Mit eszel?

0 0 0
                                    

                                                        Mit eszel? avagy milyen a kolis étkezés?

Szia Internet Népe!

Nem kell bemutatni - bár az amerikai filmek már megtették - de a kollégiumi élet nem épp az olcsóságáról híres. Nem véletlen van az a kifejezés, hogy "csóró kolis" (egyáltalán ezt használja valaki más is? ).
Igazából ahogy én tapasztaltam (ebben a kemény 3 napban) nem is a pénz egyenlőre ami hiányzik, hanem az ötlet. És ilyenkor az ebédelési lehetőségnek HÁROM formáját lehet felismerni.

1. A gyors, de drága
Ez az étkezési forma az első napon a legelterjedtebb. Még nem ismered a helyet, kicsit össze is vagy esve, tanácstalan vagy, a Mekinek viszont mindig Meki íze van, bármerre eszed Magyarországon. Gyorsan megvan, csak egy rendelésbe kerül, és bele fújhatod bánatodat a sajtburgerbe. Persze, ez bármelyik beülős, rendelős, gyors- vagy épp rendes éttermes szituációra igaz.
Ami még ebbe a kategóriába szerintem beletartozik az az előre csomagolt kész ételek. Tudod, amit leemelsz a bolt hűtős polcáról,  csak kilyukasztasz, belecsapsz a mikróba és 2 perc alatt kész is a majdnem finom bolognai penne vagy ananászos csirke rizzsel. Nem olcsó, főleg nem akkor ha minden nap azt akarsz enni, egy ilyen csomag ára 900 és 1200 között mozog, alapáron. Na és akkor ebből is persze meg kell találni azt ami finom és a héten nem etted.... csak 3-szor.
Ha valaki viszont erre vetemedik, ajánlom, hogy különböző boltokban vásárolja össze a héti étket, mert a boltok más-más kínálattal rendelkeznek.

2. Főzzünk!
....de rájössz, hogy csak 5 receptet tudsz, abból négy különben is csak a tojás és a kifőtt tészta különleges kombinációját képezi, szóval ezzel sem vagy előrébb. Ha találsz is egy jó receptet, meg kell venned a hozzávalókat, ami a közeli boltban vagy van vagy nincs,de legtöbbször nincs; vagy ha olyan receptet választasz amibe nem kell a különleges Amerikából importált curry por, a sajtot akkor is csak spórolás által tudod megvenni.
A koliba főző eszközt nem igazán fogsz találni, szóval ha erre adod mégis a fejedet mindenképp gondolkozz el serpenyő, lábos, tésztaszűrő, muffin forma, CSAJKA megvételében és használatában. A kollégiumokban hál' isten van választék, hogy az egyes főzőlapra vagy gáztűzhelyre vagy a kettesre teszed, jobb helyeken játékot is űzhettek: megtippelhetitek éppen melyik fele fog működni (csak úgy megsúgom, ez remek pénzszerzési lehetőség is ).  A főzés olyan szempontból viszont nagyon jó megoldás, hogy egyszerre tudsz 1 heti ebédet megfőzni és vagy elcserélgeted a többi kolis vagy egyetemista társaddal. Az, hogy egyszerre főzöl nagyobb adagot még olcsóbban is kijössz, az alapanyagok össz ára ugyan is eloszlik adagonként.
Most nem akarok árakat mondani, mert teljesen más, ha húst eszel, vagy vegetáriánus vagy esetleg vegán... az tény, hogy jobban kijössz.

3. Menza
Ez a szerencsésebb egyedeknek a privilégiuma, bár már a legtöbb egyetem rendelkezik diáktárca-barát étkezővel. Költség hatékonynak gondolom: igaz ez is 1000-2000 forint között mozog, de legalább minden nap változatos 2 fogásos ebédben vehetsz részt.
Tuti tipp: nézd meg a menza ajánlatát és ha tudod, hogy biztos nem fog ízleni,ne adj annak az ételnek még egy esélyt, nem tud olyan csábosan nézni, hogy kifizesd érte az árát. A vége úgy is az lesz, hogy rájössz, nem ő az igazi és ott hagyod. Ha ilyen van- az első lépésnél vesd el az ajánlatot és pofátlankodj be barátaid egyetemének a menzájába ;)


*Létezik e még más opció a számotokra? Melyik vagy a háromból*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 11, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hogyan legyünk önállóak?Where stories live. Discover now