ده مش هو اللي اشتغل شمال يشرب بقي انا طول عمري مش برتاح للراجل ده وكمان طريقه شغله كلها مشاكل ولا الناس اللي معاه علي طول شكلهم مش مظبوط.

جاسر...مش مهم دلوقتي الموضوع ده بابا خلاص مكلف ناس تتابع ومافيش منهم خوف كل اللي خايف منه دلوقتي هي الست منه واللي ممكن تعمله.

يقوم جاسر من علي الكرسي ويذهب ناحيه احمد ويمسكه من يديه ويخرجون من المكتب.

احمد انتي ياعم واخدني كده علي فين

جاسر ومازال يمشي وهو ممسك بيد احمد ويتركون الشركه ليصعد جاسر سيارته ويقول احمد انت معزوم عندنا علي العشا اركب عربيتك وحصلني

يضحك احمد عليه ويصعد سيارته هو ايضا ويتجه كلا منهم الي الفيلا.
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

في الفيلا.
كانت فريده تجلس في غرفه المعيشه بالدور الارضي للفيلا تشاهد احدي الافلام الرومانسية وتسرح في جاسر وتقول الله الحب جميل اووي ياريت اعيش لحظه حب من دول مع جاسر

تقطع هذا الحلم جاسمين عندما جلست بجوارها تعطي لها كوب من العصير ومعاها طبق فشار كبير.

جاسمين...ايه يابنتي من ساعه ما جيتي وانتي علي طول قاعده وحدك وسرحانه طيب لما انتي بتحبيه اوي كده افتحي قلبك وحسيسيه بلاش تتكلمي

فريده... مش عارفه ياجيسي طول ما انا قدامه بتكسف وبتلخبط وبقلب الكلام بهزار واغير الموضوع لاي حاجه لو هو قالي كلمه حلوه.

جاسمين.. حبيبتي اخويا وانا عرفاه بيموت فيكي وانتي كمان بتحبيه يبقي ليه بقي تضيعوا الوقت في ان كل واحد مش عايز يبدا ويتكلم..

فريده تبتسم وتقول...بس بقي صوت العربيه شكله وصل.

جاسمين ....طيب يامزه.وبعدين يابت انتي مش كنتي هاتموتي وتيجي هنا قبل الدراسه عشان ننزل نعمل شوبنج ونشتري كل اللي ناقصنا.

ويبقي الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن