⌦ ꒰ 𝗸𝗲𝘃𝗶𝗻 : 𝘤𝘰𝘱𝘺𝘤𝘢𝘵 ꒱

43 7 36
                                    

— rachel, jiwoo, kevin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

— rachel, jiwoo, kevin

━━━━━━



"Good morning, Rachel."

"Good morning." Rachel membalas sapaan Hani. Senyuman manisnya terukir untuk Hani dan Jiwoo yang berada dihadapannya.

"Cantiknya baju kau, baju baru ke?" Tegur Hani lagi. Rachel sekadar membalas dengan anggukkan.

"Nanti ada masa, kita borak lagi. Aku ada kelas kejap lagi. Bye girls!" Segaris senyuman ditayangkan sebelum dia berlalu pergi meninggalkan dua gadis itu.

"Rachel sumpah cantik. Make-up tak tebal pun cantik. Wait- baju aku dengan Rachel samalah Jiwoo!"

Hani memandang Jiwoo sebelum pandangannya terhala pada Rachel yang sudah hilang di kerumunan pelajar-pelajar dilaluan kaki lima itu.

Jiwoo berdecit kuat. Geram. Pintu lokernya dibuka dengan kasar sebelum beberapa buku rujukan dikeluarkan dari situ.

"Kau ni kenapa Jiwoo?"

"Rachel tu lah."

"Kenapa?"

"Eii kau ni! Tak sedar lagi ke? Rachel copy aku lagi! Tengok, baju kita orang sama. Nasib baik warna tak sama. Asyik nak tiru aku pun, takde identiti sendiri ke?" Jiwoo mengguling matanya, menyampah dengan Rachel.

Pintu loker dihempas kuat, langsung tak pedulikan pandangan beberapa orang pelajar disitu sudah tertumpu kepadanya.

Hani mendiamkan diri.

"Ingat tak minggu lepas, waktu aku ikat ponytail tu, dia tiru aku jugak!" bentak Jiwoo.

"Tapi—"

"Apa? Kau nak cakap tu hairstyle je?" laju Jiwoo memotong percakapan Hani. Tajam anak matanya menjeling gadis tidak bersalah itu.

Hani mengeluh perlahan. Kepalanya digelengkan. "Betullah tu, dia copy kau."

━━━━━━

"Kau suka Kevin?" Jiwoo menyoal. Raut wajah terkejut Rachel direnung lama. Sisi bibir Jiwoo terangkat. Jadi betullah Gyejin cakap hari tu.

Rachel mengangguk perlahan.

"By the way, cantik baju kau. Sama dengan baju aku, cuma warna je lain hehe." senyuman lebar Rachel tayangkan kepada Jiwoo. Tangan kanannya menyapu-nyapu bahu Jiwoo.

"Kan, tak sangka pula boleh tersama." Jiwoo tergelak kecil. Tangan Rachel yang berada diatas bahunya ditepis perlahan sambil merenung wajah cantik Rachel.

the space . tbzWhere stories live. Discover now