אז היה נחמד איתכם!
נכון, יש עוד עובדות עליה, אבל... לא תמיד אפשר לכתוב את כולם בפרק. אבל שמתי כאן את מה שחשוב.ועכשיו, לתיאוריה שלי עליה: היא התאבדה.
רבים חושבים שהיא לא הייתה מודעת לסכנות הקרינה, אבל היא כן הייתה מודעת אליהם.
במכון הרדיום היא נתנה לכולם ציוד הגנה ורק היא(ואיירן ופרדריק) לא השתמשה בהם, ואף אמרה להם "עשו כפי שאני אומרת, לא כפי שאני עושה".
אבל בו זמנית היא גם הכחישה, ואמרה שזה לא אושר סופית שרדיום מסוכן. לקחת בדיקות דם בתדירות יותר גבוהה מהרגיל היה חוק במכון הרדיום, בזמן שהיא בעצמה לא לקחה.
עשו בדיקות בבית שלה, ומתברר שיש כמות גדולה של רדיום על כלי הבישול שלה! איזה סיבה כבר יש לה לשים רדיום באוכל?(השאלה האמיתית היא איך הבת הקטנה שלה חייתה עד גיל 102 כשזה המצב בבית)
בגלל שהיא לא מוכנה לקחת בדיקות לא ידעו הרבה על המצב שלה חוץ מזה שהיה לה אנמיה(מתסמינים שהיא הראתה) וכשהיא הייתה חלשה מידי והתאשפזה, היא כבר הייתה במצב נוראי מספיק שלא היה לה שום סיכוי והדבר היחיד שעשו לה בפועל בבית החולים זה שנתנו לה משככי כאבים כדי שזה לא יכאב לה יותר מידי(בלי שאמרו לה)
ברברה גולדסמית' חושבת שזה בא מאהבה שלה(ושל כל משפחתה) לרדיום, והיא לא מוכנה לראות את רדיום בצורה רעה ולא מוכנה שאנשים יראו את רדיום בתור דבר רע.
וכמו שכתבתי מוקדם יותר- היא ניסתה פעם אחת. אבל היא לא הודתה בזה בקלות, היא "רק" רצתה למות ולא אכלה כלום. רק יותר מאוחר היא כתבה במכתב- שהיא ניסתה בפעם ההיא לשים קץ לחייה. אז אם היא הצליחה- אין מצב שהיא תתן למישהו לגלות את זה!(אלא אם כן המישהו הוא פייר. יש מצב שהיא תגיד לו את זה, היא מספרת לו הכל) אחרי הכל זה לא דבר שמאוד מקובל חברתית ודבר שמתגאים בו, והיא אמרה שהיא לא תתאבד.
רגע... אבל היא שרדה יותר מחלק מנערות הרדיום ואוביוסלי היא נחשפה ליותר, ריכוז הרדיום של מה שמתעסקים בו לטעמי מחקר הרבה יותר גבוהים מזו של צבע. והאמת היא? שגם הרופא שלה בשוק.
לפי דעתי זה יכל לקרות בגלל שהיו לה גנים טובים/היא הרעיבה את עצמה הרבה וזה עוזר, או שאולי רדיום לא רצה להרוג אותה?וגם! שלא תעזו להגיד עליה ביקורת רעה אם היא התאבדה! זה לא הופך אותה למישהי רעה, ואין מצב שתשרדו יותר ממנה! היא בנאדם שאתם צריכים להעריץ- כולל ההתחברות לרדיום!
YOU ARE READING
עובדות ש(כנראה)לא ידעתם על מארי קירי
Non-Fictionהרעיון לספר הזה היה קיים אצלי הרבה זמן. אחרי שלא יכלתי לשים את כל מה שרציתי בנאום באנגלית, ראיתי מספיק אנשים מטומטמים ביוטיוב שורטס, וכמובן כמובן אחרי שהייתי בפריז, אני חושבת שהגיע הזמן. אז... כאן אשתף לכם בייסיקלי את כל מה שאני יודעת🥴 וכמובן שיכלת...