Gizemli Kırmızı

12 1 0
                                    

Uykuya dalmadan önce kurulan hayaller ne kadar da masumdur ve gerçekçidir değil mi? halbuki gerçekleşmeyi beklerken imkansızlaşırlar. Nedenini bir türlü anlayabilmiş değilim. Başucumdaki pencereden gökyüzünü seyrederken yine zamanı belirsiz hayaller kuruyordum. Belki bir gün kaybolan anılarımı bulurdum -hadi ama bu gerçeğe çok uzak bir hayal, masal yazmıyoruz burada- gözyaşımın tükendiğini anlayınca uykuyu kabullendim ve ona teslim oldum, asla gerçekleşmeyecek olan hayallerimi yine yapayalnız bıraktım.

Penceremden içeri sızan gün ışığı yeni umutlarımı bana teslim edermiş gibi her yere dokunarak izini bırakıyordu. Onları aldım ve diğerlerinin yanına koydum. Hiçliğe... ve siyah perdelerimi kapattım tüm umutlara. Artık gün ışığının narin dokunuşları yoktu, sadece gölgeler vardı, tüm sırları saklayan gölgeler...

Aniden açılan zihnimde bir şimşek çaktı. İlk cevabım buydu evet gölgeler. Onlar saklardı ve sırların üzerini ustalıkla örterdi. Kutuda bir sırdı ve üstü örtülmüştü. Hemen kutuyu alıp çalışma masamın üzerine koydum. Perdelerin gölgesi üzerini örtüyordu. 'Bir şeyler' olmasını bekliyordum fakat olmuyordu. Nerede yanlış yapmıştım. Kutunun sağ köşesinde perdelere direnen bir ışık huzmesi vardı ve garip bir şekilde kutunun o kısmı siyah yerine 'kırmızıydı' .

Kutu sırları açığa çıkarmak istiyor.. Onu açığa çıkarmamı sırlarını çözmemi istiyor. Ani bir kararla perdeleri açtım ve kutuyu gözlemledim artık kutu kırmızıyla kaplanmıştı. Bunun basit bir yanıltmaca olduğunu düşünerek yeniden kapadım perdeleri fakat kutu kırmızı olarak kaldı. Bu basit bir renk değişimi değildi. Acaba? aklıma gelen soruyla kutuya yöneldim ve onu açtım, doğru tahmin! Kutuda parşömen görünümlü eski bir kağıt vardı ve üzerinde de bir not;

'Gölgelere hapsolma küçüğüm.Umut her zaman vardır.'

Öneri için sağol ama bunu önceden söylesen daha iyi olurdu sanki. Kutu zoru oynuyodu, en başından belliydi zaten. O halde ben de kolaylaştırırdım. Kutu ve olaylar arasında bir ilişki olmalıydı. Bir tür ipucu olmalıydı. İlk ipucundan sonra değişen tek şey kutunun rengiyi. O halde kırmızı... Evet ipucu buydu, kırmızı. Ama hangi kırmızı?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 03, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Yazı GünlüğüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin