Rock Ve Metal Türlerini Tanıyalım.

47 9 3
                                    

1- Heavy Metal

Bu tür aslında Metal müziğin ilk ortaya çıkan türü olup Rock müzikten fazla ayıramazsınız. Kompleks Rock müzik de diyebiliriz aslında. Zamanla türlere ayrılıp türlerin özellikleri daha belirgin hâle geliyor.

Sevdiğim bir kaç örneği;

İron Maiden - The Trooper

Judas Priest - Breaking The Law

Dio - Rainbow İn The Dark

2- Trash Metal

1980'lerde ortaya çıkmış ve zirvesini de aynı dönemde görmüş bir metal türü. Heavy Metal'e göre daha agresif ve hızlı bir müzik türü. Bütün Dünya'da metal müzik denince akla gelen gruplar genel olarak bu türde müzik yapmaktadır.

Sevdiğim bir kaç örneği;

Metallica - Creeping Death

Megadeth - Hangar 18

Slayer - Dead Skin Mask

3- Power Metal

Daha çok kahramanlık hikayesi ya da mitolojik sözler içeren bir metal türü. Thrash Metal gibi hızlıdır fakat neredeyse hiç agresif değildir. Vokaller tertemizdir.

Sevdiğim bir kaç örneği;

Sabaton - Bismarck

DragonForce - Fury Of The Storm

Extreme - Play With Me

4- Groove Metal

Pantera grubunun öncülüğünü yaptığı orta hızda bir metal türü. Vokaller biraz daha gırtlaktan yani brutal vokal olduğundan o anlamda az önceki türlerden ayrılıyor. Fazla hızlı olmayan sağlam melodisi hemen kendi içine çeker.

Güzel örnekleri;

Pantera - Domination

Sepultura - Roots Bloody Roots

Lamb Of God - Ghost Walking

5- Death Metal

1990'lı yılların başında popülerleşmeye başlayan tür çok hızlı tempoya ve ani tempo değişimlerine sahip. Groove Metal'de de olan brutal vokalin çok daha agresif hâli mevcuttur. Öncüsü Death grubu olarak kabul edilir. Sözleri biraz daha nefret içerikli olup çok fazla alt türü mevcuttur. Örneğin; Deathcore, Senfonik Death Metal, Melodik Death Metal.

Sevdiğim örnekleri:

Arch Enemy - Nemesis

Cannibal Corpse - Code Of The Slashers

Death - Spiritual Healing

6-Black Metal

Bu tür Death Metal'in çok daha fazla nefret dolu hâlidir. Bu müziği yapan gruplar genelde "Corpse Paint" denilen makyaj ile sahneye çıkarlar. Yakın zamana kadar birçok şarkısı kötü kayıt kalitesi ile piyasaya sürülürdü. Sözleri hemen hemen her şeye karşı nefret içerir. Genel olarak yapıldığı bölgedeki din olan Hristiyanlığa karşı nefret de boldur. Metal müziği daha önce dinlememişlerin metal müziği böyle zannettiği yaygın görülmektedir.

Birkaç örneği:

Mayhem - Life Eternal

İmmortal - Tyrants

Burzum - War Eternal

7- Metalcore

2000'li yıllarda yaygınlaşmış bazen hafif brutal vokal ile hızlı temposu, bazen temiz vokal ile sakin temposu olan metal türüdür. Sözlerinde en çok aşk geçen metal türü olabilir.

Sevdiğim şarkıları;

Killswich Engage - My Curse

August Burns Red - Mariana's Trench

Parkway Drive - İdols and Anchors

8- Alternatif Metal

Yine 2000'li yıllarda yaygınlaşmış bir türdür. Adından da anlaşıldığı gibi bu türde gruba DJ dahil oluyor. Genel olarak sakin bir türdür ama hızlı örnekleri de mevcut. Bu yüzyılın en popüler metal grupları Nu Metal ve bu türden çıkmadır. Linkin Park türün açık ara en popüler grubudur.

Sevdiğim örnekleri;

Linkin Park - Numb 

Bring Me The Horizon - Throne

Coldrain - Mayday

9- Nu Metal

Birçok kişiye göre metal müziğin yüz karası olan bir türdür. 1990'lı yıllarda ortaya çıkmıştor ve kendisinden önceki metal türlerinden çok farklı bir şekildedir. Net bir tanım yapılamayacak tek metal türü. Atacağım şarkılardan az çok ne olacaüı anlaşılır. Aslında Rap Metal ve Alternatif Metal ögelerini de bolca içermektedir.

Popüler örnekleri:

System of a Down - Toxicy

Slipknot - Sic

Korn - Blind

Metalizm Kültürü.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin