Part 19 ~

3.9K 182 0
                                    

I will .
x
x
Aku melihat sekeliling . tetapi hanya warna putih pucat yang aku nampak . aku memegang kepalaku . mencuba untuk mengingati apa yang berlaku .
Tiba-tiba , seorang kanak kanak mendekati aku , dia memeluk tubuhku . aku memandang budak itu dengan aneh . dia tersenyum memandang aku .
"mama !"
dia memamggil aku . aku menunduk lalu memegang pipinya . belum sempat aku hendak berbuat apa apa , budak itu menjauhi aku . matanya kelihatan sedih . dia makin menjauh dan menjauh . sehinggalah dia terpijak sesuatu dan jatuh , darah memenuhi ruang itu .
ruang yang berwarna putih itu makin dipenuhi dengan darah . aku memandang sekeliling dengan perasaan takut . aku cuba untuk bergerak tetapi kakiku seakan kaku .
aku melihat budak tadi itu makin mencair dan mula menjadi darah .
"(Y/N) !"
aku membuka mataku . kelihatan jimin sedang memandang aku dengan pandangan yang cemas . aku memerhati sekeliling , aku sedang berada di sebuah hospital ! ahh mimpu rupanya .
"oppa ? kenape kita ade kat sini ?"
jimin terdiam . aku dapat merasakan yang dia menyimpan sesuatu dari aku .
"oppa ? cakaplah !"
aku mendesak , aku memrhati sekeliling lagi . tempat ini kelihatan begity asing bagiku . dan aku seperti dapat merasa ada sesuatu yang hilang dari diriku .
aku memandang jimin yang masih lagi menunduk .
"jangan buat macam ni .. oppa .."
jimin memandang aku . matanya berkaca .
"oppa mintak maaf (Y/N) .."
dia menangis teresak esak . aku pula masih lagi tidak memahami apa yang terjadi .
"...anak kita dah takde .."
aku memandangnya dengan rase tidak percaya . masih lagi menagih penjelasan yang sebenar darinya .
"(Y/N) keguguran .."
bagai ada batu besar yang menghempap aku saat jimin berkata seperti itu . pandangan aku kelam sebelum segalanya benar benar gelap , dan hitam .
[ BERSAMBUNG ]
x
x

[COMPLETED] I Will ♡ [MALAY FF]Where stories live. Discover now