Part 4 ~

4.4K 195 4
                                    

I will .
x
x
*1 bulan kemudian*
aku menjalani kehidupanku seperti biasa . tiada apa yang berubah . hanya hubungan aku dan Jimin yang berubah . aku menjadi beku apabila di hadapannya . langsung tidak menegurnya kecuali bila perlu . aku tau jimin perasan akan semua itu . tapi aku tak tau sama ada dia ingat akan sebab aku mulai menjauhinya .
hubungan rapatnya dengan hani membuatkan aku makin dingin dengannya . 'orang mabuk selalunya akan bercakap benar' . nah ! aku tak percaya lagi kata kata itu sekarang .
"(Y/N) .."
Aku menoleh kebelakang . Seorang lelaki mendekati aku dengan senyumannya yang manis di bibir . aku membalas senyumannya .
"I miss you .."
dia berkata .
"I miss you too , Jin .."
Jin aka Kim Seok Jin . teman lelaki aku yang baru pulang dari malaysia setelah tamat pengajian disana merupakan orang yang aku tunggu sedari tadi .
dia kelihatan makin bergaya dari hari ke hari dan aku bangga dengannya . dahulu , dia merupakan seorang budak nerd dengan cermin matanya . tetapi dia seorang yang manis dan baik . mungkin sebab itu aku jatuh cinta dengannya ? hahah .
mase ke semase aku berjaya mengubah penampilannya dan sekarang dia kelihatan seperti seorang idol . Voila !
"pandang ape tu ?"
"pandang awaklahh . makin hensem sekarang ehh . jangan cakap awak ade pasang nombor dua kat malaysia eh ?"
"hahahahahahah . mane mungkin saye nak menduakan awakk . saya hanya cintakan awak seorang tau ! awak janganlah fikir macam ni ehh"
aku terdiam . tulah nak bergurau sangat tadi kan ? hambik kau kena sedas dengan mamat ni .
"dah 2 tahun .. tapi awak still tak berubah ."
dia berkata lagi apabila melihat aku terdiam sejenak .
"hah ?"
"awak masih cantik ."
aku tersenyum manis .
".... dan awak nampak makin berisi ."
senyumanku mati . peristiwa sebulan lepas bermain di mata . kebetulan haid aku dah sebulan tak muncul . dan badan aku lesu sangat . mungkinkahh .. ?
"awak janganlah marah saye gurau je . awak nampak comel sangat tau ."
aku tersenyum pahit . cuba untuk menyahkan perkara yang bukan bukan dari fikiranku .
kami menghabiskan masa bersama hari itu . makan , tengok wayang , jalan jalan , berbual dan bergurau senda .
tapi .. entah kenape aku berasa kosong .
*skip*
aku pulang ke rumah selepas seharian bersama Jin . kelihatan eomma dan appa sedang menonton televisyen manakala Jimin sedang melayan handphonenya .
"(Y/N) ? baru balik ? dah makan ?"
Appa bertanya kepadaku . aku hanya mengangguk lemah .
"Naik dulu ehh ."
aku menaiki tangga seusai berkata sebegitu . aku perasan Jimin sedang merenung aku dengan pandangan yang sukar ditafsirkan .
aku menghempaskan diri di atas katil dengan malas sebelum perut aku tiba tiba menggeledak dan terase mual .
aku berlari menuju ke bilik air lalu memuntahkan segalanya .
setelah selesai . aku membasuh mulutku dan merenung diriku di dalam cermin .
"aku mengandung ke ?"
setitik air mata jatuh di pipiku diiringi dengan beberapa titik lagi .
aku menuju ke beg tangan yang dicampak di tepi katil tadi lalu mengeluarkan sesuatu aku beli di farmasi dua minggu lalu . aku merenung pregnancy test itu . mengumpul keberanian untuk menguji diri sendiri .
*skip*
aku keluar dari bilik air dengan gelisah . aku sudah melihat keputusannya .
dan ianya menunjukkan positif !
"aa ak aku me m mengandung ?"
[BERSAMBUNG]
x
x

[COMPLETED] I Will ♡ [MALAY FF]Where stories live. Discover now