Bab 2 ♪

16 0 0
                                    

Apa itu keluarga?-(Name)

(Name) sedang tertidur di atas katil nya. Hari ini adalah Hari cuti musim panas. Kebiasaan nya,orang lain akan mengisi masa mereka dengan bersama keluarga masing masing atau dengan kawan kawan.

Tapi berbeza dengan (Name). Dia hanya akan duduk dalam bilik seperti biasa dan tak kan keluar kecuali pada Hari sekolah. Hari ini Mikey dan ibu tiri (Name) serta adik tiri nya tiada di rumah. Dan executive Bonten juga tiada di rumah.

(Name) terbangun dari tidur. Dia berjalan ke arah bilik Mandi untuk membersihkan diri nya. Selepas membersihkan diri,(Name) memakai pakaian nya.

(Name) memakai hoodie warna kelabu dan seluar berwarna kelabu. (Name) sikat rambut nya dan keluar dari bilik itu selepas sikat rambutnya. (Name) pergi ke arah tangga untuk turun. Kemudian dia berjalan ke arah dapur untuk masak sesuatu.

(Name) mula memasak.

Selepas memasak,(Name) meletak kan nya di atas meja Makan dan Makan makanan nya. (Name) hanya Makan ramen sahaja. Tekak nya tiada selera untuk Makan makanan lain. Selepas Makan,(Name) membawa mangkuk dan sudu serta penyempit ke singki dan membasuh nya.

Selepas (Name) membasuh,(Name) pergi ke biliknya untuk mengambil Buku kosong,pen,pensel,pemadam,
pembaris, telefon, headphone Bluetooth, dan Buku bacaan. (Name) membawa semua barang nya itu ke ruang tamu.

Selepas meletak barang nya di meja Kopi. (Name) pergi ke dapur untuk membuatkan diri nya secawan Kopi Susu ais. Selepas itu dia datang semula ke ruang tamu.

Kemudian dia menyambung kan headphone Bluetooth nya dengan telefon nya. Selepas itu,(Name) mula memainkan lagu Mockingbird penyanyi nya Eminem.

(Name) mengambil Buku kosong nya dan mula melukis di atas kertas.


Yeah,I know sometimes
Things may not always make sense to you right now
But hey,what'd daddy always tell you?
Straightened up little soldier
Stiffen up that upper lip
What you cryin' about?

(Name) Masih melukis sambil mendengar lagu. Tanpa dia sedar,ahli Bonten sedang memandang ke arah nya. Mikey mula berjalan ke arah sofa yang berada di depan (Name). Kemudian dia duduk di situ.

Dia memandang ke arah (Name) yang Masih fokus melukis. (Name) mencapai cawan Kopi Susu ais nya dan minum. Kemudian dia meletak semula menyambung melukis.

Tiba tiba headphones Bluetooth (Name) mati sebab sudah kehabisan bateri. Dan seluruh anggota Bonten dengar lagu yang di mainkan di telephone.

(Name) sedar headphones nya tak tersambung pun menanggal kan headphone tersebut. Kemudian dia menyambung semula melukis.

Tak lama kemudian lukisan tersebut pun siap akhir nya. Ketika (Name) mengakat kepala nya,dia Baru sedar yang semua ahli Bonten sudah ada di ruang tamu dan Sedang memandang ke arah nya.

'Kenapa Aku tak sedar yang mereka dah ada kat sini. Baik Aku masuk semula ke bilik Aku. Atau Baik Aku pergi ke taman belakang. Kat situ takde orang. Baiklah,jom pergi ke taman belakang mission'kata (Name) dalam hati.

(Name) mula mengemas barang nya. Dia bangun dan berjalan. Mikey yang melihat itu pun memanggil (Name). "(Name)"panggil Mikey. (Name) memusingkan badan nya menghadap Mikey.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 03, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝓑𝓸𝓷𝓽𝓮𝓷 𝓟𝓻𝓲𝓷𝓬𝓮𝓼𝓼 Where stories live. Discover now