Part 7 ~

3.6K 186 3
                                    

I will .
x
x
"(Y/N)!"
aku terkaku apabila melihat susuk tubuh itu makin mendekati aku .
"Jin.."
"buat ape kat sini ?"
"hah ? err .."
aku mulai gelabah . takkan aku nak cakap yang aku datang sini nak cek aku mangandung ke tak ? gila !
"err saye nak melawat sepupu saye"
"ohh . siape ?"
alahai banyak tanye pulak !
"err adelah awak tak kenal . emm btw awak buat ape kat sini ?"
dia menunjukkan kad yang tergantung di lehernya .
"doktor pelatih ?"
aku memandangnya dengan tidak percaya . dia mengangguk yakin .
"ermm saye suka kerja kat sini ."
"ohhh . takpelah kalau macam tu . petang nanti kita jumpa kat tempat biasa . saya pergi dulu byee ."
"ahh okay bye . take care !"
aku mengangguk sebelum berjalan keluar dengan perasaan yang bercampur baur .
*skip*
aku sampai di rumah lebih kurang pukul 8.30 malam setelah berdating dengan Jin di tasik tadi . masuk masuk saja , kelihatan eomma dan appa yang sedang merenung aku dengan tajam . sementara jimin pula memandang aku dengan pandangan yang sukar ditafsirkan .
"(Y/N) !"
kedengaran keras suara appa memanggil aku membuatkan aku kecut perut untuk sementara waktu .
"Na nae appa ?"
"Are you pregnant ?"
dushh ! bagaikan ada batu menghempap aku ketika appa bertanya soalan itu kepada ku . liur ditelan perlahan
"I'm asking you ! please be honest to me !"
ahh sudah muncul pulak english dia dekat sini . aihh appa mianhae !
aku hanya menunduk .
tiba tiba appa mencampakkan sesuatu di hadapan ku . pregnancy test tu !
adeihh aku lupe nak buang aku letak atas sinki je semalam ..
"eomma jumpa benda ni kat atas sinki bilik air kamu . jangan nak menipu lagi ! bagitau kami itu anak siapa ?!"
aku menggigit bibir . kolam mataku mula berair sedikit . nak jawab ke ?
"jangan jadi biadap (y/n) ! jawab soalan kami !"
aku menggeleng perlahan . masih lagi menahan air mata aku apabila dijerkah sebegitu .
"(y/n) !!"
suara appa bergema lagi . bahuku terangkat . aku masih lagi menunduk .
"jangan sampai appa hilang sabar ! jin kan ? kamu nak appa cari dia untuk ..."
"anak ni anak oppa . anak jimin oppa .."
aku menjawab lemah . akhirnya air mata aku mengalir juga disitu .
appa terdiam , omma mendengus dan jimin keliru .
[ BERSAMBUNG ]
x
x

[COMPLETED] I Will ♡ [MALAY FF]Where stories live. Discover now