eps - 20 : The warning

164 19 0
                                    


Dalam satu ruang legar kat HQ MATA.

General membagi tatapan kecewa dia kepada semua Ejen Senior kat dalam tempat tu.

Macam mana tak? Dikira dari hari kat mana Ejen Dayang memutar video dari pen drive yang dibagi Ejen Rudy hari tu.

General dibagi arahan dari Ketua Teras tuk memula misi tuk memburu Dleroun Manor.

Tapi apa hasil dia? Takde satupun bende yang betul jadi. Malah diorang dibuat sukar ngan lokasi Manor yang terus berubah - ubah. 

Macam penjenayah tu sengaja permainkan diorang.

General Rama mengeluh panjang. "Jadi. Kesemua pasukan yang ditaruh dalam misi ni,  Tak membagi satu progres pon?"

Ejen Geetha menggangguk. "Iya General, Dari sebelas pasukan yang ditaruh dalam misi ni. Masih belum ada yang boleh melacak keberadaan Manor"

"Ini macam tidak membuahkan hasil. Semacam Manor sengaja buat kita sukar sampai macam ni" Sela Ejen Leon disamping Ejen Geetha.

General bersetuju. "Dia memang sengaja buat kita berpusing - pusing kat dalam bulatan masalah ni"

"Apa yang patut kita buat sekarang, General?" Soal Ejen Karya yang sedari tadi berdiam.

General menarik misai dia, tengah memutar kepala dia tuk menemukan satu celah.

"Macam mana ngan pasukan Ejen Fit? Ada apa - apa kabar dari diorang?" Soal General teringat pasukan yang belum membagi laporan tu.

Ejen Geetha menggangguk lagi. Betul jugak, baru pasukan Ejen Fit yang belum membagi laporan.

Kedua tangan dia mula tergerak kat atas meja bulat kat tengah dalam ruangan tu.

"Rasanya belum ada laporan lagi General- Eh?"

"Kenapa Geetha?" Soal Dos perasan ngan perubahan muka perempuan kat sebelah dia tu.

Ejen Geetha membatu. Satu tanda merah muncul kat screen meja bulat tu. Tak mungkin!

"General. Kami, Kami dah terputus hubungan ngan pasukan Ejen Fit"

Kedua mata General melebar. "Apa?! Cuba kesan keberadaan diorang!"

Ejen Tekno tu menurut kemudian terus melacak keberadaan diorang lewat screen kat meja tu ngan harapan diorang masih boleh dikesan.

Tapi nahas, dia betul - betul taka boleh kesan keberadaan diorang.

"General. Diorang dah hi-hilang..!"

Satu bilik tu pon terdiam ngan suasan mencekam. Sahlah pasukan Ejen Fit dah ditahan oleh Manor.

General Rama nampak menahan Emosi dia sambil mengetap gigi dia.

"Kesan saat terakhir suit diorang masih aktif, kita akan kirim pasukan lain tuk selamatkan diorang..! Bertindak segera.!!"

Semua Ejen Senior tu terus berdiri tegap. "Baik General"

****

Pukul 11.30

Kat dalam Cafetaria Akademi.

Nampak seorang perempuan berteras Inviso berlari - lari menuju meja kawan - kawan dia yang tengah menikmati lunch diorang.

"Weyh weyh..! Korang dah dengar tak?!" Soalnya bergema luas kat dalam Cafetaria.

Ejen Muda lain yang tengah makan ngan tenang tu menatap perempuan ngan kuncir tu ngan hairan. Dah kenapa ngan dia hari lagi ni?

"Eh, kenapa ngan kau ni..?" Soal Jet malas ngan sikap dramatic Moon tadi.

Moon menatap tajam kat arah Jet. "Kita ada masalah. Masalah yang besar besar sangat!"

Little Sister {EA and BBB fanfiction}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang